Nou het weer wat kouder begint te worden merk ik dat de laadspanning van de dynamo naar de accu gemeten wat inzakt (geen verbruikers aan).
In de zomer gaf de voltmeter netjes zo ongeveer 14.4 V aan nu is het ca. 13 V. Tevens valt me op dat als ik stationair wat meer gas geef de koplampen veel feller gaan branden dan stationair zonder gas geven, dit is niet altijd het geval.
Heb ik een tijd lang met de 110 gereden dan is de licht-intensiteit van de koplampen weer normaal op stationair toerental.
Moet ik aan een nieuwe dynamo of een dynamo revisie gaan denken?
Groeten,
Marc Frencken
Landrover 110 3.5L V8 CSW "Toller"
[picasaweb.google.nl]...
[picasaweb.google.com]
Laadspanning accu en koude
-
Wim Janssen
Re: Laadspanning accu en koude
Marc,
Ga even met de dynamo naar Dirix in Beek achterom in de werkplaats. Binnen 5 min. hebben ze hem getest en weet je meer. Kan heel goed met een paar koolborstels opgelost zijn.
Ik had in mijn 110 trouwens hetzelfde beeld zoals jij schetst. Dat was opgelost nadat ik er een zwaardere (en blijkbaar betere) dynamo opgezet had.
Heb je trouwens al LPG erin?
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]
Ga even met de dynamo naar Dirix in Beek achterom in de werkplaats. Binnen 5 min. hebben ze hem getest en weet je meer. Kan heel goed met een paar koolborstels opgelost zijn.
Ik had in mijn 110 trouwens hetzelfde beeld zoals jij schetst. Dat was opgelost nadat ik er een zwaardere (en blijkbaar betere) dynamo opgezet had.
Heb je trouwens al LPG erin?
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]
-
Marc Frencken
Re: Laadspanning accu en koude
Hoi Wim,
Kun je me aangeven welke dynamo jij gebruikt op dit moment en waar je deze vandaan hebt?
Ik kan de huidige inderdaad laten reviseren echter wil ik liever een wat zwaardere dynamo gaan gebruiken.
Op dit moment ligt er nog geen gas in maar dat gaat wel komen, dit jaar nog. Er waren even wat andere financieele prioriteiten te stellen zoals een nieuwe oprit.
Is het verstandig om voor de ombouw naar gas een nieuwe bobine in te bouwen ,een set van 8mm bougie kabels te nemen met nieuwe bougies welke beter geschikt zijn voor gas?
De 110 heeft elektronische ontsteking (verdeler) ik neem niet aan dat ik hier iets in hoef te veranderen?
Kun je me aangeven welke dynamo jij gebruikt op dit moment en waar je deze vandaan hebt?
Ik kan de huidige inderdaad laten reviseren echter wil ik liever een wat zwaardere dynamo gaan gebruiken.
Op dit moment ligt er nog geen gas in maar dat gaat wel komen, dit jaar nog. Er waren even wat andere financieele prioriteiten te stellen zoals een nieuwe oprit.
Is het verstandig om voor de ombouw naar gas een nieuwe bobine in te bouwen ,een set van 8mm bougie kabels te nemen met nieuwe bougies welke beter geschikt zijn voor gas?
De 110 heeft elektronische ontsteking (verdeler) ik neem niet aan dat ik hier iets in hoef te veranderen?