disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
-
Joost Nouwen
disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
Waarschijnlijk ga ik deze winter een disco 1 200tdi '92 er bij nemen.
Graag had ik van jullie wat ervaring/info hierover.
Wil me een beetje orienteren op de mogelijke kosten.
Heb ook nog een 109 te verbeteren , huis aan het bouwen , paar honden......en nog steeds geen geldpers.
De wagen is "mint" , nooit offroad geweest en heeft pas 87000 op de teller.
Binnenschermen achter moeten wel aangepakt worden , verder kan ik niets opmerken.
Heeft altijd braaf binnen gestaan , beurten gehad ed.
Wat zijn nog punten waar ik op moet letten?
Zit er electronica op die er vanaf kan?
De wagen is nog compleet origineel , staat op de 2de set banden.
Leuk , maar lang niet leuk genoeg.
Ik ben helemaal niet zo thuis in deze moderne wagens en technieken.
Heb ook geen super offroad monster nodig.
Wil de wagen wel verbeteren , zal meestal toch op de tarmac rijden en moet daar dan ook confortaber voor zijn , dus geen superbrede noppenbanden.
Gewoon hoger , breder , met redelijk smalle banden , dacht zelf aan 8,25 of 9,00 xzl.
Wil graag ook het spoor verbreden , dacht zelf aan modulars 16x 7j , anders 5,5/6,5 r16.
Past dit op de standaard hoogte van de vering?
In principe zou deze verbetering mij content maken maar....ook ik ben een mens.
Graag zou ik de wagen rondom 2" verhogen.
Iemand een idee wat daarvan het totaal kostenplaatje(ongeveer/idee) is?
Ik kan wel tellen maar ben niet bekend met deze moderne technieken van vering en waarschijnlijk zie ik de helft over het hoofd.
Originele bumpers moeten eigenlijk pleite , da's maar niks , steekt te veel uit en zitten te laag.
Achter wordt er nog wel eens gechopt bij de disco's.
Heeft iemand daar foto's van?
Alle info is welkom.
Graag had ik van jullie wat ervaring/info hierover.
Wil me een beetje orienteren op de mogelijke kosten.
Heb ook nog een 109 te verbeteren , huis aan het bouwen , paar honden......en nog steeds geen geldpers.
De wagen is "mint" , nooit offroad geweest en heeft pas 87000 op de teller.
Binnenschermen achter moeten wel aangepakt worden , verder kan ik niets opmerken.
Heeft altijd braaf binnen gestaan , beurten gehad ed.
Wat zijn nog punten waar ik op moet letten?
Zit er electronica op die er vanaf kan?
De wagen is nog compleet origineel , staat op de 2de set banden.
Leuk , maar lang niet leuk genoeg.
Ik ben helemaal niet zo thuis in deze moderne wagens en technieken.
Heb ook geen super offroad monster nodig.
Wil de wagen wel verbeteren , zal meestal toch op de tarmac rijden en moet daar dan ook confortaber voor zijn , dus geen superbrede noppenbanden.
Gewoon hoger , breder , met redelijk smalle banden , dacht zelf aan 8,25 of 9,00 xzl.
Wil graag ook het spoor verbreden , dacht zelf aan modulars 16x 7j , anders 5,5/6,5 r16.
Past dit op de standaard hoogte van de vering?
In principe zou deze verbetering mij content maken maar....ook ik ben een mens.
Graag zou ik de wagen rondom 2" verhogen.
Iemand een idee wat daarvan het totaal kostenplaatje(ongeveer/idee) is?
Ik kan wel tellen maar ben niet bekend met deze moderne technieken van vering en waarschijnlijk zie ik de helft over het hoofd.
Originele bumpers moeten eigenlijk pleite , da's maar niks , steekt te veel uit en zitten te laag.
Achter wordt er nog wel eens gechopt bij de disco's.
Heeft iemand daar foto's van?
Alle info is welkom.
