Series 3: assen.
-
Justus Christus
Series 3: assen.
Hoi,
Ik zou graag horen wat de voors en tegens zijn van het versterken / verbeteren van de assen onder mijn 88.
Ik weet van een aantal "verbeteringen":
-Assen versterken; je hebt versterte rover assen; heeft dit nut, zo ja wanneer en hoe / waar?
Is een diff. beschermer bijvoorbeeld goed te doen door de diff pan te versterken?
-As ontluchting hoog leggen; waar, hoe, welke materialen?
-Assen galvaniseren, nodig, of volledige onzin?
Bedankt, groet,
Just.
Ik zou graag horen wat de voors en tegens zijn van het versterken / verbeteren van de assen onder mijn 88.
Ik weet van een aantal "verbeteringen":
-Assen versterken; je hebt versterte rover assen; heeft dit nut, zo ja wanneer en hoe / waar?
Is een diff. beschermer bijvoorbeeld goed te doen door de diff pan te versterken?
-As ontluchting hoog leggen; waar, hoe, welke materialen?
-Assen galvaniseren, nodig, of volledige onzin?
Bedankt, groet,
Just.
-
luc.b
Re: Series 3: assen.
Ola
Assen versterken is een prima idee als je ervaring hebt met brekende assen, zo niet waarom zou je het dan doen
as ontluchting : zeker doen ff bij de lokale vrachtwagen boer wat lucht slang halen en wat koppelingen en je bent zo klaar, heb ze bij tot onder de motorkap gelegt.
galvaniseren tjsa... bij mij zitten ze er bijna 30 onder, vorig jaar ff met een borstel de roest eraf gehaald en zwart gemaakt, nu verwacht ik dat ze nog wel 10 jaar meegaan ( of langer )
Vriendelijke groet
Luc
def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b
[www.finaldrive.nl]
Assen versterken is een prima idee als je ervaring hebt met brekende assen, zo niet waarom zou je het dan doen
as ontluchting : zeker doen ff bij de lokale vrachtwagen boer wat lucht slang halen en wat koppelingen en je bent zo klaar, heb ze bij tot onder de motorkap gelegt.
galvaniseren tjsa... bij mij zitten ze er bijna 30 onder, vorig jaar ff met een borstel de roest eraf gehaald en zwart gemaakt, nu verwacht ik dat ze nog wel 10 jaar meegaan ( of langer )
Vriendelijke groet
Luc
def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b
[www.finaldrive.nl]
-
Hendrik "Blue-Box"
Re: Series 3: assen.
Ik zou me eerder richten op de sterkte van de assen aan de binnenkant.
van de 88" (en 109 Series II(a)) met Roverassen, zijn de steekassen en is het diff niet overmatig sterk.
het aanpassen en oplossen is echter niet goedkoop.......
- steekassen van KAM
- pingion en kroonwiel van KAM of Ashcroft.
Met groet,
Hendrik “Blue-Box”
veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's
mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('437bb3adf99575c294928b58517feb3e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 12945474, 600, 600, 'Loading image ...', false);
van de 88" (en 109 Series II(a)) met Roverassen, zijn de steekassen en is het diff niet overmatig sterk.
het aanpassen en oplossen is echter niet goedkoop.......
- steekassen van KAM
- pingion en kroonwiel van KAM of Ashcroft.
Met groet,
Hendrik “Blue-Box”
veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's
mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('437bb3adf99575c294928b58517feb3e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 12945474, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Justus Christus
Re: Series 3: assen.
Hoi Hendrik,
Je heb inderdaad gelijk dat het grootste probleem van de assen het aandrijf deel is. Ik was echter puur naar het dragende gedeelde van de assen aan het kijken (aandrijving komt later).
Wat me opviel is dat sommige 88 en 109's versterkingen aan de assen hebben gelast, terwijl je dat bij range rovers (met rover assen) niet ziet (of ik heb het fout natuurlijk).
Terwijl je bij range rovers hogere belastingen verwacht.
