sensor versnelling Disco 2

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Mark

sensor versnelling Disco 2

Bericht door Mark »

Het lampje van de automatische versnelling van m'n Discovery II gaat vooral als hij koud is branden. Dit gebeurd meestal als hij een stukje achteruit moet en dan weer naar z'n vooruit geschakeld is. Het kleine indicatielampje bij de pook knippert dan langs alle versnellingen. Is de sensor mogelijk kapot, zo ja is dat een groet klus???
Paul Engels

Re: sensor versnelling Disco 2

Bericht door Paul Engels »

En als het goed is schakelt je bak ook nog maar in 1 versnelling, nl. de 3?? Dan is je bak in de noodloop gegaan, komt door de schakelkast van je versnellingspook, zit onder de auto en heeft snel last van vocht.

In dit weer met airco aan extra snel, uitloop van de vochtafscheider van de airco zit er precies boven, is engels grapje.....

Je kan hem van onder goed schoonblazen en inspuiten met WD40, dat houdt het redelijk tegen. Wel even het slangetje van de airco uitloop een andere kant op laten lopen, anders blijft er water inkomen.

Je kan hem ok vervangen, is niet schrikbarend duur maar geen leuk klusje om te monteren en af te stellen. Ik heb het al heel lang en schakel al heel lang niet van D naar R maar van D naar P en dan naar R. Is 0.5sec meer tijd maar mijn lampjes gaan NOOIT meer aan en hij gaat NOOIT in de noodloop als ik het zo doe.

Paul

Paul Engels
LandRover Discovery TD5 Highlander
www.krafter.nl
www.garagemooyman.nl
Plaats reactie