Niet aanslaan rr classic

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Geertjan

Niet aanslaan rr classic

Bericht door Geertjan »

Mijn range 3.9 v8 uit 1993 slaat sinds vandaag niet meer aan zowel op benzine als gas doet de auto het niet,
er is geen vonk en geen brandstof tijdens het starten...

iemand een idee wat dit kan zijn?
Roy B

Re: Niet aanslaan rr classic

Bericht door Roy B »

Startmotor draait nog wel rond? Zou dit niet het geval zijn verdenk ik je contactblokje op je contactslot. (anders toch is meten of daar nog voeding vanaf komt naar de bobine enz.
Geertjan

Bericht door Geertjan »

Auto start wel, maar slaat niet aan... probleem kan hem dus niet in de startmotor zitten..
de bobine heb ik reeds ook een andere voor geprobeerd maar dit veranderd ook niets..
Roy B

Bericht door Roy B »

Heb ook nooit gezegd dat het aan je startmotor lag. Bobine kun je nog 10 keer vervangen maar als die geen voeding krijgt heeft dit geen nut. meten is weten.

Heb alleen gezegd dat het aan je contactblokje kan liggen achter op je contactslot
Geertjan

Bericht door Geertjan »

Ok ga ik dat even nameten, kan dit ook gelijk het probleem voor de brandstoftoevoer zijn? aangezien er ook geen brandstof wordt ingespoten.. de brandstofpomp hoor je wel bij inschakelen van het contact..

alvast bedankt.
Geert Oude Luttighuis

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Kan heel goed. Bij injectiesystemen is de brandstoftoevoer gekoppeld aan de vonk/bobine zodat de toevoer stopt als er geen ontbranding is.

Werk veel met oude VW's, daarbij is het contactblokje een beruchte zwakke plek...
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Ben je onder je bestuurders stoel aan het rommelen geweest, het kan zijn dat je bots schakelaar is af gegaan, via linker achter portier onder de bestuurders stoel rechts tegen de dwars balk ( licht het tapijt op) vindt je de bots schakelaar.

Nu even voelen of deze is ingedrukt of om hoog staat, ingedrukt dan zou deze moeten werken (Uit mijn hoofd) als deze omhoog staat dan is de benzine toevoer en ontsteking stil gelegd. indrukken en uit trekken kan geen kwaad, opnieuw indrukken maakt het systeem weer actief.

Het kan ook zijn dat er onder de passagiers stoel een zekering van de ECU stuk is of een relais gehemeld is controleer ook de zekeringen in het dashbord naast je kachel bediening.

Groetjes Andrew
Bertjan

Bericht door Bertjan »

Kan het ook de hall-gever zijn?

Groeten bertjan
Andrew Colville

Dat kan het ook zijn , maar dan blijft wel de vraag waarom ook de brandstof pomp niet loopt, als ik me goed herinner is de halgever door te meeten, kijk hiervoor wel even in het WP handboek voor de juiste waardes en hoe of wat te meten.

Gr Andrew
Bertjan

Bericht door Bertjan »

Probleem is opgelost:
Hij loopt weer het was de hall-gever ondertussen loopt de motor goed.
Alleen hij tikt nog een beetje?
heeft iemand een idee?

Bedankt voor alle reacties.

Groeten Bertjan
Andrew Colville

Als de motor een tijd niet gelopen heeft dan kan het zijn dat de klepstoters zijn leeglopen, een goed ritje waarbij de motor goed op temperatuur komt zal dit waarschijnlijk verhelpen.

Gr Andrew
Bertjan

Bericht door Bertjan »

Klopt het tikken is al weg, was een klepstorer.

Groeten
Plaats reactie