hulpkoppelingscilinder
-
Bob(gele 88")
hulpkoppelingscilinder
Hallo LaRo-mensen
voorheen wilde de koppelingspedaal niet ingedrukt na het wisselen van de versnellingsbak..
Nu wel , heb de hulpkoppelingscilinder los gehad en het asje lag niet op zijn plek....Alleen ben de boel aant ontluchten , en ben al een dag bezig zonder tegendruk te krijgen
Wat kan dit zijn??? Of moet er een nieuwe hulpkoppelingscilindr op?
m vr gr Bob(gele 88"
voorheen wilde de koppelingspedaal niet ingedrukt na het wisselen van de versnellingsbak..
Nu wel , heb de hulpkoppelingscilinder los gehad en het asje lag niet op zijn plek....Alleen ben de boel aant ontluchten , en ben al een dag bezig zonder tegendruk te krijgen
Wat kan dit zijn??? Of moet er een nieuwe hulpkoppelingscilindr op?
m vr gr Bob(gele 88"
-
Frans Bonnes
Re: hulpkoppelingscilinder
Zit de hulpkoppelingscilinder wel goed.
Ontluchtingsnippel boven en aanvoerslang onder?
fb
Ontluchtingsnippel boven en aanvoerslang onder?
fb
-
sjeroens
Re: hulpkoppelingscilinder
* hoofdkoppelingscylinder versleten? (je hoort de olie langs de rubbers gaan)
* hulpkopelingscylinder versleten? (Koppelingsculinders zijn niet al te duur)
* slide mechanisme op de priseas goed?
* Van de zomer had ik na de v-bak wisselen ook geen druk. Bleek ik de koppelingsplaat verkeerd erin gezet te hebben.....
hulpkoppelingscylinder eraf halen en kijken of de cylinder beweegt bij het indrukken, zet eventueel flink wat tegendruk op de stift.
sccs,
Jeroen
* hulpkopelingscylinder versleten? (Koppelingsculinders zijn niet al te duur)
* slide mechanisme op de priseas goed?
* Van de zomer had ik na de v-bak wisselen ook geen druk. Bleek ik de koppelingsplaat verkeerd erin gezet te hebben.....
hulpkoppelingscylinder eraf halen en kijken of de cylinder beweegt bij het indrukken, zet eventueel flink wat tegendruk op de stift.
sccs,
Jeroen
-
Bob(gele 88")
Re: hulpkoppelingscilinder
ontluchtingsnippel boven......maar krijg geen weerstand terwijl ik wel lucht eruit denk te horen komen.....
m vr gr Bob
m vr gr Bob
-
Bob
Re: hulpkoppelingscilinder
Jeroen,heb de hulpkoppelingscilinder er wederom afgehaald.....het asje zit bij mij aan de koppelvork....
Heb een revisiesetje gehaald =rubber en kering...Het vervelende is het terug plaatsen van de hulpcilinder in het bellhouse(van onder de auto) Gekl**d met dat asje......
Ga het morgen terug plaatsen en probeer er alvast wat DOT in te doen, en te kijken of bij het pompen er vloeistof uit de leiding komt.....
gr Bob
Heb een revisiesetje gehaald =rubber en kering...Het vervelende is het terug plaatsen van de hulpcilinder in het bellhouse(van onder de auto) Gekl**d met dat asje......
Ga het morgen terug plaatsen en probeer er alvast wat DOT in te doen, en te kijken of bij het pompen er vloeistof uit de leiding komt.....
gr Bob
-
Frans Bonnes
Re: hulpkoppelingscilinder
Gewoon de ontluchtings nippel open zetten, niet pompen of zo, helemaal niks doen.
Gewoon de zwaartekracht zijn werk laten doen
Op een gegeven moment moet er vloeistof uit gaan komen, dan zou je daarna verder pompend kunnen ontluchten.
Natuurlijk wel het vloeistofniveau in het potje in de gaten houden.
fb
Gewoon de zwaartekracht zijn werk laten doen
Op een gegeven moment moet er vloeistof uit gaan komen, dan zou je daarna verder pompend kunnen ontluchten.
