Hoi,
Ik constateer dat er heel erg grote prijsverschillen zitten in popnagels. Ik vraag me af hoe dat komt? Enige wat ik zo kan beoordelen is dat de ene een aluminium trekpen heeft en de andere een stalen of rvs trekpen. Allemaal met aluminium huls.
Zijn er kwaliteitsverschillen die de enorme prijsverschillen verklaren?
Groet, Art
popnagels
-
vossehoff
Re: popnagels
Ik denk dat het te maken heeft met de winstmarges die er op berekend worden. Die liggen ergens tussen de 80% (groothandels, excl. klanten kortingen) en 300% (bouwmarkten).
Daarom zie je een bouwbedrijf nooit bij de Gamma inkopen doen.
gr Niels
Daarom zie je een bouwbedrijf nooit bij de Gamma inkopen doen.
gr Niels
-
Gert
Re: popnagels
Hoewel het niet bekend genoeg is, er is binnen een metaal enorm veel verschil.
Aluminium is niet aluminium. Door legeringen verkrijg je eigenschappen die je wenst voor de toepassing.
Ik merk dat er wel degelijk verschil zit in kwaliteit van popnagels.
Als ik een 4mm popnagel van de bouwmarkt aantrek, en een identieke maar dan van Bolhoff, dan merk ik wel degelijk verschil in kwaliteit.
Je kunt vaak beter kijken of je op internet popnagels per kilo kan kopen, of via een online store. Bouwmarkten verkopen in de regel echt ronduit schandalige kwaliteit als het aakomt op bevestigingsartikelen.
Gert
Aluminium is niet aluminium. Door legeringen verkrijg je eigenschappen die je wenst voor de toepassing.
Ik merk dat er wel degelijk verschil zit in kwaliteit van popnagels.
Als ik een 4mm popnagel van de bouwmarkt aantrek, en een identieke maar dan van Bolhoff, dan merk ik wel degelijk verschil in kwaliteit.
Je kunt vaak beter kijken of je op internet popnagels per kilo kan kopen, of via een online store. Bouwmarkten verkopen in de regel echt ronduit schandalige kwaliteit als het aakomt op bevestigingsartikelen.
Gert