Is het de servo of de hoofdremcylinder? SIII

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
ro koster

Is het de servo of de hoofdremcylinder? SIII

Bericht door ro koster »

Hallo Allemaal,

Ik heb een SIII met sinds kort een mechanische vacuumpomp. Gisteren trapte ik een aantal keren door de rempedaal. Soms bij zacht, soms bij hard remmen. Maar altijd met een diepe zucht in de buurt van mijn servo-unit. Ik heb net een revisiesetje besteld om de unit te reviseren maar zit daar wel het probleem? Als ik door de soepelheid van het pedaal heen trap dan rem ik wel maar niet erg goed en ook niet beter als ik harder trap.

Wie weet raad? Moet ik ook maar een revisie setje kopen voor de hoofdremcylinder? Of een nieuwe cylinder? (17.000 km geleden is alles gereviseerd muv de servo.)

Groeten Ro.

Alvast erg bedankt allemaal voor het lezen en de antwoorden.
Dennis101

Re: Is het de servo of de hoofdremcylinder? SIII

Bericht door Dennis101 »

Als ik de beschrijving van het probleem lees lijkt mij dat het probleem niet in de servo zit, maar in de hoofdremcilinder.
Als de servo z'n werk niet goed zou doen dan voel je juist een harder pedaal en een kortere slag.
Het geluid wat je uit de servo hoort komen als je door de rem trapt is het vacuüm wat uit de secundaire kamer van de servo ontsnapt.
Dit is normaal als je snel een grote slag maakt die bij een goed functionerend systeem niet mogelijk is.

De hydraulische delen delen van dit remsysteem niet reviseren, want dat is zeer zelden een (duurzame) oplossing en bovendien is het remsysteem te belangrijk om zo'n gok te nemen.
Koop ook uitsluitend kwalitatief goede onderdelen, zoals TRW of Delphi.

Dennis B
ro koster

Re: Is het de servo of de hoofdremcylinder? SIII

Bericht door ro koster »

Dank je Dennis. Ik ga er ook een nieuwe hoofdremcilinder op zetten.

Soms heb je gewoon een zetje nodig!

Groeten Ro.
Plaats reactie