-
BEN110
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
bij gebrek aan en geld pers met en discovery diesel sponsor je de staatskas met meer als 500 € per kwartaal ( geel )
-
Tinus 110
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
Joost, vlg mij moet jij gewoon die 109 even heel mooi gaan verbeteren en daar de 4000e die die Disco ongeveer zal kosten en die 2000e belasting per jaar instoppen.
een Disco 1 die nog zo mint is zou ik eerlijk gezegd niet teveel geweld aan doen met verhogen, choppen, bumpers, electronica eraf etc etc - zoek er dan 1 die maar 1.500e kost en ga er lekker mee het terrein in.
[twitter.com]
web.jpg --> mod_embed_images_loadimage('97f42504fd4729370073e014d56cc5d4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', 'http://gallery.me.com/tenbroeke/100150/DSC_1260small/web.jpg?ver=12963341170001', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', '', 12988560, 600, 600, 'Loading image ...', false);
One-Ten 200Tdi SW - momenteel kamperend op www.campingmaka.be !
een Disco 1 die nog zo mint is zou ik eerlijk gezegd niet teveel geweld aan doen met verhogen, choppen, bumpers, electronica eraf etc etc - zoek er dan 1 die maar 1.500e kost en ga er lekker mee het terrein in.
[twitter.com]
web.jpg --> mod_embed_images_loadimage('97f42504fd4729370073e014d56cc5d4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', 'http://gallery.me.com/tenbroeke/100150/DSC_1260small/web.jpg?ver=12963341170001', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', '', 12988560, 600, 600, 'Loading image ...', false);
One-Ten 200Tdi SW - momenteel kamperend op www.campingmaka.be !
-
Joost Nouwen
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
Hallo Ben,
Nee hoor , ik zit in bels.
170 euro per jaar lichte vracht voor de disco
Ik haat belasting betalen en heb mijn manieren van goedkoper leven.
Bv. mijn 109 is officieel niet van mij , nederlands , op iemand ander zijn naam , interressanter.
Mag allemaal misschien niet enz , ik heb daar weinig oren naar.
De rede dat de persoon de wagen wegdoet is dat ie 134 euro in de maand belasting moet betalen.
Da's mijn voordeel.
Waardeloze wagen in NL zijn hier meer interressant.
Na 1986 , bij mij wel welkom.
Hier is oldtimer niet aantrekkelijk omdat er teveel beperkingen aan zitten.
Je mag een oldtimer niet zomaar gebruiken in bels.
Nee hoor , ik zit in bels.
170 euro per jaar lichte vracht voor de disco
Ik haat belasting betalen en heb mijn manieren van goedkoper leven.
Bv. mijn 109 is officieel niet van mij , nederlands , op iemand ander zijn naam , interressanter.
Mag allemaal misschien niet enz , ik heb daar weinig oren naar.
De rede dat de persoon de wagen wegdoet is dat ie 134 euro in de maand belasting moet betalen.
Da's mijn voordeel.
Waardeloze wagen in NL zijn hier meer interressant.
Na 1986 , bij mij wel welkom.
Hier is oldtimer niet aantrekkelijk omdat er teveel beperkingen aan zitten.
Je mag een oldtimer niet zomaar gebruiken in bels.
-
paul be
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
die disco zal geen 4000 kosten.
Maar waarom doe je niet gewoon alleen de banden en probeer je hem dan zo uit. Die disco kan veel hoor, voorbeelden genoeg op youtube. Beetje verhogen en bumpers veranderen.... wil je zo extreem offroaden dat je de grenzen van de standaard voorbij gaat?
Een paar goede banden en hij kan heeeel veel.
succes.
defender 110 300TDi
Maar waarom doe je niet gewoon alleen de banden en probeer je hem dan zo uit. Die disco kan veel hoor, voorbeelden genoeg op youtube. Beetje verhogen en bumpers veranderen.... wil je zo extreem offroaden dat je de grenzen van de standaard voorbij gaat?
