Droom vervlogen?
-
Gompie
Droom vervlogen?
Hallo allemaal,
Daar ben ik dan, nieuw op dit forum en meteen vervelend nieuws.
Heb kortgeleden een mooie 110 SW 300 tdi '84 uit Engeland gehaald. Alles gecontroleerd, chassisnummers kwamen overeen met papieren, mooier kon het niet worden. Alleen de motor stond niet goed op de papieren (V8 3528cc maar diesel als brandstof), dit heb ik maar geaccepteerd als risico.
Twee weken geleden bezoek gemaakt aan de RDW. Na nog geen 5 minuten kwam de opmerking dat het chassis nummer er 'vers' uitzag. Daarna zag de rdw medewerker dat er nummers in de zijramen weggeslepen waren, dit had ik zelf nog niet opgemerkt. Vervolgens controleerde hij de labels die in de gordels zitten, daar staat een productiedatum op, maar de labels zaten er niet. Dit alles gebeurde dus in een tijdsbestek van 10 minuten en eerlijk gezegd zakte de grond onder mijn voeten weg. De rdw twijfelde aan de identiteit en zag geen andere optie dan de auto aan te melden voor een pat onderzoek....Pfff dacht ik toen, het enige wat ik wil is leuke dingen doen met die auto en mijn gezin.
Vervolgens een week later het pat onderzoek. De meneer van de politie heeft de auto grondig bekeken, maar kwam op het eind op ongeveer dezelfde conclusie als de rdw medewerker, hij had ook het 'vermoeden' dat de auto uit drie verschillende auto's is opgebouwd, dus geen origineel chassis, ander carroserie en dus andere motor. Er worden op dit moment een aantal zaken nog uitgezocht maar het ziet er niet naar uit dat ik een kenteken krijg.
Slecht nieuws dus, nu vind ik de gang van zaken op een aantal punten erg vreemd, ik zou graag jullie mening hierover horen;
*Ik werd totaal niet gevraagd om informatie omtrent de koop te geven, geen advertentie, koopcontract of vorige eigenaar. Na het pat onderzoek heb ik in de laatste 5 minuten maar zelf de info gegeven in de hoop er nog een positieve draai aan te geven.
*Het chassisnummer is niet onderzocht, ofwel er heeft geen ets onderzoek plaatsgevonden om te kijken of er wellicht een ander nummer onder ligt. Puur op basis van zicht is er besloten dat het nummer vals zou zijn. Ik heb zoiets dat er wellicht in het verleden een legale chassiswissel heeft plaatsgevonden en dat het nummer, niet zo netjes als uit de fabriek, is ingeslagen door de garage. Wat in Engeland mag.
*Wat ik niet kan accepteren is dat de rdw na het pat onderzoek meteen en zonder overleg het bestaande chassisnummer heeft doorgehaald met een graveerpen en er vals onder heeft geschreven. Ten eerste is die auto mijn eigendom en vind ik dat je eerst moet overleggen en daarnaast verdwijnt de mogelijkheid om eventueel de auto in Engeland te verkopen.
*Uit de zijramen kon in de weggeslepen gedeeltes alleen de cijfer 8 herleidt worden, nu is het de vraag of er in de 110's uit 84 uberhaupt wel (chassis)nummers in de ramen geplaatst werden(?).
*De auto stond netjes geregistreerd in Engeland en had een apk tot juni 2011. Waarom is dit niet voldoende om een auto in Nederland toe te laten?
Afwachtend op de definitieve beslissing probeer ik wel informatie te verzamelen om eventueel bezwaar te maken. Geef graag zoveel tips en informatie als je wil, als het mij helpt om toch mijn droom te verwezelijken ben ik jullie eeuwig dankbaar.
Groet, Gijs
(Dank R voor je voor info)
Daar ben ik dan, nieuw op dit forum en meteen vervelend nieuws.
Heb kortgeleden een mooie 110 SW 300 tdi '84 uit Engeland gehaald. Alles gecontroleerd, chassisnummers kwamen overeen met papieren, mooier kon het niet worden. Alleen de motor stond niet goed op de papieren (V8 3528cc maar diesel als brandstof), dit heb ik maar geaccepteerd als risico.
