Ik kreeg net een telefoontje van Henk (die op de camping in Ommen staat) dat hij met pech vast zit in Hengelo.
Is daar iemand in de buurt die hem kan helpen. Is voor mij net aan de verkeerde kant van Ommen (ik woon in de Wijk en moet zo weg)
Hij heeft waarschijnlijk iets met zijn ontsteking van zijn series 3 benzine.
Zijn nul zes: 23 13 19 00
Dank.
Bas
Iemand die (nu) een prikker met pech kan helpen in Hengelo
-
Bas Wit
Re: Iemand die (nu) een prikker met pech kan helpen in Hengelo
Is alweer opgelost. Kwam een defender voorbij die Henk na een paar keer aanslepen weer op weg heeft geholpen.
En dat ook weer sneller dan dat de ANWB erbij kon komen
Groeten Bas
En dat ook weer sneller dan dat de ANWB erbij kon komen
Groeten Bas
-
Bas Wit
Re: Iemand die (nu) een prikker met pech kan helpen in Hengelo
Helaas mocht het toch niet helemaal lukken met de auto en staat Henk wederom te wachten op de ANWB in Hengelo.
Dus als iemand zich nog verveelt en iets weet van knallende 2,25 benzine's??? Bel Henk dan ff!
grt Bas
Dus als iemand zich nog verveelt en iets weet van knallende 2,25 benzine's??? Bel Henk dan ff!
grt Bas
-
Henk Krijnen
Re: Opgelost
Met name Bas:
Heel erg bedankt voor je inbreng. Uiteindelijk ben ik op eigen kracht weer verder kunnen rijden. Toch wel raar wat er gebeurde. Na de hevige regenbuien in een ondergelopen straat flink door de plassen gereden. Met hoogopspattend water, ook onder de motorkap natuurlijk, stopt de motor er mee. Proberen te starten, ontsteking checken en drogen, spuiten met electronic cleaner, wachten, starten, wachten, drogen, nogmaals ontstekingskap los en drogen, op benzine (rij normaal op LPG) geprobeerd. Geen sjoege; ANWB gebeld en Bas Wit. Gelukkig een Defender in de buurt die wil slepen. Na twee pogingen loopt mijn oude serie III weer. Bedank de collega Laro rijder en vertrek. Valt weer stil na twee honderd meter, bij enkele nieuwe startpogingen luide knallen, alsof het pistoolschoten zijn, uit de uitlaat. Maar weer de ANWB gebeld en Bas. In de tussentijd de bougies eruit gehaald; zien er nat en donker uit. Gelukkig 4 nieuwe bij me en gewisseld. Nu start hij weer en loopt goed. Duidelijk is dat vocht de veroorzaker was; maar waar?? Ontsteking, LPG- en Benzine afsluiters, water via luchtfilter in de cilinders....opspattend water, zo hoog..? Volgende vraag is: hoe een volgende keer te voorkomen, behalve door niet meer door plassen te rijden....(beetje lastig en minder fun)....? Misschien kan iemand daar een antwoord op geven?
Heel erg bedankt voor je inbreng. Uiteindelijk ben ik op eigen kracht weer verder kunnen rijden. Toch wel raar wat er gebeurde. Na de hevige regenbuien in een ondergelopen straat flink door de plassen gereden. Met hoogopspattend water, ook onder de motorkap natuurlijk, stopt de motor er mee. Proberen te starten, ontsteking checken en drogen, spuiten met electronic cleaner, wachten, starten, wachten, drogen, nogmaals ontstekingskap los en drogen, op benzine (rij normaal op LPG) geprobeerd. Geen sjoege; ANWB gebeld en Bas Wit. Gelukkig een Defender in de buurt die wil slepen. Na twee pogingen loopt mijn oude serie III weer. Bedank de collega Laro rijder en vertrek. Valt weer stil na twee honderd meter, bij enkele nieuwe startpogingen luide knallen, alsof het pistoolschoten zijn, uit de uitlaat. Maar weer de ANWB gebeld en Bas. In de tussentijd de bougies eruit gehaald; zien er nat en donker uit. Gelukkig 4 nieuwe bij me en gewisseld. Nu start hij weer en loopt goed. Duidelijk is dat vocht de veroorzaker was; maar waar?? Ontsteking, LPG- en Benzine afsluiters, water via luchtfilter in de cilinders....opspattend water, zo hoog..? Volgende vraag is: hoe een volgende keer te voorkomen, behalve door niet meer door plassen te rijden....(beetje lastig en minder fun)....? Misschien kan iemand daar een antwoord op geven?