heb weer domme vraag
-
sjaak109
heb weer domme vraag
nou wordt hij echt leuk,
heb vandaag weer even onder de 109 gelegen. nu met hamer en dikke schroeven draaier.
tja wordt je niet blij van.
vol verbazing heb ik een half uur op mijn rug gelegen en gekeken naar een joekel van een accu in een soort accu bak onder de auto.
hoe krijg je in hemels die accu er uit? of kom je er zelfs maar bij?
met de lange schroevendraaier kon ik er een beetje bij om prut weg te bikken maar verder?
je ziet zelfs de bovenkant van de accu niet.
zit er ergens een luikje binnen ofzo? die hier dichtgepopt zit?
heb gekeken in het grote boek
daar staat alleen dat je de polen moet los halen als je wat electrisch gaat doen.
mooi maar ik zie die polen niet eens.
of zouden ze een landrover om die accubak hebben gebouwd.
gr,
Sjaak
heb vandaag weer even onder de 109 gelegen. nu met hamer en dikke schroeven draaier.
tja wordt je niet blij van.
vol verbazing heb ik een half uur op mijn rug gelegen en gekeken naar een joekel van een accu in een soort accu bak onder de auto.
hoe krijg je in hemels die accu er uit? of kom je er zelfs maar bij?
met de lange schroevendraaier kon ik er een beetje bij om prut weg te bikken maar verder?
je ziet zelfs de bovenkant van de accu niet.
zit er ergens een luikje binnen ofzo? die hier dichtgepopt zit?
heb gekeken in het grote boek
daar staat alleen dat je de polen moet los halen als je wat electrisch gaat doen.
mooi maar ik zie die polen niet eens.
of zouden ze een landrover om die accubak hebben gebouwd.
gr,
Sjaak
-
ToyRoverlander
Re: heb weer domme vraag
En waar zat deze accu precies? Onder de stoel? Onder de middenstoel? Zoja, zitting eraf, klepje eraf en je kan erbij.
-
sjaak109
hij hangt onder de wagen aan de rechterkant vlak achter/onder de bijrijderstoel.
je ziet hem alleen als je er echt onder ligt.
je ziet hem alleen als je er echt onder ligt.
-
Roy Bruurs
Geen luikje aan de zijkant van de auto? Als is achter in de auto gekeken terhoogte van de accu
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0b6964390bed800b6cd9c1cd7ec28f76', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13010234, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0b6964390bed800b6cd9c1cd7ec28f76', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13010234, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-
BEN110
bij de 110 zitten kleppen onder de stoelen en de accu er onder in en bak bij mij zit er en extra tank onder de andere zitting
-
sjaak109
nope zo ver ik kan zien niet.
zag net op een engels forum een tekening dat hij aan een soort stang hangt die los moet.
maar onder de laro liggend zag/zie ik dat niet zo.
je ligt dus onder een accu van pak weg 25 kg? die til je op en haakt het stangetje los?
ze hadden vroeger zeker geen arbo?
ga nog wel even spitten/uitzoeken en anders de slijp tol erin.
gr,
sjaak
zag net op een engels forum een tekening dat hij aan een soort stang hangt die los moet.
maar onder de laro liggend zag/zie ik dat niet zo.
je ligt dus onder een accu van pak weg 25 kg? die til je op en haakt het stangetje los?
ze hadden vroeger zeker geen arbo?
ga nog wel even spitten/uitzoeken en anders de slijp tol erin.
gr,
sjaak
-
ToyRoverlander
Word nou wel benieuwd waar dat ding zit bij jou en hoe die vastzit
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
sjorsboomschors/aka/PP
niet zoals bij een truck?
draadeinden in het chassis, en accu+ accubak met een krik oid eronder omhoog en vastzetten.
kijk eens goed naar bouten/moeren: remmenreiniger/hogedrukspuit enz. helpt....
draadeinden in het chassis, en accu+ accubak met een krik oid eronder omhoog en vastzetten.
kijk eens goed naar bouten/moeren: remmenreiniger/hogedrukspuit enz. helpt....