Twee weken geleden bezoek gemaakt aan de RDW. Na nog geen 5 minuten kwam de opmerking dat het chassis nummer er 'vers' uitzag. Daarna zag de rdw medewerker dat er nummers in de zijramen weggeslepen waren, dit had ik zelf nog niet opgemerkt. Vervolgens controleerde hij de labels die in de gordels zitten, daar staat een productiedatum op, maar de labels zaten er niet. Dit alles gebeurde dus in een tijdsbestek van 10 minuten en eerlijk gezegd zakte de grond onder mijn voeten weg. De rdw twijfelde aan de identiteit en zag geen andere optie dan de auto aan te melden voor een pat onderzoek....Pfff dacht ik toen, het enige wat ik wil is leuke dingen doen met die auto en mijn gezin.
Vervolgens een week later het pat onderzoek. De meneer van de politie heeft de auto grondig bekeken, maar kwam op het eind op ongeveer dezelfde conclusie als de rdw medewerker, hij had ook het 'vermoeden' dat de auto uit drie verschillende auto's is opgebouwd, dus geen origineel chassis, ander carroserie en dus andere motor. Er worden op dit moment een aantal zaken nog uitgezocht maar het ziet er niet naar uit dat ik een kenteken krijg.
Slecht nieuws dus, nu vind ik de gang van zaken op een aantal punten erg vreemd, ik zou graag jullie mening hierover horen;
*Ik werd totaal niet gevraagd om informatie omtrent de koop te geven, geen advertentie, koopcontract of vorige eigenaar. Na het pat onderzoek heb ik in de laatste 5 minuten maar zelf de info gegeven in de hoop er nog een positieve draai aan te geven.
*Het chassisnummer is niet onderzocht, ofwel er heeft geen ets onderzoek plaatsgevonden om te kijken of er wellicht een ander nummer onder ligt. Puur op basis van zicht is er besloten dat het nummer vals zou zijn. Ik heb zoiets dat er wellicht in het verleden een legale chassiswissel heeft plaatsgevonden en dat het nummer, niet zo netjes als uit de fabriek, is ingeslagen door de garage. Wat in Engeland mag.
*Wat ik niet kan accepteren is dat de rdw na het pat onderzoek meteen en zonder overleg het bestaande chassisnummer heeft doorgehaald met een graveerpen en er vals onder heeft geschreven. Ten eerste is die auto mijn eigendom en vind ik dat je eerst moet overleggen en daarnaast verdwijnt de mogelijkheid om eventueel de auto in Engeland te verkopen.
*Uit de zijramen kon in de weggeslepen gedeeltes alleen de cijfer 8 herleidt worden, nu is het de vraag of er in de 110's uit 84 uberhaupt wel (chassis)nummers in de ramen geplaatst werden(?).
*De auto stond netjes geregistreerd in Engeland en had een apk tot juni 2011. Waarom is dit niet voldoende om een auto in Nederland toe te laten?
Afwachtend op de definitieve beslissing probeer ik wel informatie te verzamelen om eventueel bezwaar te maken. Geef graag zoveel tips en informatie als je wil, als het mij helpt om toch mijn droom te verwezelijken ben ik jullie eeuwig dankbaar.
Groet, Gijs
(Dank R voor je voor info)
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: Droom vervlogen?
rechtsbijstandverzekering??
waar ben je bij het RDW geweest?
ik zou DVLA contacteren, en zeker de vorige eigenaar, MOT historie bekend?
kun je opvragen via hier
en deze draad ook even doorlezen
en verder zoveel mogelijk documentatie van je voertuig aanleveren.
en in mijn, RHD geïmporteerde 110 uit UK staat niets in de ramen, heb je wel oude deurmeganisme, GEEN push-button??
riemen lijken me geen probleem, kun je tenslotte wisselen, heb ik ook gedaan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2010 22:21 door sjorsboomschors/aka/PP.
waar ben je bij het RDW geweest?
ik zou DVLA contacteren, en zeker de vorige eigenaar, MOT historie bekend?
kun je opvragen via hier
en deze draad ook even doorlezen
en verder zoveel mogelijk documentatie van je voertuig aanleveren.
en in mijn, RHD geïmporteerde 110 uit UK staat niets in de ramen, heb je wel oude deurmeganisme, GEEN push-button??
riemen lijken me geen probleem, kun je tenslotte wisselen, heb ik ook gedaan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2010 22:21 door sjorsboomschors/aka/PP.
-
Roelie
Re: Droom vervlogen?