Een paar goede banden en hij kan heeeel veel.
succes.
defender 110 300TDi
-
Joost Nouwen
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
Was wat lang aant typen maar zie mijn bericht en als je wilt reageren a.u.b. met alle mogelijke info.
In ieder geval bedankt voor je belastingtechnische bezorgdheid.
In ieder geval bedankt voor je belastingtechnische bezorgdheid.
-
Joost Nouwen
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
Is ook de bedoeling , maar zou toch graag evt. wat meer willen.
Rij nu al vaak de stukken van mijn series af en als ik die bumpers op de disco zie dan gaan ze niet lang mee.
Kan nogal onbezonnen zijn.
Rij nu al vaak de stukken van mijn series af en als ik die bumpers op de disco zie dan gaan ze niet lang mee.
Kan nogal onbezonnen zijn.
-
Tinus 110
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
paul be Schreef:
-------------------------------------------------------
> die disco zal geen 4000 kosten.
>
> Maar waarom doe je niet gewoon alleen de banden en
> probeer je hem dan zo uit. Die disco kan veel
> hoor, voorbeelden genoeg op youtube. Beetje
> verhogen en bumpers veranderen.... wil je zo
> extreem offroaden dat je de grenzen van de
> standaard voorbij gaat?
> Een paar goede banden en hij kan heeeel veel.
>
> succes.
Nou Joost, laat ons niet in spanning. Wat moet hij kosten - een originele 92er met 86.000km zal niet voor 2k in de verkoop gaan. Ben erg benieuwd.
ik zou hem ook gewoon eerst eens lekker gaan uitproberen - als ie niet extreem genoeg is langzaam aanpassen.
[twitter.com]
web.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a1780b85b47eea8d3328f492f2e85f94', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', 'http://gallery.me.com/tenbroeke/100150/DSC_1260small/web.jpg?ver=12963341170001', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', '', 12988605, 600, 600, 'Loading image ...', false);
One-Ten 200Tdi SW - momenteel kamperend op www.campingmaka.be !
-------------------------------------------------------
> die disco zal geen 4000 kosten.
>
> Maar waarom doe je niet gewoon alleen de banden en
> probeer je hem dan zo uit. Die disco kan veel
> hoor, voorbeelden genoeg op youtube. Beetje
> verhogen en bumpers veranderen.... wil je zo
> extreem offroaden dat je de grenzen van de
> standaard voorbij gaat?
> Een paar goede banden en hij kan heeeel veel.
>
> succes.
Nou Joost, laat ons niet in spanning. Wat moet hij kosten - een originele 92er met 86.000km zal niet voor 2k in de verkoop gaan. Ben erg benieuwd.
ik zou hem ook gewoon eerst eens lekker gaan uitproberen - als ie niet extreem genoeg is langzaam aanpassen.
[twitter.com]
web.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a1780b85b47eea8d3328f492f2e85f94', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', 'http://gallery.me.com/tenbroeke/100150/DSC_1260small/web.jpg?ver=12963341170001', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', '', 12988605, 600, 600, 'Loading image ...', false);
One-Ten 200Tdi SW - momenteel kamperend op www.campingmaka.be !
-
Joost Nouwen
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
Eigenaar wil er 3 voor hebben maar dat wil ik er niet voor uitgeven.
Moet hem voor 2,5 kunnen kopen.
Ook ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven en er zijn altijd kosten die er bij komen.
4 vindt ik erg overdreven , ik weet ze zijn zeldzaam maar of ze 1 of 2 ton gebold hebben boeit ook niet zo voor het blok.
Alles wordt tegenwoordig gesloopt en dan moet je nog maar zien of je de 2,5 haalt.
Moet hem voor 2,5 kunnen kopen.
Ook ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven en er zijn altijd kosten die er bij komen.
4 vindt ik erg overdreven , ik weet ze zijn zeldzaam maar of ze 1 of 2 ton gebold hebben boeit ook niet zo voor het blok.
