gebruik one shot grease + smeren prop shafts

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Cor

gebruik one shot grease + smeren prop shafts

Bericht door Cor »

Misschien een niet al te goede vraag, maar ja: ik gebruik sinds kort one shot grease voor de swivels van mijn SIII. Dit ter vervanging van de normale 90 versnellingsbak olie. Hierdoor blijft mijn oprit een stukkie schoner.
Maar nu de vraag: als dat geschikt is voor de swivels, kan ik het dan ook gebruiken voor de diffs voren en achter (die lekken natuurlijk ook).

Nog een vraagje over het smeren van de Prop shafts voren en achter: is er een trucje om de asses te draaien als je al tijgerent op de rug onder de auto ligt en de verschillende smeernippels wil bereiken, of moet ie echt voren en achter met de pootjes van de grond?

bedankt,
Cor
bas88pickup

Re: gebruik one shot grease + smeren prop shafts

Bericht door bas88pickup »

Vraag1: nee, daar heb een EP voor nodig (edit: lekkage opheffen, zo moeilijk is dat niet voor een diff)
Vraag2: 1 wiel 1cm omhoog is genoeg, je kan dan met je voet het wiel daaien, en dus de aandrijfas.(je moet dus aan de voorkant even iets omhoog, en aan de achterkant; doorsmeren in minder dan 5 min.)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/10/2010 17:44 door bas88pickup.
Pekinees

Bericht door Pekinees »

Smeren kruisjes doe ik op mijn rug onder de auto en duw hem een beetje heen en weer (cm werk).
Niet op een hellend vlak doen.

Gr
Rien
Summerwind

Bericht door Summerwind »

Ik smeer de kruisjes door op mijn rug te liggen en met twee benen de wagen even omhoog te drukken zodat ik de assen kan draaien. Werkje van niets
Een kussentje onder je rug is wel zo comfortabel.
sjeroens

Bericht door sjeroens »

summerwind,
Ik denk eerder dat je de grond onder je wegdrukt ipv de 3-ton wegende 101 omhoogkrijgt.
-tussenbak vrij, 1wiel omhoog, propshaft smeren-
jeroen
Summerwind

Bericht door Summerwind »

3.460 kg. Is geen enkel probleem voor mij: ik heb sterke bovenbeenspieren.
Huib SIII 109 stawag

Bericht door Huib SIII 109 stawag »

Hoi Cor,

In de diffs kun je geen one-shot gebruiken omdat de olie in het diff ook de steekassen smeert, tot aan de naaf bij de achteras, en tot aan de swivels bij de vooras. Hiervoor is een vloeibare olie nodig die het dif vult tot aan het niveau van de steekassen. De one-shot is te vettig en zal de steekassen onvoldoende smeren.

Groet,

Huib
SIII 109 stawag
Cor

Bericht door Cor »

He Huibm, bedankt voor je uitleg, zo had ik het nog niet bekeken.
En voor de mannen met goede bovenbenen: binnenkort is er een touwtrek wedstrijd in het dorp, dus als je interesse hebt!
Plaats reactie