Hoe krijg ik een trekgewicht verklaring van Landrover NL
-
hans 110
Hoe krijg ik een trekgewicht verklaring van Landrover NL
Wie weet hoe ik een trekgewicht verklaring krijg van Landrover NL.
Er was een pagina op de site van Landrover NL, maar deze bestaat niet meer.
Een email adres kan ik ook niet vinden.
Heeft er iemand recent deze verklaring gekregen?
Er was een pagina op de site van Landrover NL, maar deze bestaat niet meer.
Een email adres kan ik ook niet vinden.
Heeft er iemand recent deze verklaring gekregen?
-
Geert 88 SIIID
Re: Hoe krijg ik een trekgewicht verklaring van Landrover NL
Beste Hans,
gebruik onderstaand emailadres, heb ik pas gedaan en op 1 november, na een paar weken
ontving ik de verklaring "massa aanhangwagen|"van de heer v.d. Lagemaat.van Customer Sservice Landrover Nederland.
Helemaal super, als je je chassisnr en kenteken opgeeft komt het goed.
email: llagemaa@landrover.com
Succes
Geert 88 SIIID
gebruik onderstaand emailadres, heb ik pas gedaan en op 1 november, na een paar weken
ontving ik de verklaring "massa aanhangwagen|"van de heer v.d. Lagemaat.van Customer Sservice Landrover Nederland.
Helemaal super, als je je chassisnr en kenteken opgeeft komt het goed.
email: llagemaa@landrover.com
Succes
Geert 88 SIIID
-
Peter van Laarhoven
Hallo Hans, om een trekgewichtverklaring te krijgen moet je kontakt opnemen met de importeur van Landrover Nederland en vragen (naar ik meen me te herinneren) de heer laagema en even uitleggen wat je wil hebben. Hij zal je vragen om naar zijn E-mailadres het chassisnr. van je auto te mailen en daarin te vragen naar het toegestane(zowel geremd als ongeremd aanhangergewicht) te trekken gewicht. Dit krijg je dan op een officieel Landrover-importeur formulier met firmastempel toegestuurd. Deze officieele verklaring moet je dan kompleet met deel I, II en III opsturen naar de RDW (Unit VRD) Postbus 30000 9640 RA Veendam. Ik heb dit overigens aangetekend gedaan i.v.m. het eigendomsbewijs maar als je het aandurft volstaat een postzegel van €0,44 natuurlijk ook! In die brief aan de RDW vraag je dan om de opgegeven trekgewichten op je autopapieren aan te passen en dit gebeurd kosteloos. Daarna krijg je de papieren dan weer thuis gestuurd (dit duurt ongeveer 5 tot 7 dagen) en dan is alles opgelost.
Succes, Peter van Laarhoven - Zutphen.
Succes, Peter van Laarhoven - Zutphen.
-
Joost88
toen die pagina nog wel bestond heb ik dat ingevuld maar geen reactie gekregen.
Daarna gewoon gebeld naar landrover nederland en het werd allemaal geregeld.
Daarna gewoon gebeld naar landrover nederland en het werd allemaal geregeld.
-
disco1992
ik ben gewoon bij de dealer in breda binnen gelopen,
daarna bij rdw langs gereden en werd gelijk aangepast kosteloos
paar dagen later in huis.
succes
disco1992
daarna bij rdw langs gereden en werd gelijk aangepast kosteloos
paar dagen later in huis.
succes
disco1992
-
Dirk109
Wel een kleine toevoeging, bij Landrover NL (Hr Lagemaat ) moet je 50eurie betalen voor die verklaring.
En wel alles in de gaten houden want bij mij waren ze het adres kwijt zodat ik het pas na twee tel. opgestuurd kreeg.
Daarna idd alles naar de rdw(aangetekend) en weer terug na 4 dagen met trekgewicht. 3500kg
Dirk 109
En wel alles in de gaten houden want bij mij waren ze het adres kwijt zodat ik het pas na twee tel. opgestuurd kreeg.
Daarna idd alles naar de rdw(aangetekend) en weer terug na 4 dagen met trekgewicht. 3500kg
Dirk 109
-
Rik
Hoi,
Je zegt bij de dealer binnengelopen. Kan die zo'n verklaring dan ook afgeven of heeft hij het voor jouw geregeld bij Landrover Nederland?
Je zegt bij de dealer binnengelopen. Kan die zo'n verklaring dan ook afgeven of heeft hij het voor jouw geregeld bij Landrover Nederland?
-
Sean
Recent nog gemailed naar "llagemaa" at " Landrover.com" , 2 uur later bevestiging en andere dag in huis............
Pluim voor de hoofdddealer !!!!!!!!!!!!!
