Update Series II en vraag Ducellier verdelerkap
Geplaatst: ma 13 sep 2010, 12:09
Hallo allemaal,
Even een update v.w.b. de Series II... Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en een accu onder de motorkap neergezet. De motorruimte had ik van de week al eens onder handen genomen en ontdaan van overtollig vet, modder en combinatie van deze twee. Al met al ziet het er al wat vriendelijker uit. Aangezien er nog een gelijkstroomdynamo in zit, durfde ik de accu wel aan te sluiten met de "plus" aan het chassis. Blijkbaar goed gegokt! Er gingen allerlei lampjes branden en een ruitewisser-as begon te draaien... Smiths-kachelfan begon op een gegeven ogenblik spontaan te blazen. Leuk! Amperemeter sloeg de goede kant uit. Even gemeten of ik 12 Volt op de bobine meette... Yesss... Van de vorige eigenaar had ik een verzameling sleuteltjes opgestuurd gekregen; 2 sleutels pastten en werkten. Toen maar geprobeerd of de motor nog rond wilde met de startmotor; en inderdaad... Als een jekko! Nu wachten op een paar nieuwe bougiekabels en een paar koelwaterslangen van paddocks. Maarrrr.... Ik heb het vermoeden dat de bougiekabels die ik besteld heb niet gaan passen in de verdelerkap van Ducellier (is niet hetzelfde als Lucas?). Hier zit binnendraad in de aansluitingen en de bedoeling is dat er een soort koperen ringetje om de ontblote draad komt en dat dit op de kontaktjes van de verdelerkap gedrukt wordt door middel van een soort wartel die je in de verdelerkap draait. Weet iemand waar ik deze warteltjes kan krijgen? En of ze er uberhaubt nog zijn? Ik ben heel benieuwd...
Met vriendelijke groet,
Tsjip
Even een update v.w.b. de Series II... Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en een accu onder de motorkap neergezet. De motorruimte had ik van de week al eens onder handen genomen en ontdaan van overtollig vet, modder en combinatie van deze twee. Al met al ziet het er al wat vriendelijker uit. Aangezien er nog een gelijkstroomdynamo in zit, durfde ik de accu wel aan te sluiten met de "plus" aan het chassis. Blijkbaar goed gegokt! Er gingen allerlei lampjes branden en een ruitewisser-as begon te draaien... Smiths-kachelfan begon op een gegeven ogenblik spontaan te blazen. Leuk! Amperemeter sloeg de goede kant uit. Even gemeten of ik 12 Volt op de bobine meette... Yesss... Van de vorige eigenaar had ik een verzameling sleuteltjes opgestuurd gekregen; 2 sleutels pastten en werkten. Toen maar geprobeerd of de motor nog rond wilde met de startmotor; en inderdaad... Als een jekko! Nu wachten op een paar nieuwe bougiekabels en een paar koelwaterslangen van paddocks. Maarrrr.... Ik heb het vermoeden dat de bougiekabels die ik besteld heb niet gaan passen in de verdelerkap van Ducellier (is niet hetzelfde als Lucas?). Hier zit binnendraad in de aansluitingen en de bedoeling is dat er een soort koperen ringetje om de ontblote draad komt en dat dit op de kontaktjes van de verdelerkap gedrukt wordt door middel van een soort wartel die je in de verdelerkap draait. Weet iemand waar ik deze warteltjes kan krijgen? En of ze er uberhaubt nog zijn? Ik ben heel benieuwd...
Met vriendelijke groet,
Tsjip