Alles wordt tegenwoordig gesloopt en dan moet je nog maar zien of je de 2,5 haalt.
-
paul be
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
disco`s van die leeftijd zijn in belgie meestal rond 2000 euro. ik heb mijne van 94 voor 1700 euro, 220000km. En hij is in goede staat nog steeds een jaar later nu. Geen lichte vracht trouwens. Woon ook in belgie he, maar dat wist je wel.
Zelfs het originele handtasje dat in het midden tussen de stoelen hoort zit er nog in. Die schijnt wel zeldzaam te zijn.
defender 110 300TDi
Zelfs het originele handtasje dat in het midden tussen de stoelen hoort zit er nog in. Die schijnt wel zeldzaam te zijn.
defender 110 300TDi
-
Joost Nouwen
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
Ja , de vraagprijs was ik niet van plan te betalen , ook al is zo'n wagen wel de moeite waard.
Kijk toch naar de marktwaarde , enuh , het voordeel wat ik er mee kan doen , belastingtechnisch.
Eigelijk niet normaal de dagwaarde, gezien ik 5k heb betaald voor mijn s3 en toen moest ik nog beginnen , wel maar 20k op de teller.
Ach , alles wat rijdt is verloren kapitaal.
We zijn stiekem met z'n alle best kapitalistich.
Geld voor een luxe die we kunnen missen.
Het instandhouden van het kapitalistich belasting apparaat , geweldig
Was er maar geen laro , 1pk belse knol is niks mis mee .
Kijk toch naar de marktwaarde , enuh , het voordeel wat ik er mee kan doen , belastingtechnisch.
Eigelijk niet normaal de dagwaarde, gezien ik 5k heb betaald voor mijn s3 en toen moest ik nog beginnen , wel maar 20k op de teller.
Ach , alles wat rijdt is verloren kapitaal.
We zijn stiekem met z'n alle best kapitalistich.
Geld voor een luxe die we kunnen missen.
Het instandhouden van het kapitalistich belasting apparaat , geweldig
Was er maar geen laro , 1pk belse knol is niks mis mee .
-
Andrew Colville
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
En dergelijke auto is ondanks zijn bijna nieuw staat toch wel te verbeteren, denk hier bij aan rubbers van de diverse ophangings delen, veren en schokbrekers, gelijk verhogen?, dit alleen al zal de auto weer een strakke wegligging geven, wel zo comfortabel en veilig. het is een keuze maar voor de terreinvaardigheid kun je evt de antirolbeugels demonteren, maar dan gaat de auto wel wat meer hellen in de bochten op het asfalt, dit kun je weer iets compenseren met HD/zwaardere veren.
velgen zijn er genoeg hoe breed en hoe hoog, dat moet je zelf kiezen, al zul je het plaat werk moeten gaan verbouwen bij de grotere banden maten.
de elektronica is vrij standaard , geen lastige ecu en ander kastjes die stuk kunnen zo snel kan ik niet bedenken wat er af gehaald zou kunnen worden ( wat je niet gaan t missen dan)
er is ook zat voor te krijgen en de 200 series discovery deelt veel delen met de rangerover ( bedrading en componenten, kachel,etc etc )
Succes met de op bouw ervan , Groetjes Andrew
velgen zijn er genoeg hoe breed en hoe hoog, dat moet je zelf kiezen, al zul je het plaat werk moeten gaan verbouwen bij de grotere banden maten.
de elektronica is vrij standaard , geen lastige ecu en ander kastjes die stuk kunnen zo snel kan ik niet bedenken wat er af gehaald zou kunnen worden ( wat je niet gaan t missen dan)
er is ook zat voor te krijgen en de 200 series discovery deelt veel delen met de rangerover ( bedrading en componenten, kachel,etc etc )
Succes met de op bouw ervan , Groetjes Andrew
-
Huub
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
+2 inch vering monteren,
Body 1 of 2 inch omhoog zetten
onderkant voorbumper eraf flexen en hier klem tegenaan HD voorbumper construeren met sleeppunten en mogelijk een lierbak.