Pluim voor de hoofdddealer !!!!!!!!!!!!!
-
Jopie
Heer Lagemaat schijnt nu ook via "llagemaa" at "jaguarlandrover.com" bereikbaar te zijn.
Daar was ik ook in 2 dagen klaar (zonder rekening), had wel complete scan van alle kenteken-docs meegestuurd.
Het RDW schijnt niet altijd die verklaring nodig te hebben. Soms hebben ze zelf al een soort type-goedkeuring voor het model, soms doen ze het aan de hand van een copie kentekenbewijs van een exact vergelijkbare auto, en soms hanteren ze strict de regels. M.i. kan je het gewoon zonder proberenof misschien had je dat al gedaan.
Ik heb eerst 2x maal het RDW gemailed inclusief kenteken-info, toen was de reactie : kan , stuur maar op. Om het vervolgens weer terug te krijgen omdat de trekverklaring ontbrak..... Van oude modellen SI en SII hebben ze alleen gegevens van bepaalde ranges chassis-nummers, dus dan heb je meestal wel die verklaring nodig. De aanhouder wint echter.
Succes.
Daar was ik ook in 2 dagen klaar (zonder rekening), had wel complete scan van alle kenteken-docs meegestuurd.
Het RDW schijnt niet altijd die verklaring nodig te hebben. Soms hebben ze zelf al een soort type-goedkeuring voor het model, soms doen ze het aan de hand van een copie kentekenbewijs van een exact vergelijkbare auto, en soms hanteren ze strict de regels. M.i. kan je het gewoon zonder proberenof misschien had je dat al gedaan.
Ik heb eerst 2x maal het RDW gemailed inclusief kenteken-info, toen was de reactie : kan , stuur maar op. Om het vervolgens weer terug te krijgen omdat de trekverklaring ontbrak..... Van oude modellen SI en SII hebben ze alleen gegevens van bepaalde ranges chassis-nummers, dus dan heb je meestal wel die verklaring nodig. De aanhouder wint echter.
Succes.
-
Rogier 88 SIII
ik ben er gister nog langs de rdw in veendam gereden, er staat bij mij namelijk 1500 kg op.
ze konden niks doen zonder papier van de importeur oid.
dit omdat ik een geimporteerde auto heb (uit belgië) en de rdw de gegevens klakkeloos (zij de baliemevrouw) overneemt van de oude papieren. zelfs met papier kon ze geen garantie geven dat het aangepast zou kunnen worden,,,
mtvgr: Rogier
ze konden niks doen zonder papier van de importeur oid.
dit omdat ik een geimporteerde auto heb (uit belgië) en de rdw de gegevens klakkeloos (zij de baliemevrouw) overneemt van de oude papieren. zelfs met papier kon ze geen garantie geven dat het aangepast zou kunnen worden,,,
mtvgr: Rogier
-
hans 110
Iedereen bedankt voor de informatie.
Ik heb een email gestuurd naar de heer Lagemaat van Landrover Nederland maar tot nu toe nog geen reactie ontvangen.
Wacht nog even af en anders probeer ik het nog een keer want echt haast heb ik er niet mee.
Ik heb een email gestuurd naar de heer Lagemaat van Landrover Nederland maar tot nu toe nog geen reactie ontvangen.
Wacht nog even af en anders probeer ik het nog een keer want echt haast heb ik er niet mee.
-
Dirk109
Bij mij duurde het ook voordat ik iets hoorde.Anders gewoon bellen dat gaat sneller.
Als het allemaal nou niet lukt heb ik nog wel een ander idee voor je;zie foto onder.
Dirk109
GroteFoto-KXDFMC8G.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6e8a09aa762166a1d02f50afd1f7d6db', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-KXDFMC8G.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KXDFMC8G.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-KXDFMC8G.jpg', '', 13161542, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Als het allemaal nou niet lukt heb ik nog wel een ander idee voor je;zie foto onder.
Dirk109
GroteFoto-KXDFMC8G.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6e8a09aa762166a1d02f50afd1f7d6db', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-KXDFMC8G.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KXDFMC8G.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-KXDFMC8G.jpg', '', 13161542, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
bareld
Mijn geïmporteerde Series III uit Zwitserland had 2000 kg op het originele kenteken staan. Na veel onderling overleg over welke wetten toegepast moesten worden kwamen de heren van de RDW op 3180 kg trekgewicht zijnde 1,5 x het max laadvermogen van de auto.
-
Dirk109
Mijn serie 3 kreeg na een document van Lr nederland Hr Lagemaat 3500kg op het kenteken.
