300 tdi, stopt spontaan
-
rob
300 tdi, stopt spontaan
hoi, ik heb een defender 300tdi uit 1996, voorzien van startonderbreking en alarm. Ik gebruik hem voor woon/werkverkeer. Zo nu en dan, tegenwoordig elke dag, stopt de motor spontaan ff, Meestal vlakvoor dat deze op temperatuur is. Na 5 minuutjes slaat hij weer aan alsof er niets aan de hand is. Afgelopen voorjaar had ik dit probleem ook en is de solonoid op de dieselpomp vervangen en heb ik de hele zomer vrijwel probleemloos gereden. Herkent iemand dit probleem????? Heeft iemand een oplossing?? Verkopen is geen optie!!
-
VeeTee
Re: 300 tdi, stopt spontaan
Misschien losse / gecorrodeerde contacten in de spiderbox. Spider uitbouwen en contactpunten opnieuw doorsolderen.
Bekend probleem, zie dit topic op lr4x4.com
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Bekend probleem, zie dit topic op lr4x4.com
-
Frans Bonnes
Als hij er mee stopt, kan je hem dan wel starten (draait de startmotor) en branden alle lampjes op het dashbord dan?
fb
fb
-
Joost88
ik zou als eerste de startonderbreker loskoppelen om die uit te sluiten.
-
rob
Hoi Veetee,
heb het stukje doorgelezen en herken hierin het probleem. heb een bypass voor de brandstof solonoid gemaakt en ben benieuwd of het werkt.
heb het stukje doorgelezen en herken hierin het probleem. heb een bypass voor de brandstof solonoid gemaakt en ben benieuwd of het werkt.
-
VeeTee
Aha, laat hier ook ff weten hoe het afloopt. Succes!