Groet!
avatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e564d861acbf9a0f63d64eb3711fbc1b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.fotoserve.nl%2F%7Ejfk%2Favatar.jpg', 'http://www.fotoserve.nl/~jfk/avatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.fotoserve.nl%2F%7Ejfk%2Favatar.jpg', '', 12945906, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Je heb inderdaad gelijk dat het grootste probleem van de assen het aandrijf deel is. Ik was echter puur naar het dragende gedeelde van de assen aan het kijken (aandrijving komt later).
Wat me opviel is dat sommige 88 en 109's versterkingen aan de assen hebben gelast, terwijl je dat bij range rovers (met rover assen) niet ziet (of ik heb het fout natuurlijk).
Terwijl je bij range rovers hogere belastingen verwacht.
Groet!
avatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e564d861acbf9a0f63d64eb3711fbc1b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.fotoserve.nl%2F%7Ejfk%2Favatar.jpg', 'http://www.fotoserve.nl/~jfk/avatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.fotoserve.nl%2F%7Ejfk%2Favatar.jpg', '', 12945906, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Justus Christus
Re: Series 3: assen.
Hoi,
Goeie tip dat van die vrachtwagen handelaren/dealer/onderdelen leveranciers! Ik zal er eens bij eentje naar binnen duiken.
Misschien bij een landbouw mechanisatie bedrijf, daar heb ik nog wat connecties, goeie tip.
Wat diff bescherming had ik zoiets in gedachten (alleen dan voor een rover as):
--> mod_embed_images_loadimage('58d61a2008fa0ba661ed8819e42f5432', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mig-welding.co.uk%2Fforum%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D4679%26amp%3Bstc%3D1%26amp%3Bd%3D1219167178', 'http://www.mig-welding.co.uk/forum/attachment.php?attachmentid=4679&stc=1&d=1219167178', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mig-welding.co.uk%2Fforum%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D4679%26amp%3Bstc%3D1%26amp%3Bd%3D1219167178', '', 12947259, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dit bedoelde ik met een versterking op de as:
DSC06637.JPG --> mod_embed_images_loadimage('84db22a66108e1fc40ea289314588031', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F_NL_QhxF-cV0%2FSwDsO39YdpI%2FAAAAAAAAAIw%2F3AbAjQEvhL0%2Fs1600%2FDSC06637.JPG', 'http://2.bp.blogspot.com/_NL_QhxF-cV0/SwDsO39YdpI/AAAAAAAAAIw/3AbAjQEvhL0/s1600/DSC06637.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F_NL_QhxF-cV0%2FSwDsO39YdpI%2FAAAAAAAAAIw%2F3AbAjQEvhL0%2Fs1600%2FDSC06637.JPG', '', 12947259, 600, 600, 'Loading image ...', false);
DSC06636.JPG --> mod_embed_images_loadimage('b46a7ef161b4ef588197595184efcb05', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F_NL_QhxF-cV0%2FSwDsOhjhVtI%2FAAAAAAAAAIo%2FD6FYmLJwkvA%2Fs1600%2FDSC06636.JPG', 'http://2.bp.blogspot.com/_NL_QhxF-cV0/SwDsOhjhVtI/AAAAAAAAAIo/D6FYmLJwkvA/s1600/DSC06636.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F_NL_QhxF-cV0%2FSwDsOhjhVtI%2FAAAAAAAAAIo%2FD6FYmLJwkvA%2Fs1600%2FDSC06636.JPG', '', 12947259, 600, 600, 'Loading image ...', false);
DSC06638.JPG --> mod_embed_images_loadimage('14bfe08060e2cc6024b2efead253221c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F_NL_QhxF-cV0%2FSwDsPKw7_6I%2FAAAAAAAAAI4%2FHix7L1fKWvo%2Fs1600%2FDSC06638.JPG', 'http://2.bp.blogspot.com/_NL_QhxF-cV0/SwDsPKw7_6I/AAAAAAAAAI4/Hix7L1fKWvo/s1600/DSC06638.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F_NL_QhxF-cV0%2FSwDsPKw7_6I%2FAAAAAAAAAI4%2FHix7L1fKWvo%2Fs1600%2FDSC06638.JPG', '', 12947259, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Volgens mij heeft Land Rover het toegepast op Lightweights. Maar ook niet alle blijkbaar..