Dat is jammer, denk je dat je overal op hebt gelet en dan dit.
Maar dat de nummers uit het raam zijn geslepen is toch mogelijk je kunt er toch eens andere ramen in gezet hebben, is toch niet iets wat niet mag tenzij ze ook ander nummer in chassis vinden door te rontgen o.i.d.
Veel sterkte er mee.
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('34ee8f47074bcda9a9e0724208bf3ded', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 12992725, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
Maar dat de nummers uit het raam zijn geslepen is toch mogelijk je kunt er toch eens andere ramen in gezet hebben, is toch niet iets wat niet mag tenzij ze ook ander nummer in chassis vinden door te rontgen o.i.d.
Veel sterkte er mee.
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('34ee8f47074bcda9a9e0724208bf3ded', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 12992725, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
-
BEN110
Re: Droom vervlogen?
bij mijn 110 zijn de nummers in de raamen ook anders als het laatste Engelse kenteken hebben ze niet eens naar gekeken
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: Droom vervlogen?
nou, ik heb 3 LR's via internet in UK gekocht, en wel degelijk gevraagd dmv foto's of chassis# klopt ed. en bij m'n laatste enigszins de mist in gegaan, wat uiteindelijk is opgelost.
MAAR; ik kom deze post van je tegen, wat je dus ruim twee maanden geleden ook al kon weten en zeker vermoeden....
krijg er een beetje een raar gevoel bij, no offence.......
maar als je dit al wist-vermoedde, waarom dan kopen en proberen???
zeker daar je dit ook van ervaringsdeskundigen als raad hebt gekregen......
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2010 22:55 door sjorsboomschors/aka/PP.
MAAR; ik kom deze post van je tegen, wat je dus ruim twee maanden geleden ook al kon weten en zeker vermoeden....
krijg er een beetje een raar gevoel bij, no offence.......
maar als je dit al wist-vermoedde, waarom dan kopen en proberen???
zeker daar je dit ook van ervaringsdeskundigen als raad hebt gekregen......
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2010 22:55 door sjorsboomschors/aka/PP.
-
Gompie
Re: Droom vervlogen?
Rechtsbijstandverzekering tegenwoordig ala minute af te sluiten (ditzo).
Mot historie is bekend, geen problemen, maar deze kun je maar controleren vanaf 2005.
Daarvoor werd 18 maanden na het verkrijgen van het apk rapport de kopie door de DVLA vernietigd.
Ik heb inderdaad wel de push button deuren......hmmm, ik snap waar je heen wil, deze zijn zeker pas later in productie genomen? Maar dan kan het toch nog steeds zo zijn dat de deuren vervangen zijn?
Groet
Mot historie is bekend, geen problemen, maar deze kun je maar controleren vanaf 2005.
Daarvoor werd 18 maanden na het verkrijgen van het apk rapport de kopie door de DVLA vernietigd.
Ik heb inderdaad wel de push button deuren......hmmm, ik snap waar je heen wil, deze zijn zeker pas later in productie genomen? Maar dan kan het toch nog steeds zo zijn dat de deuren vervangen zijn?
Groet
-
paulus-109
Re: Droom vervlogen?
natuurlijk kan dat, alleen waarom is het bouwjaar uit de ruiten?
en de labels uit de gordels? en het chassisnummer ,,te vers,,?
die PAT mannen maken een optelsom.
zelfs niet gestolen of gewoon ,,ouder,, gemaakte auto,s voldoen vaak niet meer aan de tweederde eis.
hoeven helemaal geen criminele praktijken bij te komen kijken, maar zijn opgebouwd uit te veel verschillende auto,s.
ben er bang voor.........................
mijn chassisnummer was ook te vers volgens de keurmeester maar de rest klopte allemaal netjes.
was wel in belgie..........
paul
en de labels uit de gordels? en het chassisnummer ,,te vers,,?
die PAT mannen maken een optelsom.
zelfs niet gestolen of gewoon ,,ouder,, gemaakte auto,s voldoen vaak niet meer aan de tweederde eis.
hoeven helemaal geen criminele praktijken bij te komen kijken, maar zijn opgebouwd uit te veel verschillende auto,s.
ben er bang voor.........................
mijn chassisnummer was ook te vers volgens de keurmeester maar de rest klopte allemaal netjes.
was wel in belgie..........
paul
-
Gompie
Re: Droom vervlogen?
