Stage One of Defender 110

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Walter

Stage One of Defender 110

Bericht door Walter »

Ik ben aan het bekijken om mijn 109 series 3 in te ruilen / verkopen voor een Stage One of defender 110 (allen belastingvrij). Ik wil toch wat meer "comfort" voor het rijden van langere afstanden en snelwegen. Dus meer gebruik maken tijdens vakantie's zowel in de zomer als winter.
Luxe qua stuurbekrachtiging etc geef ik niet om. Als ik gewoon 100 / 110 km/u haal is dat voldoende.
Kunnen jullie me vertellen waar ik goed aan doe en waar ik op moet letten. Wat is aan te raden; gas, diesel of gewoon bezine. Misschien zijn er prikkers die er één hebben staan of te koop weten te staan.
Wellicht hebben jullie tips en ideëen voor mij. Alles is welkom.
Alvast bedankt voor jullie meedenken.


Walter
huub

Re: Stage One of Defender 110

Bericht door huub »

Allo Walter,

Ga voor 110 diesel, betrouwbaar, betaalbaar, betere terreinvaardigheid, gemakkelijker, goedkoper onderdelen voorhanden en meer comfort als een stage one. Staar je niet blind op belastingvrij, als de auto behoorlijk wat kilometers gaat maken dan is de staat waarin belangrijker voor de kosten dan de wegenbelasting, dus koop een auto in zo goed mogelijke staat v.w.b. schutbord en chassis, de rest is met beperkte kosten en wat arbeid wel te fixen.

Just my two cents worth,

Huub
Plaats reactie