Hellupie!! weer remmen:-}

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
sjaak109

Hellupie!! weer remmen:-}

Bericht door sjaak109 »

Hoi,
ik loop tegen de eerste vragen aan waar ik niet uitkom.
Heb alle boeken al gedownload en het boekje van dat ander forum.
maar ik weet het niet meer.
ik wilde nieuwe remonderdelen bestellen bij Paddocks.
nu kwam ik er gister achter (via vorige eigenaar) dat mijn 109 oorspronkelijk een 6 cil benzine is geweest.
dus iets andere remmen.
voor zitten er 2 remcilinders volgens mijn onderdelen boek nummer 600201 (r.) of 600200(L).
moet je nu 2 dezelfde bestellen?
of zijn de 2 cilinders in 1 wiel ook nog verschillend. als dat zo is wat zijn dan de nummers? staat niet in boek volgens mij.
1 cilindertje spuit remolie de rest ziet er mooi uit.
maar zat wel te denken om meteen alles te doen.

de remvoering is volgens mij wel redelijk nieuw dus die laat ik zitten.

wel wil ik een nieuwe hoofdrem cilinder bestellen. hier op het forum kreeg ik de tip : let op metrisch of engels draad.
volgens de handleiding is alles van de remmen metrisch? en van de stuurinrichting Engels?

Misschien iemand in de buurt die mij even op weg wil helpen?(wieringerwerf)

alvast bedankt.
Sjaak
bas88pickup

Re: Hellupie!! weer remmen:-}

Bericht door bas88pickup »

Als je bij Paddock besteld moet je de 600200D(links) en de 600201D(rechts) hebben. in het onderdelenboek staat er (2) achter, dat betekent idd 2 dezelfde per kant.
De "D" achter het nummer slaat op Delphi, dan heb je kwaliteit. Over de hoofdremcylinder kan ik niks zinnigs zeggen, behalve dat op de wartels met engelse draad vaak oo staat.
sjaak109

Bericht door sjaak109 »

Aaaaaah

bedankt.
ik vermoede het al maar zeker weten? kan beter even vragen dacht ik.
moet nog even wijs worden uit al die boeken en nummers.

thanks.
sjaak
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Voor in het boek staat beschreven hoe het boek gebruikt wordt en wat alle symbolen etc. betekenen.

Dennis B
sjaak109

Bericht door sjaak109 »

Ja had ik gevonden.

ik had alleen niet begrepen dat de 2 stond voor 2 dezelfde aan die kant.
er stond volgens mij zelfs niet in dat er 2 cilinders in moeten op het plaatje dus ik was een beetje verward.

sjaak
G-men (gargamel)

Bericht door G-men (gargamel) »

NIet om het een of het ander...... maar waarom alles vervangen als het er goed uitziet ??
Als 1 cilinder duidelijk lekt, en de rest ziet er droog uit, waarom dan niet alleen de lekkende cilinder vervangen ????

Als je hem demonteerd, en in Nederland haalt b.v. bij Autorega-noord (zit net onder Hoorn, dus vlakbij), weet je ook zeker dat je het goede hebt. (en van welk model het precies is, om eventueel later via internet te bestellen)
Kopen in Engeland is goedkoper, maar kan bij ruilen vrij prijzig worden omdat je het spul moet terugsturen.....

Voor hetzelfde geld is met die ene cilinder alles opgelost, zonder allerlei extra kosten en werk om alles te vervangen.
Heb je nog steeds een probleem, dan weet je in elk geval 100% zeker welke spullen je moet hebben.
En, zoals de engelsen zeggen.... : If it ain't broke.... don't fix ist !

Gerrit
sjaak109

Bericht door sjaak109 »

daar heb je ook gelijk in.

maar als beginnend landrover sleutelaar geef ik op dit moment iedereen gelijk die met iets zinnigs komt.
eerder kreeg ik namelijk te horen dat je zowiezo op dezelfde as de remcilinders moest vervangen.
dat heb ik achter al niet gedaan dus ik dacht. dan maar alles in 1x.
maar als ik dat van jouw zo lees denk ik tja, hij heb eigenlijk ook wel gelijk. vooral met dat oude chinese spreek woord,

ik ben bij Rega geweest en ik moet zeggen daar wordt je goed geholpen. zal er ook best wel vaker komen.
alleen op dit moment moet ik met een zo klein mogelijk budget aan de gang. (wie niet) en als ik dan zie dat het 100% scheelt met de prijs in Engeland?

zal in de toekomst nog wel veeel meer nodig hebben. :-}
Zou wel mooi wezen als het met dat cilindertje geklaard zou zijn. kan ik eindelijk met hem/haar gaan rijden.

in elk geval bedankt voor alle tips. ik leer zo steeds meer.

Sjaak
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Als de andere cilinder er goed uitziet, gangbaar is en niet lektk, dan kun je rustig 1 cilinder vervangen. (wel door zelfde type uiteraard)

Over het algemeen is het wel zo dat als alles ooit gelijkertijd vervangen is, ze meestal na vele jaren vlak na elkaar problemen gaan geven. In dit geval weet je dat echter niet, ik had zelfs begrepen dat het spul niet al te lang geleden vervanegn is..
Heb zelf ook weleens een achtercilinder gehad ( Origineel, TRW/Lucas, dus geen paddock !) die na een half jaar begon te lekken. Die was nog zo goed dat ik hem gereviseerd heb.

Aangezien je echter niet weet waar deze cilinder geweest is , zou ik gewoon die ene lekkende vervangen en het spul eens goed ontluchten (elk wiel, beginnen met de achterwielen). Goede kans dat het dan wel werkt.

Geld uitgeven kan altijd nog.... het prijsverschil op die ene cilinder heb je er zo uit als precies weet wat je moet hebben, en niets hoeft terug te sturen. Ook in de remcilinders heb je namelijk versies met een engelse of metrische ontluchtingsnippel.... dus het kan ook daar fout.

Succes Gerrit

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2010 18:45 door G-men (Gargamel).
vossehoff

Bericht door vossehoff »

Ik had idd geadviseerd om alles aan de zelfde as direct te vervangen (ivm met het feit dat het oude spul meestal tegelijk stuk gaat), maar Gerrit heeft zeker een punt. Het hangt er dus een beetje van af of het oude spul er nog onder hangt of dat het al eens is vervangen (misschien weet de vorige eigenaar meer?).

gr Niels
Gromit

Bericht door Gromit »

Ik heb net zelf ook nieuwe wielcilinders en remtrommels bij Paddocks besteld en doe meteen beide zijden van de auto. Dan weet je zeker dat het goed is en bovendien kost zo'n Delphi nou ook niet de hele wereld. (12.50 in mijn geval) Met remmen neem ik geen risico.

Berry

lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f94de9fbbb66d8de8d0545011a4971a1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 12944184, 600, 600, 'Loading image ...', false);
sjaak109

Bericht door sjaak109 »

hahaha

heule goeie Niels.
heb net de vorige, vorige, eigenaar nog een mailtje gestuurd.
soms is het zo simpel dat je er zelf niet aan denkt.

als het oude meuk blijkt te zijn vervang ik alles. ben ik er van af en is het meteen goed(hoop ik)

gr,
Sjaak
Plaats reactie