LT85 er onderuit, is de tunnel verwijderen handig?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jos Daalmans

LT85 er onderuit, is de tunnel verwijderen handig?

Bericht door Jos Daalmans »

Hoi,

Donderdag ga ik de LT85 onder mijn Ninety uithalen voor nieuwe lagers. Ik heb vandaag een en ander wat voorbereid door alle bouten van de aandrijving, de ophanging van de versnellingsbak, de dwarsbalk, de uitlaat (spruitstukken en koppelingen) al eens in te spuiten, los en weer vast te draaien.

Donderdag gaat de auto op een brug, zodat we dan wat makkelijker kunnen werken,
Ik vraag mij af of het handig is om de tunnelbak die over de LT85 zit, los te maken. Hij zit met behoorlijk wat schroeven vast, waarvan de meeste in van die plastic pluggen. Ik denk dat de tunnel ook nog eens in de kit zit en dan wordt het best wel wrikken om dat ding er vanaf te krijgen.
Aan de andere kant, als je de pook en de kleine pook (en nog wat van dat mechanisme) er vanaf hebt en de motor en de bak wat naar achteren laat zakken, lijkt mij dat de bak er dan ook zo uit moet kunnen (uiteraard wel de motor ondersteunen).
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat iemand van jullie "zeker en vast" al eens een "noisy" LT85 heeft uitgebouwd.

Ik hoor graag van jullie,

Tot sleutelens,

Jos
Henk Bossinade

Re: LT85 er onderuit, is de tunnel verwijderen handig?

Bericht door Henk Bossinade »

Is niet alleen handig maar zelfs nodig als je de bak op een ''normale'' manier wilt uit en inbouwen.Vr gr Henk B.
Marc Frencken

Bericht door Marc Frencken »

Jos,

Origineel zitten er onder de versnellingsbaktunnel schuim-sealstrips die de neiging hebben na jaren wat te gaan plakken.
Je moet alleen uitkijken met loswrikken van de tunnel (de tunnel is nl. gegoten van een soort epoxy/kunststof) en je breekt er al gauw stukken uit.
De kunststof pluggen waar de schroeven in zitten kun je het beste vervangen (heb er nog een aantal liggen als je ze nodig hebt).
Succes met de V-bak klus.

Groeten,

Marc Frencken

Landrover 110 3.5L V8 CSW "Toller"
[picasaweb.google.nl]...
[picasaweb.google.com]
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Vastzittende schuimsealstrips van de tunnel krijg je gemakkelijk los door ze een tijdje vantevoren met WD40 in te spuiten. Je kunt ze daarna niet meer gebruiken. WD40 tast de kunststoftunnel niet aan .Vr gr Henk B.
Jos Daalmans

Bericht door Jos Daalmans »

Hoi Marc. Henk,

Dank voor de tips. Ik ga vanavond maar even met de WD40 aan de slag en alvast de meeste schroeven eruit halen.
De schuimsealstrips zal wel van die gewone carroserie strip zijn en daar kan ik we aankomen (flame retardant).

Groeten,

Jos
Plaats reactie