Mijn vrouw wil er ook een!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Dirk109

Mijn vrouw wil er ook een!

Bericht door Dirk109 »

Hallo Prikkers,
Na twee jaar sleutelen aan mijn 109 is deze zo goed als klaar(?!) waarbij mijn vrouw vaak heeft gezegd wat mot je met dat ouwe ding! is ze ook om.
Ze wil ook wel zo'n stoer ding(Freelander) om de fam.auto Senic in te ruilen.Nou weet ik inmiddels wel veel van Serie 3 maar totaal niks van Freelanders.
Daarom zijn er mensen die er iets meer van weten?
Is het wat om zo'n auto te kopen uit bijv. 2001? Wat zijn de bekende mankementen en hoe zijn de motoren?(1.8)
Er wordt jaarlijks maar 5000 gereden dus een hele nieuwe is niet de bedoeling.
Ik heb deze gezien klik
En vraag me eigen af of dit wat is?
Kan iemand er iets meer over vertellen?
Alles is welkom!

Dirk 109
D&G

Re: Mijn vrouw wil er ook een!

Bericht door D&G »

Mijn vrouw heeft een Freelander V6 gekocht uit 2001. Heel blij mee. ZOek even op overweging Freelander op dit forum.
]
Gerard
Dirk109

Bericht door Dirk109 »

Daar heb ik er ook een aantal van gezien maar verbruiken deze niet heel veel benzine?
Dirk109
witje 110

Bericht door witje 110 »

Als ze maar 5000 km peer jaar rijd, zou ik haar in de series laten rijden

Marijke
D&G

Bericht door D&G »

Mijn vrouw rijdt 1:10, ik 1:8
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

klikk

deze bijv. scheelt een heleboel, en met maar 5000 km/jaar...
voor minder

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/11/2010 20:01 door sjorsboomschors/aka/PP.
Dirk109

Bericht door Dirk109 »

1:10? de 1.8 loopt volgens de gegevens al 1:10.
En een serie? ik zie ze al bij de school staan van mijn zoontje met de serie of even naar de aldi en inparkeren nou nee lijkt me niet verstandig....
Dirk109
BEN110

Bericht door BEN110 »

mijn vrouw rijd in en 1.8 en gebruikt 1 op 10/11 als ik rij 1 op 12.5 heb de auto toen gekocht voor het behalen van haar rijbewijs maar zij vond hem eerst te groot en niet fijn schakelen ( gelest in en auto met de achteruit op en andere plek ) laatst gevraagd (na 2 jaar ) wil je en andere auto omdat de motor kapot was werd ik voor gek versleten ik moes hem gewoon snel maken dan kon ze weer rijden en wilde beslist geen andere

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/11/2010 20:24 door BEN110.
Dirk109

Bericht door Dirk109 »

Ik heb gelezen van jouw over de viscosetest wat wordt hiermee bedoeld?

Dirk 109
D&G

Bericht door D&G »

Visco testen deed ik door zowel vooruit als achteruit een zo klein mogelijke circel te draaien zowel linksom als rechtsom. Bij een slechte visco komen er dan redelijk vreemde geluiden onder de auto vandaan.

Gerard
linkemink

Bericht door linkemink »

1.8 motor staat niet bekend om zijn betrouwbaarheid.
Weet van een collega dat zijn 1.8 motor koelvloeistof verbruikte en onder garantie de auto naar de garage heeft gebracht.
Daar bleek dat de koppakking lek was maar ook dat in de cilinder ( waar volgens hem bussen in zaten, los in het blok zaten en daardoor een hele dure reparatie nodig was.
Auto terug en geld weer retour.
Hoorde dat dit een vaker voorkomend euvel is bij de 1.8.
klaaskoets

Bericht door klaaskoets »

En een serie? ik zie ze al bij de school staan van mijn zoontje met de serie of even naar de aldi en inparkeren nou nee lijkt me niet verstandig....

Ik hoop niet dat je vrouw meeleest

Gr. Klaas
Apke

Bericht door Apke »

Wat een geweldig verhaal, wij hebben in de lente de Scenic ingeruild voor een Freelander.

Tot nu toe geen spijt van deze beslissing

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3c9b2c7d867a2b36438fc29aa31c552e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 13076982, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
The Dream

Bericht door The Dream »

Mijn vrouw wil dat ook een Freelander .
Ik heb dit ook eens aangeroerd op dit forum en mijn werdt aangeraden om een TD 4 of 5 te kopen en via het chassis nummer te laten controleren of alle modificaties uit gevoerd waren door de dealer.
Suk 6 Willem
Dirk109

Bericht door Dirk109 »

Ja ok mannen bedankt voor jullie info's ik heb eens wat rond gekeken op het net en toch wel wat negatieve
puntjes gevonden.Omdat ze niet zo heel veel rijd willen we er niet heel veel aan uitgeven en wat het ook is ze is geen nieuwe auto waard.Begrijp me niet verkeerd maar dan een krasje en dan winkel kar er tegen etc.
Ze zegd zelf ook een nieuwe is niks voor mij.
Ik ga van de week waarschijnlijk een nieuwe renault master kopen(zakelijk) en dan ook gelijk even praten/kijken
bij een dachia duster, is misschien ook wel wat.In ieder geval 5 jaar garantie!
De voorwaarde is gewoon een hoge instap en wat luve erbij dan is het al gauw goed.Dat het er dan ook een beetje stoer uitziet is helemaal goed.
Wordt vervolgd.....