HD achterbumper kopen of zelf maken.
Wielkasten uitflexen en
255 85 16 MT's eronder.
Stabilisatiestangen eraf of loskoppelbaar maken.
Sidebars construeren om de body te beschermen.
Snorkel erop en breathers verlengen
Met wat lastechniek kan het merendeel van de anpassingen voor weinig, banden zijn relatief duur maar bepalen in hoge mate de terreinvaardigheid.
Dus begin met de banden (bf Goodrich MT's) de veren en het uitflexen en dat wat je zelf voor weinig kan doen?
Huub
Body 1 of 2 inch omhoog zetten
onderkant voorbumper eraf flexen en hier klem tegenaan HD voorbumper construeren met sleeppunten en mogelijk een lierbak.
HD achterbumper kopen of zelf maken.
Wielkasten uitflexen en
255 85 16 MT's eronder.
Stabilisatiestangen eraf of loskoppelbaar maken.
Sidebars construeren om de body te beschermen.
Snorkel erop en breathers verlengen
Met wat lastechniek kan het merendeel van de anpassingen voor weinig, banden zijn relatief duur maar bepalen in hoge mate de terreinvaardigheid.
Dus begin met de banden (bf Goodrich MT's) de veren en het uitflexen en dat wat je zelf voor weinig kan doen?
Huub
-
german shepard
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
Hoi Joost,
Ik heb zelf een disco 1 (300tdi) uit 1996. Is RHD, heb hem zelf in Engeland opgehaald. Bumper is geen probleem, die zaag je gewoon weg tot de stalen bumper, alleen de plastic hoekstukken blijven dan zitten. Electronica heeft de disco 1 niet veel, valt goed aan te sleutelen. Banden heb ik zelf 245/70/16 eronder zitten, moet je niet mee naar de keuring want dan heb je een rode kaart, 235 is het maximum. Dus wat je er ook onder zet, hou een set voor de keuring. Onthoud wel dat je bij ongeluk probleem met de verzekering kunt krijgen wanneer je er andere banden onder hebt zitten die niet voldoen aan eis van de keuring. Is 2inch verhoogd, door optische truc kom je hiermee wel door de keuring. Verder lier in lierbak achter de voorbumper, trapje achter en snorkel er op gezet. Mijn aanpassingen hebben me ongeveer 1500e gekost. Weet niet waar je woont in Belgie maar je mag altijd een keer komen kijken, ik woon in de omgeving van Ravels.
groet,
Eric
Ik heb zelf een disco 1 (300tdi) uit 1996. Is RHD, heb hem zelf in Engeland opgehaald. Bumper is geen probleem, die zaag je gewoon weg tot de stalen bumper, alleen de plastic hoekstukken blijven dan zitten. Electronica heeft de disco 1 niet veel, valt goed aan te sleutelen. Banden heb ik zelf 245/70/16 eronder zitten, moet je niet mee naar de keuring want dan heb je een rode kaart, 235 is het maximum. Dus wat je er ook onder zet, hou een set voor de keuring. Onthoud wel dat je bij ongeluk probleem met de verzekering kunt krijgen wanneer je er andere banden onder hebt zitten die niet voldoen aan eis van de keuring. Is 2inch verhoogd, door optische truc kom je hiermee wel door de keuring. Verder lier in lierbak achter de voorbumper, trapje achter en snorkel er op gezet. Mijn aanpassingen hebben me ongeveer 1500e gekost. Weet niet waar je woont in Belgie maar je mag altijd een keer komen kijken, ik woon in de omgeving van Ravels.
groet,
Eric
-
Joost Nouwen
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
Hallo Eric,
Bedankt voor je aanbod.
Ik zal de wagen eerst nog moeten kopen.