Een beetje gelijk heb je wel. Alleen de DVLA was meewerkend en hebben het nummer aangepast. Ze begrepen dat het heel goed een menselijke fout geweest moest zijn. Dat ik er toch mee doorgegaan ben is ook een stukkie verblinding....
Neemt niet weg dat ik met drie gelijke nummers bij de RDW ben langsgeweest.
Ik wil het toch heel graag proberen voor elkaar te krijgen want anders kost het me inderdaad veel geld. Dus als jullie nog meer tips hebben?
Neemt niet weg dat ik met drie gelijke nummers bij de RDW ben langsgeweest.
Ik wil het toch heel graag proberen voor elkaar te krijgen want anders kost het me inderdaad veel geld. Dus als jullie nog meer tips hebben?
-
G-men (gargamel)
Re: Droom vervlogen?
Ik snap even iets niet, als de DVLA het chassisnummer opnieuw heeft ingeslagen, dan kunnen zij toch bevestigen dat ze dit gedaan hebben ??? Dan klopt het toch dat het een nieuw nummer is ?
Ik kan me echter wel voorstellen dat de keurmeester hun twijfels hebben als er een andere motor inzit als op de papieren en allerlei andere kenmerken ook niet aanwezig zijn...
Ben recentelijk langsgeweest voor het veranderen van de cilinderinhoud van mijn 110 en hadden ze ook byzondere aandacht voor het chassisnummer. Ook al had de wagen al een NL kenteken.
De keurmeester vertelde dat dit nu echt een aandachtspunt was, en dat ze vaak naast het chassisnummer ook de andere kenmerken van oudere auto's meenemen. (versnellingsbak, assen etc.etc.
Zolang het algehele plaatje klopt is het geen enkel probleem. Kom je echter met eenwagen met heel veel veranderingen, dan worden ze heel kritisch idd.
Enige kans is denk ik zoveel mogelijk documentatie en verklaringen bij elkaar zoeken dat de wagen zo uit engeland is gekomen; misschien dat je dan nog een kans hebt. Maar officieel is het nu al een "NO" dus het zal lastig worden. Misschien dat je nog een "nieuw" kenteken kunt lospeuteren als samengesteld voertuig als je kunt aantonen waar het spul vandaan komt....
Succes.
Ik kan me echter wel voorstellen dat de keurmeester hun twijfels hebben als er een andere motor inzit als op de papieren en allerlei andere kenmerken ook niet aanwezig zijn...
Ben recentelijk langsgeweest voor het veranderen van de cilinderinhoud van mijn 110 en hadden ze ook byzondere aandacht voor het chassisnummer. Ook al had de wagen al een NL kenteken.
De keurmeester vertelde dat dit nu echt een aandachtspunt was, en dat ze vaak naast het chassisnummer ook de andere kenmerken van oudere auto's meenemen. (versnellingsbak, assen etc.etc.
Zolang het algehele plaatje klopt is het geen enkel probleem. Kom je echter met eenwagen met heel veel veranderingen, dan worden ze heel kritisch idd.
Enige kans is denk ik zoveel mogelijk documentatie en verklaringen bij elkaar zoeken dat de wagen zo uit engeland is gekomen; misschien dat je dan nog een kans hebt. Maar officieel is het nu al een "NO" dus het zal lastig worden. Misschien dat je nog een "nieuw" kenteken kunt lospeuteren als samengesteld voertuig als je kunt aantonen waar het spul vandaan komt....
Succes.
-
Mud Machine
Re: Droom vervlogen?
Als je al voor elkaar krijgt dat ze hem accepteren als "zo uit Engeland gekomen" (hoe ga je dat bewijzen???) dan zal hij waarschijnlijk toch als samengesteld voertuig worden beschouwd ivm te veel nieuwe delen. Dat hebben ze al vastgesteld. Dus bouwjaar onbekend (wordt dan 2010) en dan is hij dus ook niet belastingvrij. Lijkt me dat het je daar om te doen was.
-
Marc-my-Words
Re: Droom vervlogen?
Hoewel ik het hele verhaal niet geheel kan volgen: je koopt een auto met allerlei vreemde kantjes en dan doe je net alsof je genept bent ...., is er toch ook iets vreemds aan de RDW-kant. Vreemde kantjes wil niet direct zeggen "foute kantjes" -- het gaat zo wel erg veel lijken op de Belgische jury-rechtspraak.
