Ambulance optocht UMC Utrecht 9 oktober j.l.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
theironnurse

Ambulance optocht UMC Utrecht 9 oktober j.l.

Bericht door theironnurse »

Voor de liefhebbers van veel kabaal en jankende sirenes kunnen gaan kijken op onderstaande links.
Uiteraard was The Iron Nurse ook vertegenwoordig samen met nog een wederhelft op de opendag van het UMC.

Denk om je speakers...

En anders maar googlen... staat genoeg op!

Groet,

The Iron Nurse

[www.theironnurse.blogspot.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/10/2010 16:11 door theironnurse.
Gert

Re: Ambulance optocht UMC Utrecht 9 oktober j.l.

Bericht door Gert »

Kolere wat een herrie, maar wel mooi.

Ik vind die DAF's en Dodge's toch altijd wel zeer mooi.
Volgens mij zijn veel sirenes opgebouwd uit la cucaracha, waarbij de slangetjes overal anders zitten ;-)

Ik heb trouwens een sirene uit't leger, 24v, maar dan elektrisch.
Nick

Bericht door Nick »

Mooi om te zien, die optocht.

Ik vraag me af van welk merk en type zo`n sirene is die origineel in de ambulance hoort, weet iemand dat? Ik wil hem ook weer in mijn ambulance hebben... En zijn die sirene`s nog ergens te krijgen (liefst in 12 volt, maar een omvormer van 12 naar 24 volt is ook mogelijk als het nodig mocht zijn)?

Wat zijn het nu trouwens voor sirene`s, 2- of 3-tonige? Ik hoor namelijk bij de ene ambulance een 3-tonige en bij de andere een 2-tonige volgens mij?

Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
Gert

Bericht door Gert »

Origineel hoort er een drietonige hoorn in. De originele zijn volgens mij moeilijk te krijgen, tenzij je bij Hella zelfnog wat weet te scoren. Wat velen (inclusief the iron nurse) doen is bijvoorbeeld een vijftonige hoorn van la cucaracha, bridge over river quai of dukes of hazzard gebruiken, en daarvan drie poorten te gebruiken om sirenes te koppelen. Het is dus even spelen om de juiste tonen te krijgen, en bovendien zullen ze nooit precies zijn.

Ik heb een elektrische sirene, van wat ik begreep van een later type ambulance.
In de echelons staan meer afbeeldingen van de sirene.

Groeten,

Gert
steven

Bericht door steven »

fiamm 2000 serie 3 toonig
Nick

Bericht door Nick »

Iets van Fiamm scoren zal inderdaad moeilijk worden (ik zie dat de dealers voor de hoorns alleen in America zitten) maar iets van Hella moet niet zo moeilijk zijn, mits het nog nieuw gemaakt wordt. Ik zal eens zoeken of Hella zoiets maakt.

Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
bas88pickup

Bericht door bas88pickup »

Gaaf man.

Laatste filmpje 1:34 motoragent die bijna zelf een van de ambu's nodig heeft omdat een Fennek em zowat overrijdt
Wat opvalt aan de sirenes is dat je de ouderwetse "Amerikaanse" sirene boven al het nieuwerwetse geluid uit hoort; topsirene, die hoor je ook in de auto, die nieuwe dingen niet.
theironnurse

3-tonige sirenes te koop

Bericht door theironnurse »

Bij mij zit de originele compressor met de 5 uitgangen zoals Gert als beschreef. Heb ondertussen ook de stalen bekers/hoorns.

Op het filmpje zie je ook de Mercedes 4x4 van het UMC Groningen rijden (met de rode bies). Als je echt herrie wil moet je deze aanschaffen.
Deze Martin Horns klinken echt mooi en hard.

[www.maxbmartin.de]

Kijk maar op Youtube onder Martin Horn

[www.youtube.com]

Kijk op online truckshops, Deze verkopen veel 2-tonige en 3-tonige hoorns met compressor 12/24 volt. Dus geen gedoe met omvormers!

En ja, onze sirenes konden het makkelijk opboksen tegen de nieuwe varianten welke op de moderne ambu's zitten.
Niet slecht voor die oude besjes.

Gilbert

[theironnurse.blogspot.com]
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Waarschijnlijk hangt dit af van de herkomst, want de 101 ambulance heeft een heel andere sirene als de Nederlandse Land Rover ambulance terwijl ze rond dezelfde tijd bij Marshall vandaan zijn gekomen.

Dennis B
Gert

Bericht door Gert »

Zijn de sirenes bij Marshall ingebouwd, of zou dit bij de KL gedaan zijn ?

In DIT forum vond ik dat er vaak gebruik is gemaakt van een Fiamm Roadmaster.

Ik zou graag écht de originele sirene erin willen zetten, dus ik zoek verder.

Gert
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Bij de 101 is het bij Marshall ingebouwd.
De aansturing van de twee hoorns is ingebouwd in de extra relais/zekeringkast tegen de binnenzijde van het front aan passagierszijde.
De Engelse ambulances zijn ook in principe allemaal 12 volt, want alleen de Land Rovers met een FFR taak zijn 24 volt (of 12 en 24 volt) uitgevoerd.
Hoe het bij de Nederlandse Land Rovers is gegaan zou ik niet weten, de Nederlandse ex-leger Land Rovers hebben mij nog nooit echt geïnteresseerd omdat ik er toch nooit eentje zou kopen.

Dennis B
Plaats reactie