Verder las ik dat het ook een optie was op de civiele "normale" series voertuigen.
Het moet dus het buigen tegengaan.
Heeft iemand al eens een rover as (zonder versterkingen) verbogen? Zo nee, is het versterken een beetje overdone..
Bedankt!
Just.
Goeie tip dat van die vrachtwagen handelaren/dealer/onderdelen leveranciers! Ik zal er eens bij eentje naar binnen duiken.
Misschien bij een landbouw mechanisatie bedrijf, daar heb ik nog wat connecties, goeie tip.
Wat diff bescherming had ik zoiets in gedachten (alleen dan voor een rover as):
--> mod_embed_images_loadimage('58d61a2008fa0ba661ed8819e42f5432', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mig-welding.co.uk%2Fforum%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D4679%26amp%3Bstc%3D1%26amp%3Bd%3D1219167178', 'http://www.mig-welding.co.uk/forum/attachment.php?attachmentid=4679&stc=1&d=1219167178', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mig-welding.co.uk%2Fforum%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D4679%26amp%3Bstc%3D1%26amp%3Bd%3D1219167178', '', 12947259, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dit bedoelde ik met een versterking op de as:
DSC06637.JPG --> mod_embed_images_loadimage('84db22a66108e1fc40ea289314588031', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F_NL_QhxF-cV0%2FSwDsO39YdpI%2FAAAAAAAAAIw%2F3AbAjQEvhL0%2Fs1600%2FDSC06637.JPG', 'http://2.bp.blogspot.com/_NL_QhxF-cV0/SwDsO39YdpI/AAAAAAAAAIw/3AbAjQEvhL0/s1600/DSC06637.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F_NL_QhxF-cV0%2FSwDsO39YdpI%2FAAAAAAAAAIw%2F3AbAjQEvhL0%2Fs1600%2FDSC06637.JPG', '', 12947259, 600, 600, 'Loading image ...', false);
DSC06636.JPG --> mod_embed_images_loadimage('b46a7ef161b4ef588197595184efcb05', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F_NL_QhxF-cV0%2FSwDsOhjhVtI%2FAAAAAAAAAIo%2FD6FYmLJwkvA%2Fs1600%2FDSC06636.JPG', 'http://2.bp.blogspot.com/_NL_QhxF-cV0/SwDsOhjhVtI/AAAAAAAAAIo/D6FYmLJwkvA/s1600/DSC06636.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F_NL_QhxF-cV0%2FSwDsOhjhVtI%2FAAAAAAAAAIo%2FD6FYmLJwkvA%2Fs1600%2FDSC06636.JPG', '', 12947259, 600, 600, 'Loading image ...', false);
DSC06638.JPG --> mod_embed_images_loadimage('14bfe08060e2cc6024b2efead253221c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F_NL_QhxF-cV0%2FSwDsPKw7_6I%2FAAAAAAAAAI4%2FHix7L1fKWvo%2Fs1600%2FDSC06638.JPG', 'http://2.bp.blogspot.com/_NL_QhxF-cV0/SwDsPKw7_6I/AAAAAAAAAI4/Hix7L1fKWvo/s1600/DSC06638.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F_NL_QhxF-cV0%2FSwDsPKw7_6I%2FAAAAAAAAAI4%2FHix7L1fKWvo%2Fs1600%2FDSC06638.JPG', '', 12947259, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Volgens mij heeft Land Rover het toegepast op Lightweights. Maar ook niet alle blijkbaar..
Verder las ik dat het ook een optie was op de civiele "normale" series voertuigen.
Het moet dus het buigen tegengaan.
Heeft iemand al eens een rover as (zonder versterkingen) verbogen? Zo nee, is het versterken een beetje overdone..
Bedankt!
Just.
-
Michiel 109 V8
Re: Series 3: assen.
Je hebt die diff beschermers bij Paddocks voor 15 pond ofzo. Voor dat geld zou ik niet zelf gaan lassen.