Dirk109
Dirk109
-
rigo
ik heb de heer lagemaat 2 weken geladen een mail gestuurd met de voertuig gegevens , maar geen andwoord gehad !! ben maandag bij de RDW geweest voor kenteken keuring met herinslag , en mijn trekhaakgewicht is nu maae 2500 kg. ,ik hoop nog altijd dat ik een reacktie krijg , zo dat ik terug naar de RDW kan om dit te laten veranderen .
-
disco1992
als ze willen kunnen ze alles,
misschien helpt het omdat ik al vaker wat heb kunnen lenen bij de dealer als ik een probleem had en niet de juiste tools had, waarna ik een doos appeltaart mee bracht of zakken worstenbroodjes
dan kennen ze je van iets en willen ze wel helpen .
en als ze het niet deden vanwege dat dan waren ze gewoon vriendelijk en behulpzaam net zo als altijd bij knook in breda !
disco1992
misschien helpt het omdat ik al vaker wat heb kunnen lenen bij de dealer als ik een probleem had en niet de juiste tools had, waarna ik een doos appeltaart mee bracht of zakken worstenbroodjes
dan kennen ze je van iets en willen ze wel helpen .
en als ze het niet deden vanwege dat dan waren ze gewoon vriendelijk en behulpzaam net zo als altijd bij knook in breda !
disco1992
-
Dirk109
Wat wil je gaan trekken dan?
Ik heb 3500 gekregen achter mijn benzine 4cyl en zal dit nimmer en nooit er achter hangen!
Trouwens er is maar een goedgekeurde trekhaak namenlijk die van Brink en deze is gekeurd voor max twee ton dus eh.....
Dirk 109
Ik heb 3500 gekregen achter mijn benzine 4cyl en zal dit nimmer en nooit er achter hangen!
Trouwens er is maar een goedgekeurde trekhaak namenlijk die van Brink en deze is gekeurd voor max twee ton dus eh.....
Dirk 109
-
rigo
achter mijn R R een auto ambu met mijn Discovery v8 + onderdelen + gereedschapen . voor volgend jaar naar TAT in romania.
-
Franc
Wat een willekeur weer. Bij de invoer van mijn RRC uit Italie was het in eerste instantie bij de RDW ook 2000 kg of zo. Na protest en een "technische keuring" door de RDW werd er gewoon 3500 kg van gemaakt. Wel 20 eurootjes aftikken natuurlijk.
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
-
hans 110
Heb nog steeds geen antwoord gekregen van dhr vd Lagemaat.
Nu via de dealer geprobeerd en dat lijkt beter te werken. Kost echter wel 90 Euro.
Nu via de dealer geprobeerd en dat lijkt beter te werken. Kost echter wel 90 Euro.
-
hans 110
Re: Ik heb hem gekregen, hoera
2 dagen nadat ik de kopieën van het kenteken had opgestuurd kreeg ik de verklaring in de bus van de Hr. Lagemaat.
Zonder rekening dus gratis. Goede service van LR Nederland. Moest wel even geduld hebben maar is toch goed gekomen.
Ben bij de RDW langs geweest en na 3 dagen had ik het nieuwe kenteken met aanhang wagen gewicht van 3500 kg in de bus.
iedereen bedankt voor de informatie.
Zonder rekening dus gratis. Goede service van LR Nederland. Moest wel even geduld hebben maar is toch goed gekomen.
Ben bij de RDW langs geweest en na 3 dagen had ik het nieuwe kenteken met aanhang wagen gewicht van 3500 kg in de bus.
iedereen bedankt voor de informatie.
-
Rogier 88 SIII
dia kopieënen heb je via de dealer gestuurd of niet?
mtvgr: rogier
mtvgr: rogier
-
Eric_1
Hoi,
Ik heb ook een trekgewicht verklaring en ben afgelopen week ook bij RDW langsgeweest. Die zeiden dat ik ondanks de trekgewicht verklaring geen 3500kg op kenteken krijg bij een oldtimer??.. klinkt vreemd!
groeten
Eric
Ik heb ook een trekgewicht verklaring en ben afgelopen week ook bij RDW langsgeweest. Die zeiden dat ik ondanks de trekgewicht verklaring geen 3500kg op kenteken krijg bij een oldtimer??.. klinkt vreemd!
groeten
Eric
-
hans 110
Ik heb de kopieën van het kentekenbewijs naar de dealer gestuurd, in mijn geval Kimman Haarlem.
Bij de RDW was er geen enkel probleem gewoon een administratieve handeling.
Alle kenteken delen aan de balie in Amsterdam afgegeven en drie dagen later had ik een nieuw kenteken uit Veendam.
Bij de RDW was er geen enkel probleem gewoon een administratieve handeling.
Alle kenteken delen aan de balie in Amsterdam afgegeven en drie dagen later had ik een nieuw kenteken uit Veendam.