-
sjaak109
zou kunnen
klinkt logisch. maareh onder een truck heb ik ook nooit gelegen.
ik ga van de week weer aan de gang met het bikken en schrapen
dat met die krik is wel een goed idee. zag mezelf niet liggen met in 1 hand een baco de andere hand een weerbastige stuk draad eind (of wat dan ook)
en op mijn knietjes een accu van 25 kilo.
thanks
klinkt logisch. maareh onder een truck heb ik ook nooit gelegen.
ik ga van de week weer aan de gang met het bikken en schrapen
dat met die krik is wel een goed idee. zag mezelf niet liggen met in 1 hand een baco de andere hand een weerbastige stuk draad eind (of wat dan ook)
en op mijn knietjes een accu van 25 kilo.
thanks
-
sjaak109
zal proberen uit te leggen.
hij zit rechts op de plek waar volgens het boek een extra tank kan zitten. dus gewoon buiten onder de wagen
een soort van plateau met allerlei hoeklijnen die aan het chassis vastzitten.
daar zit die accu op.
maar hij zit zo hoog in het chassis/caroserie dat je de accu amper ziet.
net zoals sjors al zei onder en vrachtwagen.
kon hem eerst ook niet vinden
gr,
Sjaak
hij zit rechts op de plek waar volgens het boek een extra tank kan zitten. dus gewoon buiten onder de wagen
een soort van plateau met allerlei hoeklijnen die aan het chassis vastzitten.
daar zit die accu op.
maar hij zit zo hoog in het chassis/caroserie dat je de accu amper ziet.
net zoals sjors al zei onder en vrachtwagen.
kon hem eerst ook niet vinden
gr,
Sjaak
-
Frans Bonnes
En zoals al eerder werd gesuggereerd, kan je er niet van bovenaf bij.
Stoelzitting eruit, of hele stoel en dan de losse plaat onder de stoel verwijderen.
fb
Stoelzitting eruit, of hele stoel en dan de losse plaat onder de stoel verwijderen.
fb
-
sjaak109
neuh gaat niet,
er zitten luxe stoelen in gebouwd op rails.
onder de bestuurders stoel zit wel een luik met een bak onder de bijrijders stoel niet.
maar de accu zit ook verder naar achter tussen de fueltank outrigger en de bulk head outrigger.
er zitten luxe stoelen in gebouwd op rails.
onder de bestuurders stoel zit wel een luik met een bak onder de bijrijders stoel niet.
maar de accu zit ook verder naar achter tussen de fueltank outrigger en de bulk head outrigger.
-
Dennis101
Dan schuif je toch de hele stoel over de rails naar voren en verwijder je daarna de klep of plaat onder de stoel.
Bij de series Land Rover hoort er altijd een opening te zijn naar beneden, al dan niet afgedekt met een geschroefde plaat, plaat met snelsluiting of scharnierende klep.
Dennis B
Bij de series Land Rover hoort er altijd een opening te zijn naar beneden, al dan niet afgedekt met een geschroefde plaat, plaat met snelsluiting of scharnierende klep.
Dennis B
-
Marc-my-Words
Is misschien een domme suggestie (domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden):
Zat de accu misschien ooit in een van boven benaderbare accubak en is deze bak inmiddels een beetje ziek zodat er alleen een frame over is ??
Ik dacht dat er al heel lang altijd wat doosvormigs onder de stoelen zit.
Marc
Zat de accu misschien ooit in een van boven benaderbare accubak en is deze bak inmiddels een beetje ziek zodat er alleen een frame over is ??
Ik dacht dat er al heel lang altijd wat doosvormigs onder de stoelen zit.
Marc
-
Dennis101
Als de accu onder de zittingbak zit is het links of in het midden tussen de stoelen.
Dennis B
Dennis B
-
vossehoff
Vorige eigenaar maar weer mailen?