Die versterkte as ziet er voor mij een beetje overkill uit. Ik weet niet hoe dik de as zelf is maar het klinkt aardig massief als je er op tikt. De steekassen blijven sowieso het zwakste punt zoals al eerder vermeld.
Greetz,
Michiel
Die versterkte as ziet er voor mij een beetje overkill uit. Ik weet niet hoe dik de as zelf is maar het klinkt aardig massief als je er op tikt. De steekassen blijven sowieso het zwakste punt zoals al eerder vermeld.
Greetz,
Michiel
-
Gert
Re: Series 3: assen.
Wat men denk ik vergeet is dat de radiale krachten op de assen worden opgevangen bij de plek waar deze wordt ondersteund; de bladveren. Met andere woorden, de versterking tussen de linker en rechterveren heeft enkel zin wanneer bijvoorbeeld je auto volledig rust op zijn differentieel. Zelfs dan geloof ik niet dat je zomaar een ashuis krom krijgt.
Gert
Gert
-
Dennis101
Re: Series 3: assen.
Het grootste probleem met de assen is de gebruiker van de auto, de assen blijven gewoon heel als er met verstand gereden wordt.
De verstevigde ashuizen zie je voornamelijk bij militaire Land Rovers. De reden hiervan is dat ze soms door de lucht vervoerd werden en aan een parachute naar benden kwamen. Daarna is het wel zo prettig als de auto nog bruikbaar is en de verstevigde ashuizen helpen daarbij.
In de latere jaren zijn deze assen vervallen en werden op de Lightweight normale assen gemonteerd bij vervanging.
Dennis B
De verstevigde ashuizen zie je voornamelijk bij militaire Land Rovers. De reden hiervan is dat ze soms door de lucht vervoerd werden en aan een parachute naar benden kwamen. Daarna is het wel zo prettig als de auto nog bruikbaar is en de verstevigde ashuizen helpen daarbij.
In de latere jaren zijn deze assen vervallen en werden op de Lightweight normale assen gemonteerd bij vervanging.
Dennis B
-
ToyRoverlander
Re: Series 3: assen.
Quote Wat men denk ik vergeet is dat de radiale krachten op de assen worden opgevangen bij de plek waar deze wordt ondersteund; de bladveren. Met andere woorden, de versterking tussen de linker en rechterveren heeft enkel zin wanneer bijvoorbeeld je auto volledig rust op zijn differentieel. Zelfs dan geloof ik niet dat je zomaar een ashuis krom krijgt Amen to that
Om het even te laten zien:
IMGP1823.JPG --> mod_embed_images_loadimage('d899994ced62ab373644cfcd784d5110', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fmembers.iinet.net.au%2F%7Emtjs%2FMy%252075s%2FRTP2010%2FIMGP1823.JPG', 'http://members.iinet.net.au/~mtjs/My%2075s/RTP2010/IMGP1823.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fmembers.iinet.net.au%2F%7Emtjs%2FMy%252075s%2FRTP2010%2FIMGP1823.JPG', '', 12948111, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dat is een zowiezo niet al te kinderachtige vooras van een 75series cruiser. Die versteviging bovenop de as is niet standaard en heeft, zoals je ziet, geen enkele zin .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Om het even te laten zien:
IMGP1823.JPG --> mod_embed_images_loadimage('d899994ced62ab373644cfcd784d5110', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fmembers.iinet.net.au%2F%7Emtjs%2FMy%252075s%2FRTP2010%2FIMGP1823.JPG', 'http://members.iinet.net.au/~mtjs/My%2075s/RTP2010/IMGP1823.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fmembers.iinet.net.au%2F%7Emtjs%2FMy%252075s%2FRTP2010%2FIMGP1823.JPG', '', 12948111, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dat is een zowiezo niet al te kinderachtige vooras van een 75series cruiser. Die versteviging bovenop de as is niet standaard en heeft, zoals je ziet, geen enkele zin .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
Gert
Re: Series 3: assen.
Dat is inderdaad precies wat ik bedoel, de versteviging heeft in dit geval amper krachten opgevangen, en het deel waar de krachten optreden is geen versteviging aanwezig.
