Tranenplaat aan spatscherm

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hulk

Tranenplaat aan spatscherm

Bericht door Hulk »

Druppie ( serie 1 1955 ) is in het verleden zwaar mishandeld.
Zo heeft men het voor elkaar gekregen op de beide spatschermen aan de onderzijde in te laten scheuren. Ook de voetenplaat heeft meer gaten dan een zwitserse kaas.
Het liefst had ik de spatschermen vervangen maar als ze al te verkrijgen zijn, zijn ze in niet al te beste staat en dan is de prijs ook nog niet eens om aan te zien.
Dat wordt repareren dus.
Nou heb ik het idee om op de scheuren tranenplaat aan te brengen, dunnere op de schermen en dikkere in de laadbak die meer mishandeld is dan een dansende beer in roemenië.
Ik ben dus op zoek naar de beste dikte op een aantal plaatsen maar belangrijker is waar voor een beetje schappelijke prijs tranenplaat te koop is, ook qua groote voor de laadbak.
Ach je gunt zo'n kind een tweede leven. en nu maar hopen dat als ze weer helemaal op de been is dat ze niet gaat pubberen.

Vico van Hulk en Druppie

Prikpagina "In Tenebris Lucens"
neef Henk

Re: Tranenplaat aan spatscherm

Bericht door neef Henk »

Ik weet helaas niet de staat van mijn "donor" serie 1 en helaas kan ik ook niet ff kijken want hij staat ingebouwd tussen de caravans maar tegen kersttijd komt deze weer naar huis. Er zitten schermen op, misschien kan je deze gebruiken om er wat van te maken. Mocht je intresse hebben dan hoor ik het wel.

Groeten neef Henk
paulus-109

Bericht door paulus-109 »

radbout wokke van radbout restorations kan jou hier heel goed in adviseren.
hij kan toveren met aluminium, zodat je wellicht met laswerk klaar bent.

[www.radboudrestoration.nl]

paul

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2010 00:39 door paulus-109.
Art van Blondie

Bericht door Art van Blondie »

Ik ben zelf momenteel bezig met de restauratie van een camper en ben zodoende onlangs tegen deze advertentie aangelopen. Misschien heb je er iets aan...

Groet, Art
Hulk

Bericht door Hulk »

Dat vind ik wel erg dun. maar toch bedankt.
Ik wacht zeker even de spatschermen af die neef Henk heeft want dat lijkt me een perfecte oplossing.
Helaas duurt dat nog tot de kerst maar het is het wachten waard.

Vico van Hulk en Druppie

Prikpagina "In Tenebris Lucens"
Apen-nootjes

Bericht door Apen-nootjes »

Zelf heb ik ook last van ingescheurde spatschermen (aan de voorkant), ook hebben ze bij mij extra gaten geboord (wel series 2 en niet series 1 maargoed)... Wat ik gelezen heb is dat het opzich ook nog wel te lassen is met een strip oude aluminium en een klein brandertje (autogeen lassen dus...).. denk dat als je een beetje oefent dit ook nog wel een mogelijkheid is Ga het dan bij mij ook uitproberen zodra ik daaraan toe kom (oude aluminium heb ik al liggen evenals de brander)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2010 09:33 door Apen-nootjes.
Paul Kampeerrover

Bericht door Paul Kampeerrover »

Zoek ff op Ebay. Staat zat plaatmateriaal als spatborden e.d. te koop voor weinig.
Het vinden van een verkoper die bereid is e.e.a. op de post te doen zal lastiger worden.

Groet, Paul
Plaats reactie