Doe voorzichtig met de slijper, anders maak je straks iets stuk wat niet nodig was (<---- ervaringsdeskundige).
gr Niels
Doe voorzichtig met de slijper, anders maak je straks iets stuk wat niet nodig was (<---- ervaringsdeskundige).
gr Niels
-
Marc-my-Words
Dennis101 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als de accu onder de zittingbak zit is het links
> of in het midden tussen de stoelen.
Misschien te dom voor woorden, maar als je eronder ligt is links rechts en omgekeerd.
Marc (diealleenalsiestemmengaathetverschiltussenlinksenrechtsweet)
PS Niet voor niks hebben ze in het moederland Left, Right & Wrong !
> Als de accu onder de zittingbak zit is het links
> of in het midden tussen de stoelen.
Misschien te dom voor woorden, maar als je eronder ligt is links rechts en omgekeerd.
Marc (diealleenalsiestemmengaathetverschiltussenlinksenrechtsweet)
PS Niet voor niks hebben ze in het moederland Left, Right & Wrong !
-
Joost Nouwen
Sjaak , bedankt , moet lachen, enne domme vragen bestaan niet , daar ben ik het helemaal mee eens.
We leren dagelijks.
Maar gezien ik er mijn eigen gedachte over heb maakt deze post met de reacties me wel aant lachen.
Welke zot zou er nou werkelijk vanonderuit ene batterij in zo'n plaatske aanbrengen?
Ge zout moeten redeneren dat gij degene zijt geweest die dien batterrij op dat onfortuinlijk plaatske had gezet , idioot
Sorry , ik wordt Urbanistisch
Zou toch de zitting van de bijrijder gaan verwijderen als ik jou was
Kan ook helemaal de plank misslaan maar denk toch dat de vorige bewoner de zitting heeft geplaatst nadat hij de accu heeft gezet.
-
sjaak109
Zo weer terug van hondenschooltje,
zag dat er weer wat leesvoer was.
Joost. ik heb de wagen samen met Niels net 3 week geleden gekocht en ik ben hem nog aan het verkennen.
vandaag was de onderkant aan de beurt, en tja dan vind je wel eens wat.
er zit echt geen luik aan de bovenkant in de vloer. of ik moet alle parkers popnagels en andere meuk loshalen.
kan toch niet de bedoeling zijn denk ik.
ga er van de week nog wel een keer onderliggen met een hogedruk reiniger zoals hier getipt en een harde borstel.
als we gaan lassen zal de accu toch los moeten. of toch maar die slijpschijf?
ik heb dus weer eens iets byzonders. die pech heb ik altijd.
enne Niels, ik denk dat ik die vorige vorige eigenaar maar niet meer mail. (of juist wel)
2 grote gaten in chassis achter vlak voor de bocht omhoog. 2 outriggers verrot en achterbalk verrot.
precies dus wat ik niet wilde.alles netjes verstopt onder een harde verflaag en tectiel.
pas na rammen met de hamer zag je het pas.
nu eerst die verdom...... accu er uit zien te krijgen.(op een normale manier).
heren bedankt zover voor meedenken.
jij ook Joost, Urbanis was zo gek nog niet.........
ik heb hier dat gele poeier nog gebruikt tegen olifanten. werkte echt..
geen olifant te vinden in wierigerwerf.
gr,
Sjaak
zag dat er weer wat leesvoer was.
Joost. ik heb de wagen samen met Niels net 3 week geleden gekocht en ik ben hem nog aan het verkennen.
vandaag was de onderkant aan de beurt, en tja dan vind je wel eens wat.
er zit echt geen luik aan de bovenkant in de vloer. of ik moet alle parkers popnagels en andere meuk loshalen.
kan toch niet de bedoeling zijn denk ik.
ga er van de week nog wel een keer onderliggen met een hogedruk reiniger zoals hier getipt en een harde borstel.
als we gaan lassen zal de accu toch los moeten. of toch maar die slijpschijf?
ik heb dus weer eens iets byzonders. die pech heb ik altijd.