Dirk 109
bareld

Bericht door bareld »

Niet goed hoor.
Straks je vrouw de hele dag in haar duster.
BEN110

Bericht door BEN110 »

beter en landrover komen ze altijd terug ( om te repareren )
als ze van huis weglopen oké rijden komen ze in ieder geval niet ver
je hebt altijd wat te doen
ze zijn je altijd dankbaar ( als je hem weer gemaakt hebt )
landrover is goed voor je huwlijk ( geen tijd meer om ruzie te maken )

serieus ik heb eigenlijk geen slechte ervaringen met de freelander de problemen van de koppakking is eigenlijk het enigste de visco koppeling is en zwak punt maar hoor eigenlijk nooit dat die kapot gaat onze problemen zijn eigenlijk eigen schuld geweest
te weinig aandacht voor de symptomen en de koppakking is eenvoudig zelf te vervangen
ik heb te lang gewacht met vervangen van de koppakking en het olie vilter kapot gevroren afgelopen winter gevolg tikkende moter alles uitelkaar maar dan ook echt alles om de olie kanalen schoon te maaken ( weer en weekend geen ruzie en en dankbare vrouw toen ze weer rond kon rijden )
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

staat een freelander op LRCH te koop met een defect blok, meen 2005 oid, voor weinig
edit: QuoteTE KOOP Landrover Freelander 2,5 V6 HSE 5 drs 2004, MOTOR DEFECT, TEAB, altijd in onderhoud geweest bij landroverdealer, onberispelijke carrosserie, nieuwe remschijven voor, nieuwe aandrijfassen voor, viscolagers nieuw, banden nieuw, leren stoelen met stoelverwarming, voorruitverwarming, cruise-control, airco, Harmen en Kardon originele geluidsinstallatie met stuurbediening, 6 cd wisselaar origineel, kmstand 87000, telnr 078-6105812
is 2004

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2010 22:14 door sjorsboomschors/aka/PP.
bas88pickup

Bericht door bas88pickup »

Dacia Duster......Ga je niet kopen, kan ik je nu al verklappen! Heb er een proefrit meegemaakt; zit er leuk uit, kwaliteit=0,0...Mijn mening, beoordeel zelf!
Dirk109

Bericht door Dirk109 »

Mmmm, zal er eens over denken zijn deze blokken ook hier of daar te koop? en dan nog in goede staat?
Nieuw blok er in kan natuurlijk ook.Is dit een eigen blok van LR of zit er een Bmw motor in deze auto?
Dirk 109
Dirk109

Bericht door Dirk109 »

Ga ik ook doen binnenkort en zal het beleven dan Bas.
Voel idd dan misschien meer voor een freelander met kapot blok en dan ander blok er oid(zie verderop).
Wat betreft dacia, ik heb eens in de logan gereden en rijd net als een renault wel een beetje blikkie maar eerlijk is eerlijk wel veel auto voor je geld!
Destijds moest ik negen maanden wachten als levertijd en heb toen de Senic gekocht en al jaren plezier van zonder een cent extra kosten.
Maar goed nu jaren later wil de vrouw weer wat anders dus zodoende.
wordt vervolgd.....
Of een granada misschien?

Dirk 109
bas88pickup

Voor een Granada moet je echt gek zijn Net zoals als voor een Laro, alhoewel een Granada prima op gas kan, geen wegenbelasting heeft, niet echt veel kost(in verhouding) en als je een station koopt, je een bak ruimte hebt...

Maar idd bij Dacia voelt alles zo ielig aan, kweet niet, niet mijn ding, dan maar oud en met kluisdeuren...
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Dirk 109,

Ik weet nog wel een 25 jarige R25GTD voor je, dan blijft het "in de familie".
Rijdt 1:16-1:17, en belastingvrij dus bijna voor niks. Is uitstekend in de urban jungle: verkeesdrempels zijn ineens plat. Is bestand tegen het door jou geschetste gebruik. Heeft een gegalvaniseerd chassis af fabriek (daar kan LandRover nog wat van leren). En is lekker ruim, en heeft meer karakter als een Granada.

Marc
bas88pickup

Dat is maar net waar je smaak ligt Marc
Plaats reactie