<Dwz. als je een motief hebt, en de kans, en als je dan je "verdacht" gedraagt danwel je gedragingen als "verdacht" geschetst worden, dan hang je.>
In principe is het heel wel denkbaar dat de lift-deuren door push deuren zijn vervangen -- hoe vaak lees je niet over het opknappen danwel vervangen van doorgeroeste deurframes -- als deze vervanging dan door 2e hands is gedaan dan kan het zo zijn dat je geëtste nummers weer verwijderen wil.
Evenzo kunnen veiligheidsgordels vervangen worden door 2e handse waar de labeltjes af zijn. Een motor wissel is ook niet illegaal.
Dus stuk voor stuk kan het kloppen. Alleen heb je nu de schijn tegen en is het lastig verhaal te halen.
Blijft dat je dus beter bij twijfel niet tot de koop van je droom overgaat net zo als je bij twijfel niet inhaalt -- voor je het weet wordt een droom een nachtmerrie.
Marc
<Dwz. als je een motief hebt, en de kans, en als je dan je "verdacht" gedraagt danwel je gedragingen als "verdacht" geschetst worden, dan hang je.>
In principe is het heel wel denkbaar dat de lift-deuren door push deuren zijn vervangen -- hoe vaak lees je niet over het opknappen danwel vervangen van doorgeroeste deurframes -- als deze vervanging dan door 2e hands is gedaan dan kan het zo zijn dat je geëtste nummers weer verwijderen wil.
Evenzo kunnen veiligheidsgordels vervangen worden door 2e handse waar de labeltjes af zijn. Een motor wissel is ook niet illegaal.
Dus stuk voor stuk kan het kloppen. Alleen heb je nu de schijn tegen en is het lastig verhaal te halen.
Blijft dat je dus beter bij twijfel niet tot de koop van je droom overgaat net zo als je bij twijfel niet inhaalt -- voor je het weet wordt een droom een nachtmerrie.
Marc
-
G-men (gargamel)
Re: Droom vervlogen?
Om overigens je vraag over de ruiten te beantwoorden, een 110 uit die jaren heeft geen chassisnummers in de ramen gegraveerd. Vaak is er wel uit diefstaloverwegingen het oude engelse kenteken op de ruit gezet. Dit zit er bij mij ook nog in.
Het officiele nummer staat op het chassis; en vaak tref je ook nog een plaatje aan op de rembekrachrtiger. Als die vervangen is, ben je dat echter kwijt.
Het chassinummer is pas bij latere modellen in de ruit gezet, het geen dus klopt met de push-button deuren die je erin hebt zitten.
Gerrit
Het officiele nummer staat op het chassis; en vaak tref je ook nog een plaatje aan op de rembekrachrtiger. Als die vervangen is, ben je dat echter kwijt.
Het chassinummer is pas bij latere modellen in de ruit gezet, het geen dus klopt met de push-button deuren die je erin hebt zitten.
Gerrit
-
marcel 2
Re: Droom vervlogen?
Hallo,
Kun je het Batchnummer nog terug vinden op het chassis. Deze staat op de linker plaat steun outtrigger aan de boven kant.
Dit nummer word gebruikt om het chassis nummer aan te vragen. Als je deze kan vinden kunnen ze bij landrover Engeland het chassis nummer bij het chassis vertellen.
Groeten Marcel
Kun je het Batchnummer nog terug vinden op het chassis. Deze staat op de linker plaat steun outtrigger aan de boven kant.
Dit nummer word gebruikt om het chassis nummer aan te vragen. Als je deze kan vinden kunnen ze bij landrover Engeland het chassis nummer bij het chassis vertellen.
Groeten Marcel
-
Gompie
Re: Droom vervlogen?
Tja ik doe hopelijk niet alsof ik genept ben want zo voel ik het niet. Die gasten van de rdw en de politie hebben gewoon hun werk gedaan en ik zit nu een beetje met de gebakken peren. Het enige wat ik nog kan doen is meer informatie inwinnen bij de vorige eigenaren en wellicht gaten schieten in hun handelswijze. Zie het als laatste strohalm, wie zou het niet proberen? Wat de vreemde kantjes van de RDW betreft, ik was daar voor het eerst en vond wel dat ze meer een negatieve benadering hadden dan een positieve. Het is toch een overheidsinstantie en die moet er zijn voor de burgers en helpen waar het kan, tenminste dat vind ik. Maar goed dat is gebeurt.
