Defender kan nog 15 jaar mee...
-
Madcap
Defender kan nog 15 jaar mee...
link Door de strenger wordende veiligheids- en emissiewetgeving (uitstootnormen en airbags zijn grote struikelpunten bij de homologatie van toekomstige Defenders) zag het er een tijd naar uit dat de Defender in 2013 aan het eind van z'n meer dan zestigjarige carrière zou komen. Inmiddels is Land Rover optimistischer. Niet in de Europese regels voor personenwagens, maar die voor licht vrachtvervoer zijn nog mogelijkheden om de Defender langer te kunnen verkopen, klinkt het. Concreet bekijkt Land Rover de mogelijkheden om alle versies van het product te homologeren als lichte vrachtwagen, terwijl dit momenteel slechts voor enkele het geval is. Land Rover is optimistisch over de uitkomst. "Momenteel ziet het er naar uit dat de Defender nog 15 jaar meekan", klinkt het.
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2010 16:28 door Madcap.
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2010 16:28 door Madcap.
-
Mark HJ
Re: Defender kan nog 15 jaar mee...
Dat is het beste nieuws in deze komkommertijd!Als het echt waar is en al is het maar een poging tot, dan geeft dat hoop!
Niet alles hoeft toch tot eenheidsworst te worden gemaakt?
Groet,
Mark
Mark
Niet alles hoeft toch tot eenheidsworst te worden gemaakt?
Groet,
Mark
Mark
-
Lucas van Lierop
Goed nieuws opzich, wat ik niet snap is hoe moeilijk kan het zijn om airbags in te bouwen als een RRC/Disco dat al jaaaren hebben. Ze zijn ondertussen ook al van dashboard gewisseld dus waarom toen niet. Daarnaast er zit nu al ook al jaren een computer gestuurde Td5/Tdci motor in een Defender, kan die niet schoner dan?
Groet
Lucas
Groet
Lucas
-
G-men (Gargamel)
Ik denk dat de grootste problemen zitten in de passieve veiligheidsssystemen, zoals voetgangerveiligheid en impact op andere wagens bij botsingen.....
En die zijn 1:1 terug te voeren op een origineel ontwerp uit 1983. (eigenlijk 1948...) Daar zit denk ik het grootste probleem.
Qua milieu is ook een defender naar euro 5 te brengen, dat is tenslotte een kwestie van techniek.
Voor lichte bedrijfswagens gelden andere toelatingseisen.
Maar als ze het op die manier voor elkaar kunnen krijgen is het alleen maar goed nieuws !!
Gerrit
En die zijn 1:1 terug te voeren op een origineel ontwerp uit 1983. (eigenlijk 1948...) Daar zit denk ik het grootste probleem.
Qua milieu is ook een defender naar euro 5 te brengen, dat is tenslotte een kwestie van techniek.
Voor lichte bedrijfswagens gelden andere toelatingseisen.
Maar als ze het op die manier voor elkaar kunnen krijgen is het alleen maar goed nieuws !!
Gerrit
-
Boboy
Sinds april is in duitsland de Defender een LKW, vrachtwagen dus.
Groet Harry
Groet Harry
-
Madcap
Als je eerst je vrachtwagenrijbewijs moet halen wordt het nog een dure grap...
-
Apen-nootjes
Betekend dit dan ook dat als ik als Nederlander met mijn Series of Defender in Duitsland kom, ik een vrachtwagenrijbewijs moet hebben ?
Boboy Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sinds april is in duitsland de Defender een LKW,
> vrachtwagen dus.
>
> Groet Harry
Boboy Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sinds april is in duitsland de Defender een LKW,
> vrachtwagen dus.
>
> Groet Harry
-
cor van leeuwen
Ben al een tijd aan het uit zoeken of mijn 130 op lichte of vrachtwagen kenteken kan maar nee zeg landrover nederland.
Dus nog maar even wachten op de uitkomst.
Dus nog maar even wachten op de uitkomst.
-
Joost88
Nee dat kan nooit, welk rijbewijs je moet hebben voor een voertuig wordt bepaald in het land waar je woont en waar het voertuig woont.
En met terugwerkende kracht kan het sowieso niet.
Eigenlijk zou het in Duitsland en hier hetzelfde moeten zijn, tenslotte één Europa. Misschien komt dat nog.
En met terugwerkende kracht kan het sowieso niet.
Eigenlijk zou het in Duitsland en hier hetzelfde moeten zijn, tenslotte één Europa. Misschien komt dat nog.
-
Madcap
Daar waren ze zo'n 70 jaar geleden al een eind naar op weg