Benzine en temp meter doen het niet

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Cor

Benzine en temp meter doen het niet

Bericht door Cor »

Viel me vandaag op onder het rijden dat mijn benzine en temp. meter niks meer aangeven. Weet iemand waar ik het kan zoeken, denk zelf aan een zekering. Gaat over mijn SIII uit 1977.

Groetjes, Cor
Davy

Re: Benzine en temp meter doen het niet

Bericht door Davy »

Kan zijn dat de sensors niet goed meer zijn, losse draden, meters zelf kunnen slecht zijn. Bij die van mij uit 81 doet vrijwel niks het. Ik heb de sensors al vervangen, geen resultaat. Ik heb al een poos een nieuwe klok liggen, moet er alleen nog ff in.

Davy
Niexor

Bericht door Niexor »

of je voltage regulator is defect.
Klein "blokje" op de achterkant van je meter(weet even niet of die nu op de achterkant zit van je KM-teller, of van je meter).
Dit blok je zorgt voor een mooie, vlakke spanning die naar je meter gaat.
Leendert

Bericht door Leendert »

Spannings regelaar achter op de meters controleren,dit is het kleine rechthoekige blokje met groene draden er op(stekkers zijn 2 manetjes en 2 vrouwtjes), er gaat 12V in en er komt tussen de 9V en 10V uit.
Beide meters worden namelijk hierdoor gevoed, als ze samen tegelijk uitvallen is het meestal de voeding
Frans Mien Mesjien

Bericht door Frans Mien Mesjien »

Dat probleem heb ik ook en het zal aan het bewuste blokje liggen, maar ik vraag me af of het te doen is om ieder metertje een eigen blokje te geven i.p.v. twee op één blokje.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Als de remlichten het nog wel doen is de kans erg groot dat de spanningsregelaar voor de instrumenten defect is, maar als de remlichten het ook niet meer doen zou de zekering van de remlichten en instrumenten defect geraakt kunnen zijn of maakt deze slecht contact.

Dennis B
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Nee. Dat zal wel kunnen maar er is een betere oplossing.
Zoek op 7810

Arnold.
Plaats reactie