Mooie laatse zin trouwens, is wel een beetje voor mij van toepassing.
Wat vinden jullie trouwens van het feit dat ze zonder overleg in mijn auto het chassisnummer hebben doorgehaald?
Groet, Gijs
Mooie laatse zin trouwens, is wel een beetje voor mij van toepassing.
Wat vinden jullie trouwens van het feit dat ze zonder overleg in mijn auto het chassisnummer hebben doorgehaald?
Groet, Gijs
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: Droom vervlogen?
Gompie Schreef:
-------------------------------------------------------
...........................................................
,..........................................................
> Wat vinden jullie trouwens van het feit dat ze
> zonder overleg in mijn auto het chassisnummer
> hebben doorgehaald?
> Groet, Gijs
wel, zie mijn verhaal, daarmee ben ik juist goed weggekomen!!
klikk
vooral dit:
QuoteWat een Drama:4 sukkels die het totaal niet snappen, ondanks
mijn uitleg qua vincode en bijbehorende jaartallen.
Half negen was ik aan de beurt, nu is het 12.43 en heb ik eindelijk
Nederlands kenteken , maar voordat dat zover was.....
Er klopte 1 letter niet, wat ik zelf aangaf
ze kwamen er niet uit, en eentje vulde met pen de juiste letter op mijn
Engelse papieren
na 2 1/2 uur overleg kreeg ik te horen dat ik terug naar Ierland moest om de papieren te laten kloppen met het chassisnr.
Ok, prima to zover: MAAR .....
Ik ging er niet mee accoord dat ik een kentekenbewijs meekreeg waarop was geschreven.
Zoiets is met Nederlandse papieren ook niet geldig, laat staan met Engelse
dus kreeg ik een copy met handgschreven excuus( in het Nederlands!!) en een stempel
laat ik daar nu geen genoegen mee nemen: ik zie mezelf al aan een noord Ierse DVLA beamte
uitleggen hoe, wat en waarom; en voor jan lul naar Belfast zijn gegaan omdat ze het niet accepteren
gelukkig was de teamleider (Frans) wel sympathiek en begripvol en nu is het eindelijk in orde!!!!thumbs down
-------------------------------------------------------
...........................................................
,..........................................................
> Wat vinden jullie trouwens van het feit dat ze
> zonder overleg in mijn auto het chassisnummer
> hebben doorgehaald?
> Groet, Gijs
wel, zie mijn verhaal, daarmee ben ik juist goed weggekomen!!
klikk
vooral dit:
QuoteWat een Drama:4 sukkels die het totaal niet snappen, ondanks
mijn uitleg qua vincode en bijbehorende jaartallen.
Half negen was ik aan de beurt, nu is het 12.43 en heb ik eindelijk
Nederlands kenteken , maar voordat dat zover was.....
Er klopte 1 letter niet, wat ik zelf aangaf
ze kwamen er niet uit, en eentje vulde met pen de juiste letter op mijn
Engelse papieren
na 2 1/2 uur overleg kreeg ik te horen dat ik terug naar Ierland moest om de papieren te laten kloppen met het chassisnr.
Ok, prima to zover: MAAR .....
Ik ging er niet mee accoord dat ik een kentekenbewijs meekreeg waarop was geschreven.
Zoiets is met Nederlandse papieren ook niet geldig, laat staan met Engelse
dus kreeg ik een copy met handgschreven excuus( in het Nederlands!!) en een stempel
laat ik daar nu geen genoegen mee nemen: ik zie mezelf al aan een noord Ierse DVLA beamte
uitleggen hoe, wat en waarom; en voor jan lul naar Belfast zijn gegaan omdat ze het niet accepteren
gelukkig was de teamleider (Frans) wel sympathiek en begripvol en nu is het eindelijk in orde!!!!thumbs down
-
vossehoff
Re: Droom vervlogen?
Uitermate vreemd als ze hem al hebben doorgehaald voordat je extra informatie hebt kunnen inwinnen (eventuele chassis wissel, etc). Ik heb geen idee wat de regelgeving is, maar informatie inwinnen bij de rechtsbijstand lijkt me geen slecht idee. Ook zou ik even gaan overleggen met de RDW en aandragen wat je ons net hebt uitgelegd.
gr Niels
gr Niels