2de tank
-
rik verbree
2de tank
Hallo landrover liefhebbers,
Ik heb een vraag. ik heb net mijn eerste landrover gekocht. Het is een defender 109 1982. Ik heb twee tanken in mijn auto onder beide voorstoelen. Mijn vraag is; moet je op een of andere manier iets omzetten zodat hij eerst de ene tank gebruikt en dan de andere of gebeurd dit automatisch? ik begin net met een landrover dus vandaar de misschien de rare vraag.
Groeten rik
Ik heb een vraag. ik heb net mijn eerste landrover gekocht. Het is een defender 109 1982. Ik heb twee tanken in mijn auto onder beide voorstoelen. Mijn vraag is; moet je op een of andere manier iets omzetten zodat hij eerst de ene tank gebruikt en dan de andere of gebeurd dit automatisch? ik begin net met een landrover dus vandaar de misschien de rare vraag.
Groeten rik
-
JustinvS
Re: 2de tank
Hallo Rik,
Een 109 uit 1982 is zeer waarschijnlijk een Series 3. De naam defender werd pas begin jaren '90 gebruikt en is van toepassing op de 90, 110 en 130.
Is je land rover een model uit het leger? als het dan nog een beetje origineel hebt zit er op de voorkant van de seatbase (waar de stoelkussens op zitten) ergens een kraantje, deze kan je omschakelen om de andere tank te selecteren.
Een goede foto heb ik helaas niet, maar nieuw ziet het kraantje er zo uit:
526783-MILITARY-FUEL-CHANGE-OVER-TAP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d517a8d83d1b14a6f272c16ee6c15398', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2F1d6ffb6d04811cfb14a9369c16a3fefbf15546bb%2F526783-MILITARY-FUEL-CHANGE-OVER-TAP.jpg', 'http://www.lrseries.com/resources/user/1d6ffb6d04811cfb14a9369c16a3fefbf15546bb/526783-MILITARY-FUEL-CHANGE-OVER-TAP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2F1d6ffb6d04811cfb14a9369c16a3fefbf15546bb%2F526783-MILITARY-FUEL-CHANGE-OVER-TAP.jpg', '', 12957674, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('950a4b0893f1b2871a376e79a05ec300', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 12957674, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Een 109 uit 1982 is zeer waarschijnlijk een Series 3. De naam defender werd pas begin jaren '90 gebruikt en is van toepassing op de 90, 110 en 130.
Is je land rover een model uit het leger? als het dan nog een beetje origineel hebt zit er op de voorkant van de seatbase (waar de stoelkussens op zitten) ergens een kraantje, deze kan je omschakelen om de andere tank te selecteren.
Een goede foto heb ik helaas niet, maar nieuw ziet het kraantje er zo uit:
526783-MILITARY-FUEL-CHANGE-OVER-TAP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d517a8d83d1b14a6f272c16ee6c15398', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2F1d6ffb6d04811cfb14a9369c16a3fefbf15546bb%2F526783-MILITARY-FUEL-CHANGE-OVER-TAP.jpg', 'http://www.lrseries.com/resources/user/1d6ffb6d04811cfb14a9369c16a3fefbf15546bb/526783-MILITARY-FUEL-CHANGE-OVER-TAP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2F1d6ffb6d04811cfb14a9369c16a3fefbf15546bb%2F526783-MILITARY-FUEL-CHANGE-OVER-TAP.jpg', '', 12957674, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('950a4b0893f1b2871a376e79a05ec300', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 12957674, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Symon
Re: 2de tank
Die kraan zit soms ook tegen het schutbord aan .
Links in je rechtervoetbak vlakbij de hendel voor hoog laag
Gr Symon
Links in je rechtervoetbak vlakbij de hendel voor hoog laag
Gr Symon
-
rik
Re: 2de tank
Justin en Symon bedankt voor jullie reacties. Heb hem gevonden. Het is inderdaad een landrover s3 uit 82.
Nogmaals dank
Nogmaals dank
-
Joost88
Re: 2de tank
waarom staan die 2 tanken eigenlijk niet gewoon met een leiding in verbinding?
Ik zie niet echt het voordeel van die kraan, behalve dat je een (nogal grote) reserve hebt.
Ik zie niet echt het voordeel van die kraan, behalve dat je een (nogal grote) reserve hebt.
-
Exfietser
Re: 2de tank
Als je auto erg scheef staat met twee volle tanks loopt de brandstof van de bovenste tank naar de onderste tank. Met als gevolg dat die gaat overlopen. En de twee tanks zijn voor militaire toepassingen. Als je er dan een lek schiet......
