Update Series II en vraag Ducellier verdelerkap

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Def130 Traveling in Style

Update Series II en vraag Ducellier verdelerkap

Bericht door Def130 Traveling in Style »

Hallo allemaal,

Even een update v.w.b. de Series II... Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en een accu onder de motorkap neergezet. De motorruimte had ik van de week al eens onder handen genomen en ontdaan van overtollig vet, modder en combinatie van deze twee. Al met al ziet het er al wat vriendelijker uit. Aangezien er nog een gelijkstroomdynamo in zit, durfde ik de accu wel aan te sluiten met de "plus" aan het chassis. Blijkbaar goed gegokt! Er gingen allerlei lampjes branden en een ruitewisser-as begon te draaien... Smiths-kachelfan begon op een gegeven ogenblik spontaan te blazen. Leuk! Amperemeter sloeg de goede kant uit. Even gemeten of ik 12 Volt op de bobine meette... Yesss... Van de vorige eigenaar had ik een verzameling sleuteltjes opgestuurd gekregen; 2 sleutels pastten en werkten. Toen maar geprobeerd of de motor nog rond wilde met de startmotor; en inderdaad... Als een jekko! Nu wachten op een paar nieuwe bougiekabels en een paar koelwaterslangen van paddocks. Maarrrr.... Ik heb het vermoeden dat de bougiekabels die ik besteld heb niet gaan passen in de verdelerkap van Ducellier (is niet hetzelfde als Lucas?). Hier zit binnendraad in de aansluitingen en de bedoeling is dat er een soort koperen ringetje om de ontblote draad komt en dat dit op de kontaktjes van de verdelerkap gedrukt wordt door middel van een soort wartel die je in de verdelerkap draait. Weet iemand waar ik deze warteltjes kan krijgen? En of ze er uberhaubt nog zijn? Ik ben heel benieuwd...

Met vriendelijke groet,

Tsjip
paulus-109

Re: Update Series II en vraag Ducellier verdelerkap

Bericht door paulus-109 »

die warteltjes zitten ook in oudere verdelers van andere engelse auto,s
ik kan er wel regelen van bijv jaguar xk,s uit de jaren 50.
stuur maar een pm indien nodig.
kan het niet supersnel wegdoen dus als er echt haast bij is zoek dan nog even verder.
waarschijnlijk wel online te koop bij www.holden.co.uk of via sng barrat in oisterwijk.

paul

Dank je wel. Er is hier inderdaad van alles te vinden; echter de warteltjes (die ook door Lucas gebruikt zijn) heb ik nog steeds niet kunnen vinden... Maar het zijn zeker websites om in de gaten te houden. In ieder geval bedankt. Ik vraag me nu af... Ben ik de enige met dit soort verdelerkap?

Groeten,

Tsjip
paulus-109

Bericht door paulus-109 »

ik ben hem al vaker tegengekomen:

op de serie 1 van een maat van me
op mijn eerste auto, een minerva
en op een serie 2 van een man uit het dorp hier.

paul

Re: Update Series II; hij doet het!

Hij doet het!!!!

Starten en lopen; na hoeveel jaar? Heel veel jaren. Accu was nagenoeg leeg; maar het was genoeg!

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="?hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="?hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Groeten Tsjip
jarne

Re: Update Series II; hij doet het!

Bericht door jarne »

Mooi hoor zo;n oud 2.25 blokje, niet kapot te krijgen!
Weer een serie 2 tot leven geroepen!
Plaats reactie