lpg schakelaar

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ron

lpg schakelaar

Bericht door Ron »

Ik heb sinds een half jaar een rrc met lpg. Liep destijds op zowel lpg en benzine, maar naar een half jaar kom ik er, tijdens het rijden..., achter dat de range alleen nog op lpg loopt. (heeft dit half jaar stilgestaan.... )

Ik heb het in dit half jaar het dashboard er uit gehad en zou dus een draadje gemist hebben met aansluiten? Al ik naar benzine schakel, valt de motor dus dood, terug naar lpg schakelen, slaat de motor dus weer aan. Zou het ook nog de pomp kunnen zijn of iets mechanisch onder de motorkap?

bvd,

Ron
bas88pickup

Re: lpg schakelaar

Bericht door bas88pickup »

De benzineafsluiter vergeten aan te sluiten?! Als die niet bekrachtigd word dan zal ie niet lopen op benzine... Zit aangesloten op de schakelaar Gas/benzine.
arend

Bericht door arend »

als de bedrading goed zit en trek een s de aanvoersllang op de carb los om te kijken of hij spuit. weet je dat zeker.
schakel je onder het rijden over?. zo ja als je dat doet, schakel dan eens terug voor hogere toeren, benzine heeft de neiging soms niet direkt op te pakken. zekere als de carb niet helmaal schoon is na een half jaar niet gebruiken. modernere benzine verliest zijn max kracht al vrij snel en koekt snel aan.
spuit ook eens remreiniger boven in de luchtinlaat van de carb. dat kan ook wel eens helpen. wat ook kan is dat de vlotternaald blijft hangen door licht aanslag na stilstaan. even carb. open, en vlotternaald schoonmaken.
succes arend
arend

Bericht door arend »

sorry inderdaad tijdens het rijden... dan zou ik voor de schoonmaak gaan.
arend
Ron

Bericht door Ron »

Dag Arend,

De auto start, ook als ik stil sta, niet op benzine dus ik heb nu genoeg mogelijkheden om na te lopen...Danke Leute!
Ron

Bericht door Ron »

He's working! Pomp kreeg geen voeding ivm defect relais. Heerlijk die co2.....
Plaats reactie