De verkoper heeft er niet zo'n haast mee , kan er maar moeilijk afstand van doen.
Als ik hem heb dan stuur ik je wel een PB , kom ik eens kijken.
Ik woon in Neeroeteren , niet om de hoek maar met ne disco gaat het wat rapper dan met de 109.
Bedankt voor je aanbod.
Ik zal de wagen eerst nog moeten kopen.
De verkoper heeft er niet zo'n haast mee , kan er maar moeilijk afstand van doen.
Als ik hem heb dan stuur ik je wel een PB , kom ik eens kijken.
Ik woon in Neeroeteren , niet om de hoek maar met ne disco gaat het wat rapper dan met de 109.
-
Joost Nouwen
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
Goed om te horen dat er nog geen overbodige electronica op zit.
Less is more.
Ben al een tijdje aan het wachten op de wagen , verkoper heeft namelijk geen haast , ik eigenlijk ook niet , maar wel veel zin.
Less is more.
Ben al een tijdje aan het wachten op de wagen , verkoper heeft namelijk geen haast , ik eigenlijk ook niet , maar wel veel zin.
-
ToyRoverlander
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
Die XZL's eronder kun je wel trouwens wel schudden, mits je bereidt met het ding fors te verhogen en de wielkasten goed uit te zagen. De 8.25's heb ik nog nooit te koop zien staan, en de 900s zijn 36.5" in diameter! Vrij fors dus. Daarnaast zijn ze niet ideaal voor in het terrein want de zijwangen zijn megastug (vrachtwagen band met iets van 3000kg draagvermogen per band). En ze wegen 40kg per stuk!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
Rick90
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
Hoi Joost,
Als je zoals al eerder gezegd is de stabilisatorstangen er onderuit haalt en +2'' veren steekt kun je met een setje goede banden al heel ver komen in het terrein.
De rest komt vanzelf wel, je gaat steeds verder en extremer en de auto ontwikkeld vanzelf mee
Zelf ben ik een voorstander van brede banden voor in het terrein al helemaal voor een redelijk zware auto zoals een Disco. Een band van 9 a10'' breed loopt op de weg net zo goed als een smalle band maar het profiel is wel erg bepalend.
Ik snap niet altijd helemaal waar die afkeer tegen electronica vandaan komt. Wij hebben jaren met een 110 Td5 zware challenges en off road vakanties gereden en nul electronische problemen.
Groeten Rick,
p4pb7561242.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f7e4cb940e856909c32fd8a43e1b2f6e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', 'http://lp1.pinkbike.org/p4pb7561242/p4pb7561242.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', '', 12994262, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto's werkzaamheden
Als je zoals al eerder gezegd is de stabilisatorstangen er onderuit haalt en +2'' veren steekt kun je met een setje goede banden al heel ver komen in het terrein.
De rest komt vanzelf wel, je gaat steeds verder en extremer en de auto ontwikkeld vanzelf mee
Zelf ben ik een voorstander van brede banden voor in het terrein al helemaal voor een redelijk zware auto zoals een Disco. Een band van 9 a10'' breed loopt op de weg net zo goed als een smalle band maar het profiel is wel erg bepalend.
Ik snap niet altijd helemaal waar die afkeer tegen electronica vandaan komt. Wij hebben jaren met een 110 Td5 zware challenges en off road vakanties gereden en nul electronische problemen.
Groeten Rick,
p4pb7561242.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f7e4cb940e856909c32fd8a43e1b2f6e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', 'http://lp1.pinkbike.org/p4pb7561242/p4pb7561242.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', '', 12994262, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto's werkzaamheden
-
Joost Nouwen
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
John kicken , die heeft nog wel eens de 8,25 xzl'
Zal idd voor andere bandjes uitgaan.
Zal idd voor andere bandjes uitgaan.
-
Joost Nouwen
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
Als ik die 2" veren er onder steek , dan moet ik toch ook de shocks en hockeystick vervangen , of is dit niet noodzakelijk?
