Ik gebruik een Land Rover 3.5 v8 (Stromberg) in een speedboot. Nu ben ik bezig de uitlaat spruitstukken te koppelen aan een rvs buis die de boot uiteindelijk verlaat. De afstand tussen motorblok en de spiegel (achterkant v.d. boot) is +/- 1 meter. Mijn vraag is... " welke diameter pijp moet ik gebruiken om tot zo'n 4000 toeren mooie koppelkromme te krijgen"
Ik heb de spruitstukken van een SD1 (gietijzer) omdat deze al schuin naar achteren steken. Het is als ik het goed heb een 4 - 2 - 1. Je kunt in de afbeelding zien dat het spruitstuk 2 uitgangen heeft. Is het nu dus ook zo dat ik eerst 2 pijpen moet maken die later naar 1 pijp gaan? Dus uiteindelijk 2 uitlaten..... of eindig ik met 4 buizen ?
Uiteraard heb ik geen ervaring met maken van uitlaten dus alle informatie of tips zijn welkom. Ik heb het al een keer eerder gevraagd maar kreeg geen duidelijke informatie over het belang van tegendruk in een uitlaat. Heb gelezen dat er zo min mogelijk tegendruk bij een turbomotor moet zijn. Bij een 2 takt is tegendruk juist weer wel belangrijk. Hoe is dat bij een v8 ? Ik heb totaal geen idee en wil het graag goed doen en het liefste in 1 keer natuurlijk omdat rvs niet goedkoop is
1004216777_5_WC5L.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('a71463597b3f78d42af35f4d338efdcb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.121.167%2F1004200001-1004250000%2F1004216701-1004216800%2F1004216777_5_WC5L.jpeg', 'http://94.100.121.167/1004200001-1004250000/1004216701-1004216800/1004216777_5_WC5L.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.121.167%2F1004200001-1004250000%2F1004216701-1004216800%2F1004216777_5_WC5L.jpeg', '', 12964114, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Iemand nog een tip voor het oppoetsen van kleppendeksels? Ik heb het natgeschuurd etc. en uiteindelijk met de kolomboor en pasta aardig resultaat gekregen maar niet echt chroom-look wat ik nastreef.