-
Justus Christus
Re: Series 3: assen.
Hoi,
Dat zijn de plaatjes en voorbeelden waar ik naar zocht! Inderdaad had ik ook al bedacht dat de grootste belasting (moment) op de scharnierpunten; ofwel de bladveren komt. Dit plaatje laat dat goed zien.
De versterking zoals die is aangebracht door Land Rover op somige militaire landrovers zijn puur bedoeld buigin van de as tussen de bladveren. En help dus niet of maar weinig extreme belastingen op de wielen op te vangen.
Het lijkt er op dat het gemaakt is om extremere belastingen op het midden van de as tegen te gaan. Iets wat je inderdaad ook kun voorkomen door fatsoenlijk te sturen.
Goed, lijkt me dus een beetje overbodig.
Als het er op zit; leuk, maar niet extra verstevigen.
Zijn we daar ook weer achter.
Bedankt!
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2010 09:47 door Justus Christus.
Dat zijn de plaatjes en voorbeelden waar ik naar zocht! Inderdaad had ik ook al bedacht dat de grootste belasting (moment) op de scharnierpunten; ofwel de bladveren komt. Dit plaatje laat dat goed zien.
De versterking zoals die is aangebracht door Land Rover op somige militaire landrovers zijn puur bedoeld buigin van de as tussen de bladveren. En help dus niet of maar weinig extreme belastingen op de wielen op te vangen.
Het lijkt er op dat het gemaakt is om extremere belastingen op het midden van de as tegen te gaan. Iets wat je inderdaad ook kun voorkomen door fatsoenlijk te sturen.
Goed, lijkt me dus een beetje overbodig.
Als het er op zit; leuk, maar niet extra verstevigen.
Zijn we daar ook weer achter.
Bedankt!
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2010 09:47 door Justus Christus.
-
ToyRoverlander
Re: Series 3: assen.
Het is ook niet echt iets wat zo even kan gebeuren. Bij deze gast gebeurde het omdat hij tijdens een wedstrijd met veel te veel snelheid snachts opeens een 2meter diepe kuil inknalde. Tja... dat is nooit goed natuurlijk
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
Justus Christus
Re: Series 3: assen.
Ik denk dat het dan ook niet zo erg is dat je assen het begeven, vald dan nog hard mee, de rest van de auto ziet er nog redelijk uit!
-
ToyRoverlander
Re: Series 3: assen.
Rest van de auto was niks mis mee. Het mooie was, de volgende ochtend reed ie weer
DSC03025.JPG --> mod_embed_images_loadimage('65156e0c089afc4e30a0385554bc98d5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fmembers.iinet.net.au%2F%7Emtjs%2FMy%252075s%2FRTP2010%2FDSC03025.JPG', 'http://members.iinet.net.au/~mtjs/My%2075s/RTP2010/DSC03025.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fmembers.iinet.net.au%2F%7Emtjs%2FMy%252075s%2FRTP2010%2FDSC03025.JPG', '', 12948452, 600, 600, 'Loading image ...', false);
De gekken
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2010 10:24 door ToyRoverlander.
DSC03025.JPG --> mod_embed_images_loadimage('65156e0c089afc4e30a0385554bc98d5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fmembers.iinet.net.au%2F%7Emtjs%2FMy%252075s%2FRTP2010%2FDSC03025.JPG', 'http://members.iinet.net.au/~mtjs/My%2075s/RTP2010/DSC03025.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fmembers.iinet.net.au%2F%7Emtjs%2FMy%252075s%2FRTP2010%2FDSC03025.JPG', '', 12948452, 600, 600, 'Loading image ...', false);
De gekken
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2010 10:24 door ToyRoverlander.
-
richard78
Re: Series 3: assen.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen!!
edit: ok ik had misschien eerst even verder moeten lezen
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('96959a297064bf934a85f4f2795af3ca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 12950908, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2010 18:19 door richard78.
edit: ok ik had misschien eerst even verder moeten lezen
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('96959a297064bf934a85f4f2795af3ca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 12950908, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/10/2010 18:19 door richard78.