enne Niels, ik denk dat ik die vorige vorige eigenaar maar niet meer mail. (of juist wel)
2 grote gaten in chassis achter vlak voor de bocht omhoog. 2 outriggers verrot en achterbalk verrot.
precies dus wat ik niet wilde.alles netjes verstopt onder een harde verflaag en tectiel.
pas na rammen met de hamer zag je het pas.
nu eerst die verdom...... accu er uit zien te krijgen.(op een normale manier).
heren bedankt zover voor meedenken.
jij ook Joost, Urbanis was zo gek nog niet.........
ik heb hier dat gele poeier nog gebruikt tegen olifanten. werkte echt..
geen olifant te vinden in wierigerwerf.
gr,
Sjaak
-
Joost Nouwen
Sjaak , zo te horen...
Hebde gij ne wagen gekocht die door zovele zotten onderhanden is genomen dat onder uw handen er nieks meer is genomen.
Ge kunt geen chassisdeel vastnemen dat gat is , dat heeft ne vorige uw ontnomen , die zit nu fijn op zene zetel met uw gat in zijn handen.
Kneem aan dat ge nog veel ver-as-ingen zult vinden , dien vorige eigenaar was zeker ne ollander.
Die doen niks goe weg , ge blijft zitten met diene as.
2 assen op uwe laaandroever , da hoort zo , maar al dien asse die ge der bij krijgt , daar ben ge toch ook nie blij mee zeker.
Da snappekik ook wel.
Weet ff niet zeker maar was jij degene die die 109 serie 2 heeft gekocht op de lrso?
Waarschijnlijk sla ik de plank mis , moet je me ff zeggen welke wagen je aan bezig bent.
Maar goed , alvorens je gaat lassen , ben er dan zeker van dat de rest van het chassis wel de moeite is , het is de basis.
Ieder zijn eigen meug.
Heb 2x een 109 opgemaakt , de eerste keer kostte het me 25000 gulden(ken je die nog) , maar was niet goed , chassis was opgelapt.(niet door mij)
Daar hou ik niet van , overzetstukken ed , dat was mijn chassis toen.(wagen inmiddels gesloopt)
De wagen die ik nu nog rij heb ik al 2 keer op 5 jaar body-of gedaan , chassis perfect , alleen de achterbalk vervangen.(13000euro aan behoud techniek gespendeerd)
Blijft veel werk aan , vraag er ook veel van en veel meer dan standaard gebruik.
Mijn mening is dat laro niet cheap and easy is , kan wel , doen veel mensen , moeten ze allemaal zelf weten , raad het niemand aan.
Wat jij wilt moet je ook helemaal zelf weten ,maar mocht de rest van het chassis ook tegenvallen ?
Kijk eens of een anders chassis en complete overbouw niet realistischer is.
En als uwe poeier op is , kep nog zat zitte.
Ook tegen giraffen , vuile beesten die uwe kerstboom leegvreten.
Hebde gij ne wagen gekocht die door zovele zotten onderhanden is genomen dat onder uw handen er nieks meer is genomen.
Ge kunt geen chassisdeel vastnemen dat gat is , dat heeft ne vorige uw ontnomen , die zit nu fijn op zene zetel met uw gat in zijn handen.
Kneem aan dat ge nog veel ver-as-ingen zult vinden , dien vorige eigenaar was zeker ne ollander.
Die doen niks goe weg , ge blijft zitten met diene as.
2 assen op uwe laaandroever , da hoort zo , maar al dien asse die ge der bij krijgt , daar ben ge toch ook nie blij mee zeker.
Da snappekik ook wel.
Weet ff niet zeker maar was jij degene die die 109 serie 2 heeft gekocht op de lrso?
Waarschijnlijk sla ik de plank mis , moet je me ff zeggen welke wagen je aan bezig bent.
Maar goed , alvorens je gaat lassen , ben er dan zeker van dat de rest van het chassis wel de moeite is , het is de basis.
Ieder zijn eigen meug.