Verder nog onderdelen die vervangen of aangepast moeten worden ivm met de 2" lift?
Electronica , daar heb ik slechte ervaringen mee , nog niet bij mijn 109 trouwens.
Zit nog niets te veel op naar mijn mening.
Computers horen niet in mijne wagen of het moet een laptop zijn om een filmke te bekijken.
Doe mij maar , kapot , afgebroken , opgefikt , losgetrilt , verloren , ja nog liever ontploft dan........storing......geen motormanegement of van die lampjes die aangaan als de banden te slap zijn.
Allemaal die toeters en bellen , niks voor mij , ik verzet mijn spiegels wel handmatig en voor onderhoud ben ik zelf verantwoordelijk.
Natuurlijk is het allemaal niet zo snel kapot maar meestal zijn dit de eerste dingen die problemen veroorzaken bij auto's in het algemeen , niet alleen laro.
In 14 jaar autorijden maar 1 jaar een autoradio gehad en toen was ie stuk , waarschijnlijk door al het stof en water wat er in was gelopen en de trillingen van mijn 109 deed het ding ook niet veel goed.
Verder nog onderdelen die vervangen of aangepast moeten worden ivm met de 2" lift?
Electronica , daar heb ik slechte ervaringen mee , nog niet bij mijn 109 trouwens.
Zit nog niets te veel op naar mijn mening.
Computers horen niet in mijne wagen of het moet een laptop zijn om een filmke te bekijken.
Doe mij maar , kapot , afgebroken , opgefikt , losgetrilt , verloren , ja nog liever ontploft dan........storing......geen motormanegement of van die lampjes die aangaan als de banden te slap zijn.
Allemaal die toeters en bellen , niks voor mij , ik verzet mijn spiegels wel handmatig en voor onderhoud ben ik zelf verantwoordelijk.
Natuurlijk is het allemaal niet zo snel kapot maar meestal zijn dit de eerste dingen die problemen veroorzaken bij auto's in het algemeen , niet alleen laro.
In 14 jaar autorijden maar 1 jaar een autoradio gehad en toen was ie stuk , waarschijnlijk door al het stof en water wat er in was gelopen en de trillingen van mijn 109 deed het ding ook niet veel goed.
-
Rick90
Re: disco 1, offroad-eigenschappen verbeteren.
Hoi Joost,
Hockeysticks/reactiearmen hoef je niet te veranderen bij 2''.
Als je dempers versleten zijn dan zou ik er langere nieuwe onder zetten maar als ze nog goed zijn dan kun je ook gewoon verlaagde dempersteunen kopen.
Dit hoeft niet maar met standaard dempers en steunen is je wieluitslag beperkt bij 2'' lift. Of je langere remleidingen aan de voorkant nodig hebt hangt van je wieluitslag af. Voor de rest kun je bij 2'' alles standaard houden.
Groeten Rick,
p4pb7561242.jpg --> mod_embed_images_loadimage('af90d39b5a40cbdbe7ce95c78cb30269', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', 'http://lp1.pinkbike.org/p4pb7561242/p4pb7561242.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', '', 12994594, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto's werkzaamheden
Hockeysticks/reactiearmen hoef je niet te veranderen bij 2''.
Als je dempers versleten zijn dan zou ik er langere nieuwe onder zetten maar als ze nog goed zijn dan kun je ook gewoon verlaagde dempersteunen kopen.
Dit hoeft niet maar met standaard dempers en steunen is je wieluitslag beperkt bij 2'' lift. Of je langere remleidingen aan de voorkant nodig hebt hangt van je wieluitslag af. Voor de rest kun je bij 2'' alles standaard houden.
Groeten Rick,
p4pb7561242.jpg --> mod_embed_images_loadimage('af90d39b5a40cbdbe7ce95c78cb30269', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', 'http://lp1.pinkbike.org/p4pb7561242/p4pb7561242.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', '', 12994594, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto's werkzaamheden