Hallo,
Van mijn freelander softtop uit 2002 doet mijn achterraam het niet meer.
Tenminste ik kan wel mijn deur open en dicht doen, dat stukje omhoog en naar beneden doet ie nog wel.
En als mijn deur openstaat kan ik hem voor met het knopje ook laten zakken, hij gaat daarna alleen niet meer omhoog.
Als ik dan de deur dichtdoe en alles reset, dan kan ik het achterraam wel weer bedienen met het knopje, doe ik dan echter de achterdeur open, dan kan ik het raam niet meer bedienen.
Als ik de achterdeur open heb en ik haal de hardtop eraf dan zakt het raam ook, daarna gaat ie niet meer omhoog.
Help, wie weet hier meer van.
Alvast bedankt
Groeten Erik
Freelander achterraam
-
VeeTee
Re: Freelander achterraam
Lijkt op een slecht functionerende microswitch (zit in de C-stijl rechts, naast het bevestigingsoog voor de Sort-Top).
De micro-switch controleert het bewegen van het achterruit. Bij Soft-Top open (of afgenomen Hard-Top) gaat het achterruit automatisch omlaag en kan niet meer omhoog. Kap dicht, ruit werkt weer.
Als die switch (of bedrading daarvan) niet goed meer functioneert ziet ie "kap open", en dus de ruit blijft beneden.
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
De micro-switch controleert het bewegen van het achterruit. Bij Soft-Top open (of afgenomen Hard-Top) gaat het achterruit automatisch omlaag en kan niet meer omhoog. Kap dicht, ruit werkt weer.
Als die switch (of bedrading daarvan) niet goed meer functioneert ziet ie "kap open", en dus de ruit blijft beneden.
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
-
badair
zoals ik je verhaal lees, doet hij het gewoon wat hij moet doen
-
Dennis101
Inderdaad, het zou niet best zijn als het raam omhoog te sturen is als de deur open is.
Dennis B
Dennis B