Arnold.
Arnold.
-
Disco
Re: 2de tank
Zou het er niet mee te maken hebben dat de tanks onder het chassis uitsteken en om communicerende vaten te krijgen er een kwetsbare verbinding tussen de tanks onder chassis door moet lopen?
Theo
Theo
-
Exfietser
Re: 2de tank
Communiserende vaten is juist iets dat je niet wilt. Zeker in een militaire wagen vanwege het lekschieten. Bij mij komt er een derde tank achterin en die komt ook niet in verbinding met de voorste tanks vanwege het overlopen.
Omdat de militaire tanks geen vulhals hebben lopen ze zelfs al over als je ze net (te) vol getankt hebt met koude diesel. Staat de wagen dan in de zon dan zet de diesel zoveel uit dat de tank overloopt. Je ziet de diesel dan gewoon onder uit de wagen lopen. Vraag me niet hoe ik dat weet.
Oh ja, mijn tanks zijn niet lek ofzo. De rubber ring in de vulopening laat wel te wensen over. Maar die zijn ook niet gemaakt druk t.v. uitzetting of doordat de wagen scheef staat op te vangen.
Arnold.
Omdat de militaire tanks geen vulhals hebben lopen ze zelfs al over als je ze net (te) vol getankt hebt met koude diesel. Staat de wagen dan in de zon dan zet de diesel zoveel uit dat de tank overloopt. Je ziet de diesel dan gewoon onder uit de wagen lopen. Vraag me niet hoe ik dat weet.
Oh ja, mijn tanks zijn niet lek ofzo. De rubber ring in de vulopening laat wel te wensen over. Maar die zijn ook niet gemaakt druk t.v. uitzetting of doordat de wagen scheef staat op te vangen.
Arnold.
-
Bram109
Re: 2de tank
Exfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
> Communiserende vaten is juist iets dat je niet
> wilt. Zeker in een militaire wagen vanwege het
> lekschieten. Bij mij komt er een derde tank
> achterin en die komt ook niet in verbinding met de
> voorste tanks vanwege het overlopen.
Waar ga jij heen dat je bang bent dat ze je tank lekschieten?
Bram.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/10/2010 13:10 door Bram109.
-------------------------------------------------------
> Communiserende vaten is juist iets dat je niet
> wilt. Zeker in een militaire wagen vanwege het
> lekschieten. Bij mij komt er een derde tank
> achterin en die komt ook niet in verbinding met de
> voorste tanks vanwege het overlopen.
Waar ga jij heen dat je bang bent dat ze je tank lekschieten?
Bram.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/10/2010 13:10 door Bram109.
-
Exfietser
Re: 2de tank
Voorlopig naar het verre oosten.
Maar je moet overal op voorbereid zijn natuurlijk:
Je doet maar.
Arnold.
Maar je moet overal op voorbereid zijn natuurlijk:
Je doet maar.
Arnold.
-
Dennis101
Re: 2de tank
De vulopeningen op de extra tanks (want dat zijn de "militaire" tanks van oorsprong) zijn juist gemaakt om enige overdruk toe te staan.
Bij een dop in goede conditie voel je ook duidelijk dat er overdruk in de tank aanwezig is als je de dop eraf haalt na een langer stuk rijden en als de tank al wat leger en opgewarmd raakt.
In de dop is een klep aangebracht die lucht binnenlaat als het niveau zakt en een klep die alleen opent als de overdruk te hoog oploopt.
Als er brandstof uit de tank loopt als de auto scheef staat is er toch echt iets niet helemaal goed.
Dennis B
Bij een dop in goede conditie voel je ook duidelijk dat er overdruk in de tank aanwezig is als je de dop eraf haalt na een langer stuk rijden en als de tank al wat leger en opgewarmd raakt.
In de dop is een klep aangebracht die lucht binnenlaat als het niveau zakt en een klep die alleen opent als de overdruk te hoog oploopt.
Als er brandstof uit de tank loopt als de auto scheef staat is er toch echt iets niet helemaal goed.
Dennis B
-
Joost88
Re: 2de tank
dat van dat scheefstaan heb je met een grote tank natuurlijk ook, dat is op te lossen.
Het lekschieten vind ik wel een goed argument, maar op mij niet van toepassing.
Ik wil ook een keer een extra tank want ik vind 40 liter te weinig, maar ik denk dat ik er gewoon communicerende vaten van maak.
Het lekschieten vind ik wel een goed argument, maar op mij niet van toepassing.
Ik wil ook een keer een extra tank want ik vind 40 liter te weinig, maar ik denk dat ik er gewoon communicerende vaten van maak.