Natuurlijk wel het vloeistofniveau in het potje in de gaten houden.
fb
-
sjeroens
Re: hulpkoppelingscilinder
idd ontluchten dmv zwaartekracht zoals frans zegt. (nachtje laten staan voor de laatste belletjes)
Mocht het niet lukken:
(met 2 man): koppelingscylinder loshalen/ laten hangen) (van bellhouse) nippel losdraaien, (transparant slangetje erop) dot laten stromen.
. pedaal langzaam intrappen(pas op dat de cylinder er niet uit komt) pedaal onderin houden, met de hand de zuiger indrukken/ vasthouden tot boven aan, langzaam pedaal op laten komen, zuiger loslaten/ dot laten stromen (zuiger komt naar beneden). herhalen herhalen herhalen.
sccs,
Jeroen (die onder de 101 vandaan komt/ net blij is dat zijn koppeling het weer doet!)
Mocht het niet lukken:
(met 2 man): koppelingscylinder loshalen/ laten hangen) (van bellhouse) nippel losdraaien, (transparant slangetje erop) dot laten stromen.
. pedaal langzaam intrappen(pas op dat de cylinder er niet uit komt) pedaal onderin houden, met de hand de zuiger indrukken/ vasthouden tot boven aan, langzaam pedaal op laten komen, zuiger loslaten/ dot laten stromen (zuiger komt naar beneden). herhalen herhalen herhalen.
sccs,
Jeroen (die onder de 101 vandaan komt/ net blij is dat zijn koppeling het weer doet!)
-
Pike
Re: hulpkoppelingscilinder
Ontluchten volgens de "pomp" methode doe je het best zoals we dat in dienst bij de onderhoudsgroep deden. Dit geldt voor zowel de koppeling als de remmen.
Beginsituatie: Het hele hydraulische systeem is gemonteerd en het reservoir volledig gevuld.
Twee personen. Eentje in de auto, de ander er onder. Degene onder de auto zet een doorzichtig slangetje op het ontluchtingsnippel (de andere kant van de slang steekt natuurlijk in een potje, flesje oid). Het nippel is gesloten. Over het slangetje is een op het nippel passende ringsleutel geschoven.
Degene in de auto pompt het pedaal op tot deze hard is en oefent dan flink druk uit. Degene onder de auto opent dan het nippel. Het pedaal zakt naar beneden en wordt, nog steeds met flinke druk, vast gehouden door degene in de auto. Degene onder de auto ziet vloeistof met luchtbellen door het slangetje komen. Als de stroom stopt wordt het nippel weer dicht gedraaid. Pas dan kan het pedaal los gelaten worden.
Herhaal dit totdat er geen luchtbelletjes meer zichtbaar zijn.
De communicatie tussen de twee zal uitkomen op:
"Hard."
"Open."
"Onderin."
"Dicht."
Met een Easybleed gaat het overigens ook prima.
Pike
grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('15d2f0927b9a1a7ab4a2ecbb0289dcab', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 12999840, 600, 600, 'Loading image ...', false);
On the eighth day God created Land Rover.
Beginsituatie: Het hele hydraulische systeem is gemonteerd en het reservoir volledig gevuld.
Twee personen. Eentje in de auto, de ander er onder. Degene onder de auto zet een doorzichtig slangetje op het ontluchtingsnippel (de andere kant van de slang steekt natuurlijk in een potje, flesje oid). Het nippel is gesloten. Over het slangetje is een op het nippel passende ringsleutel geschoven.
Degene in de auto pompt het pedaal op tot deze hard is en oefent dan flink druk uit. Degene onder de auto opent dan het nippel. Het pedaal zakt naar beneden en wordt, nog steeds met flinke druk, vast gehouden door degene in de auto. Degene onder de auto ziet vloeistof met luchtbellen door het slangetje komen. Als de stroom stopt wordt het nippel weer dicht gedraaid. Pas dan kan het pedaal los gelaten worden.
Herhaal dit totdat er geen luchtbelletjes meer zichtbaar zijn.
De communicatie tussen de twee zal uitkomen op:
"Hard."
"Open."
"Onderin."
"Dicht."
Met een Easybleed gaat het overigens ook prima.
Pike
grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('15d2f0927b9a1a7ab4a2ecbb0289dcab', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 12999840, 600, 600, 'Loading image ...', false);
On the eighth day God created Land Rover.