Ik heb sinds kort een Oryx met een ALKO chassis daaronder. Hier zijn Landcruiser velgen op gemonteerd maar die wil ik vervangen door Defender velgen.
Ik heb contact gehad met ALKO NL maar die helpen niet echt, behalve doorverwijzing naar een dealer. Die heb ik gebeld en krijg te horen : dat kan niet!
Ook de ALKO website met alle catalogusen bieden mij geen info die ik nodig heb.
De naaf nu is : steek 139,1x6 en dat moet zijn 165,1x5.
Het is een as die volgens het kenteken tot 1600 kg belast mag worden. Op de dissel staat : GA 1500-2600 kg. Wellicht is dit het astype?
Wie heeft een idee hoe ik dit ga oplossen?
Alle info is welkom.
Bedankt vast.
=======
LoLa (Defender 130TD5)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2010 14:11 door lola-130.
ALKO Naaf vervangen
-
Erwin 110TD5
Re: ALKO Naaf vervangen
Kijk hier eens.... daar heeft een kennis van me ook adapters besteld... makkelijker dan een nieuwe as....of ander geknutsel
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
-
lola-130
Dankje Erwin, maar de maat staat er niet bij. Bovendien zit je dan ook nog met de offset, weliswaar verandert deze iets met de velg (-20 geloof ik) dus dan zou de adapter er wel tussen kunnen, als de maat zou bestaan.
Nog iemand anders een idee?
=======
LoLa (Defender 130TD5)
Nog iemand anders een idee?
=======
LoLa (Defender 130TD5)
-
Erwin 110TD5
Mail ze eens... er is veel mogelijk....
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
-
Andrew Colville
misschien krijg je iets gevonden als je zoekt op PCD 6,5" axel oa. iforwilliams had dezelfde steek als een landrover.
er zijn diverse levranciers die assen en torsie uinits maken met de 6,5 inch steek, misschien kun je de naaf uit wisselen met een ander merk, maar dan zul je eerst de afmetingen van lagers ankerplaat etc moeten kunnen achterhalen.
[www.trailertek.com]
wellicht is het een optie de as te wisselen en de huidige te verkopen?
Zag net dat zij ook het Alko spul verkopen, is je rem trommel de naaf of heb je een losse naaf??
[www.trailertek.com]
hopelijk kun je er iets mee!
Gaaf ding die Oryx heb hem toevallig afgelopen week voor het eerst gezien op de snelweg.
Gr Andrew
die zelf ook plannen heeft zijn aanhanger op Landrover velgen te zetten.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2010 02:43 door Andrew Colville.
er zijn diverse levranciers die assen en torsie uinits maken met de 6,5 inch steek, misschien kun je de naaf uit wisselen met een ander merk, maar dan zul je eerst de afmetingen van lagers ankerplaat etc moeten kunnen achterhalen.
[www.trailertek.com]
wellicht is het een optie de as te wisselen en de huidige te verkopen?
Zag net dat zij ook het Alko spul verkopen, is je rem trommel de naaf of heb je een losse naaf??
[www.trailertek.com]
hopelijk kun je er iets mee!
Gaaf ding die Oryx heb hem toevallig afgelopen week voor het eerst gezien op de snelweg.
Gr Andrew
die zelf ook plannen heeft zijn aanhanger op Landrover velgen te zetten.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2010 02:43 door Andrew Colville.