motornummers herleiden

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Roel

motornummers herleiden

Bericht door Roel »

weet iemand zo een website waar ik mijn motor die in mijn 110 ligt aan het motornummer kan herleiden , ik heb vandaag bij de rdw te horen gekregen dat mijn motornr niet klopte , het nummer op het v5 is niet het nummer wat op het blok staat ,( chassisnummers kloppen gelukkig wel ) het zijn wel allebei v8 blokken maar nu wil de rdw weten waar het huidige blok vandaan komt , dus als ik aan de hand van het motornummer al het een en ander te weten kom is dat altijd prettig , ik heb de verkoper in de uk ook al gemaild dus wellicht dat dit ook helpt.

ik had vandaag de verkeerde keurmeester , echt een zeurder , je betaalt je scheel voor een kenteken/invoerkeuring en nu moet ik ( maar ) aantonen bij een volgende afspraak , (kost je weer een halve dag ) wat het vermogen is van een v8 blok met een compressie van 9:35 met carburateurs , dan denk ik , dat moeten/zouden hun toch ook kunnen checken .
als ik een printje zou maken uit een werkplaatshandboek of iets dergelijks waarin het een en ander vermeldt staat dan vond hij het goed.

ik bedoel het is niet de eerste 110 stawag met een v8 die ik invoer en er zullen er toch nog heel wat meer mensen zijn die dit gedaan hebben , dat moet het toch ook bij de rdw ergens centraal opgeslagen worden in plaats van dat ze iedere keer opnieuw alles moeten zoeken/ bij elkaar vinden om een landrover uit 1983 in te kunnen voeren zonder allerlei gedoe , of zie ik het verkeerd.

bvd voor jullie reacties

groet roel
Wim Janssen

Re: motornummers herleiden

Bericht door Wim Janssen »

Kijk hier eens
[www.landroverv8.com]

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]