Heb 2x een 109 opgemaakt , de eerste keer kostte het me 25000 gulden(ken je die nog) , maar was niet goed , chassis was opgelapt.(niet door mij)
Daar hou ik niet van , overzetstukken ed , dat was mijn chassis toen.(wagen inmiddels gesloopt)
De wagen die ik nu nog rij heb ik al 2 keer op 5 jaar body-of gedaan , chassis perfect , alleen de achterbalk vervangen.(13000euro aan behoud techniek gespendeerd)
Blijft veel werk aan , vraag er ook veel van en veel meer dan standaard gebruik.
Mijn mening is dat laro niet cheap and easy is , kan wel , doen veel mensen , moeten ze allemaal zelf weten , raad het niemand aan.
Wat jij wilt moet je ook helemaal zelf weten ,maar mocht de rest van het chassis ook tegenvallen ?
Kijk eens of een anders chassis en complete overbouw niet realistischer is.
En als uwe poeier op is , kep nog zat zitte.
Ook tegen giraffen , vuile beesten die uwe kerstboom leegvreten.
-
Dirk109
Bij die van mijn begon het ook met het ontdekken van wat "plaatjes ergens overheen''.
Ik kwan er al snel achter dat roest vergelijkbaar is met een ijsberg.Er is maar een klein stukje zichtbaar en een veeeeel groter deel onzichtbaar.
Dirk109
Ik kwan er al snel achter dat roest vergelijkbaar is met een ijsberg.Er is maar een klein stukje zichtbaar en een veeeeel groter deel onzichtbaar.
Dirk109
-
sjaak109
zal even uitslag doen.
er hingen 2 accu,s in een vastgelaste bak onder inderdaad de bijrijders stoel. in de open lucht.
ooit heeft daar een luik gezeten zoals jullie al vermelden.
dit luik zat vast met popnagels engelse bouten en gewone schroeven.
toen nog een beetje kit en een laagje mooie verf er over heen.
je zag dus echt niet dat er een luik zat.
ook weer opgelost.
bedankt voor meedenken. ik had er zelf nooit aangedacht omdat je het echt niet zag.
mocht ik er ooit bij moeten moet ik wel de gehele stoel incl rails weg halen.
Sjaak
er hingen 2 accu,s in een vastgelaste bak onder inderdaad de bijrijders stoel. in de open lucht.
ooit heeft daar een luik gezeten zoals jullie al vermelden.
dit luik zat vast met popnagels engelse bouten en gewone schroeven.
toen nog een beetje kit en een laagje mooie verf er over heen.
je zag dus echt niet dat er een luik zat.
ook weer opgelost.
bedankt voor meedenken. ik had er zelf nooit aangedacht omdat je het echt niet zag.
mocht ik er ooit bij moeten moet ik wel de gehele stoel incl rails weg halen.
Sjaak
-
Marc-my-Words
sjaak109 Schreef:
> zal even uitslag doen.
> er hingen 2 accu,s in een vastgelaste bak onder inderdaad de bijrijders stoel. in de open lucht.
Kijk kijk, als je op je rug onder de auto ligt is "left" ineens "right", en "right" ineens "wrong" !
Nu rest mij de vraag: is het de bijrijdersstoel van een links of rechts-gestuurde auto?
Marc
> zal even uitslag doen.
> er hingen 2 accu,s in een vastgelaste bak onder inderdaad de bijrijders stoel. in de open lucht.
Kijk kijk, als je op je rug onder de auto ligt is "left" ineens "right", en "right" ineens "wrong" !
Nu rest mij de vraag: is het de bijrijdersstoel van een links of rechts-gestuurde auto?
Marc
-
sjaak109
euh het is een links gestuurde dus de stuurboord zijde was het oftwel van achter naar voor gekeken aan de rechterkant maar als je er onder ligt en kijkt naar achter en je ligt op je buik is het de linker kant op je rug is het weer de rechterkant.
snappie?
gnegne
Sjaak
snappie?
gnegne
Sjaak