Duur foutje
-
Puffino
Duur foutje
Haha, duur grapje..... Altijd al afgevraagd: dit kan gebeuren, maar gebeurt het ook. JA dus. Nu weet je dus dat een rijbrug iets veiliger kan wezen.
[www.zie.nl]
(In de hoop dat ie niet al eerder voorbijkwam)
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
[www.zie.nl]
(In de hoop dat ie niet al eerder voorbijkwam)
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: Duur foutje
gisteren gezien op Skoften .nl
snap alleen deze brug niet> 1 pilaar?? met ruim 2 ton auto erop??
blijven rare mensen , US-Ass
hier nog zo'n klunsssszzz
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/10/2010 08:55 door sjorsboomschors.
snap alleen deze brug niet> 1 pilaar?? met ruim 2 ton auto erop??
blijven rare mensen , US-Ass
hier nog zo'n klunsssszzz
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/10/2010 08:55 door sjorsboomschors.
-
Bart van Dessel
Vreselijk, ik heb zo'n zelfde brug maar dan met 2 pilaren, al 12 jaar nooit een probleem gehad. Alleen 1 keer een mooie RRC Vogue SE van het hoogste punt laten zakken terwijl er achter nog een bok onder de as stond, de rest mag je raden, ik heb er nachtmerries over gehad.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Puffino
aiai, dat is natuurlijk ook nog mogelijk ja.
Dit soort pilaren tja, ik vind ze maar eng. Ik heb wel op een twee pilaarsbrug inderdaad ook mijn Snorkeltje gezet, op die steunpuntjes leunt dat wel lekker, maar het ziet er zoooooo flimsy uit, bah! Doodeng!
Maar Bart, betekent dat dat die kar er afgedonderd is, en aan gort was, of liep het nog net aan wel goed af? Zou zonde zijn, hoe begrijpelijk ook. Zelfs prikkers zijn ook maar mensen
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
Dit soort pilaren tja, ik vind ze maar eng. Ik heb wel op een twee pilaarsbrug inderdaad ook mijn Snorkeltje gezet, op die steunpuntjes leunt dat wel lekker, maar het ziet er zoooooo flimsy uit, bah! Doodeng!
Maar Bart, betekent dat dat die kar er afgedonderd is, en aan gort was, of liep het nog net aan wel goed af? Zou zonde zijn, hoe begrijpelijk ook. Zelfs prikkers zijn ook maar mensen
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
Bart van Dessel
Die mooie RRC is er half afgedonderd, de werkplaats is bij mij thuis in de voormalige koeienstal die helemaal gerestaureerd is. Er zit een normaal plafond in met in het midden de hefbrug, op die plek zit er geen plafond maar kijk je recht tegen de isolatie van het dak, aan linker en rechter zijkant zitten er stalen draagbalken. Tegen 1 van die stalen balken is de RR toen tegen aan gevallen, met de heftruck heb ik 'm nog recht kunnen trekken. Maar het dak was flink beschadigd en ik geloof de A-stijl. Alles is gerepareerd maar heeft wel wat euro's gekost.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Puffino
Tja, die ellende kan helaas gebeuren. Fijn dat het reparabel was en niet helemaal tot wrak geworden was.... OF erger nog: er iemand onder die auto lag.... Stel je dat even voor. Brr. (Hoewel, stel je dat maar niet voor, als je al nachtmerries krijgt van de auto, is dit helemaal scary!)
Foutje, bart, duur, maar menselijk helaas. Kan gebeuren. En je bent er tenminste open over. Dat is mooi!
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
Foutje, bart, duur, maar menselijk helaas. Kan gebeuren. En je bent er tenminste open over. Dat is mooi!
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
Thijs van Amerongen
Kan ook niet begrijpen waarom mensen zo'n hefbrug gebruiken, ik heb zelf thuis een 4 koloms hefbrug die 3500 kg kan hebben.
Het enige voordeel wat je geniet bij een 2 koloms is dat je snel de wielen kunt wisselen maar daar heb ik een lucht krik voor in het midden bij de assen.
Hele spul staat op 20 cm dik gewapend beton met met chemische ankers vast. No way dat die omlazerd
Het enige voordeel wat je geniet bij een 2 koloms is dat je snel de wielen kunt wisselen maar daar heb ik een lucht krik voor in het midden bij de assen.
Hele spul staat op 20 cm dik gewapend beton met met chemische ankers vast. No way dat die omlazerd
-
G-men (gargamel)
In het filmpje gebruiken ze een hydraulische/luchtbediende brug. Dat ding vertrouw ik wel, naast de cilinder hebben ze binenin vaak nog een mechanische vergrendeling. Die blijft echt wel staan. En het is veel minder een sta in de weg als een 4 of 2 koloms.
De krux zit hem alleen in de manier waarop ze de wagens erop zetten... Vooral niet de juiste adapters gebruiken zodat je hem goed (breed) kunt afsteunen. Dat is ook hier het probleem. die brug staat nog steeds op dezelfde hoogte, je ziet alleen ook dat ze veel te klein platform gebruiken.....
De krux zit hem alleen in de manier waarop ze de wagens erop zetten... Vooral niet de juiste adapters gebruiken zodat je hem goed (breed) kunt afsteunen. Dat is ook hier het probleem. die brug staat nog steeds op dezelfde hoogte, je ziet alleen ook dat ze veel te klein platform gebruiken.....
-
Bart van Dessel
Dit is mijn brug, ideaal ding! als er geen auto op staat dan ligt ie bijna vlak met de vloer, geen sta-in-de-weg inderdaad. Hij is oersterk, Duitse degelijkheid, geen Chinees ding, zit opgebergen in 5 kuub beton, 2,50 mtr diep. 1 heel groot nadeel, ik kan er geen koets mee van het chassis afhalen, het chassis past net niet tussen de palen. Ik gebruik m'n heftruck voor koets van het chassis te lichten.
[saarloos.com] Pv 140-200
[saarloos.com] Pv 140-200
-
Joost88
Volgens mij is dat ook het probleem dat het platform te klein is.
Ofwel breekt het platform van de staander af dat kan ik niet helemaal goed zien.
Elke brug heeft zijn voor en nadelen.
Ik heb zelf een put en dat vind ik goed genoeg werken. In de put heb ik een krik gemaakt die van voor tot achter en links naar rechts kan rijden.
Ook in de put kan de auto vallen, dat is nu 1 keer gebeurd maar zonder schade gelukkig.
Ofwel breekt het platform van de staander af dat kan ik niet helemaal goed zien.
Elke brug heeft zijn voor en nadelen.
Ik heb zelf een put en dat vind ik goed genoeg werken. In de put heb ik een krik gemaakt die van voor tot achter en links naar rechts kan rijden.
Ook in de put kan de auto vallen, dat is nu 1 keer gebeurd maar zonder schade gelukkig.
-
Dennis101
Dat is vast een stukje onkunde of gewoon eigenwijs, want (bijna) iedereen weet dat een auto met dragend chassis nooit stabiel op zo'n brug staat.
De chassis langsbalken staan daarvoor veel te dicht bij elkaar.
Bijna elke fabrikant van dergelijke auto's (waar onder ook Land Rover) waarschuwt ook dat zo'n brug nooit gebruikt mag worden en dit is een mooi voorbeeld waarom niet.
Dennis B
De chassis langsbalken staan daarvoor veel te dicht bij elkaar.
Bijna elke fabrikant van dergelijke auto's (waar onder ook Land Rover) waarschuwt ook dat zo'n brug nooit gebruikt mag worden en dit is een mooi voorbeeld waarom niet.
Dennis B