hoofdrem cylinder welke aansl. is van de voorste remmen?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
paulus-109

hoofdrem cylinder welke aansl. is van de voorste remmen?

Bericht door paulus-109 »

ik wil zo de hoofdrem cylinder terug plaatsen.
nu vraag ik mij af welke aansluiting voor het voorste circuit is.
die het dicht bij de bekrachtiger is voor de achterremmen toch?
lr 109 dual line system.

paul
Frans Bonnes

Re: hoofdrem cylinder welke aansl. is van de voorste remmen?

Bericht door Frans Bonnes »

Zijn voor en achter niet verschillende nippels?

fb
Bram109

Bericht door Bram109 »

Volgens mij ook.

Ik ben benieuwd over wat voor hoofdremcilinder het dus gaat.

Bram.
paulus-109

frans,

bedankt voor je opmerking.
het punt is dat ik het aan de cylinder wel weet maar niet aan de brake failure valve.
aan dat ding zijn de nippels gelijk en aan de lengte van mijn leidingen kan ik het niet afleiden.
vandaar dat ik wil weten welke er van voor of achter is.

paul
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Aha, denk dat het weinig tot niks uit zal maken.

Als ik het goed begrepen en in de loop van de tijd gehoord heb zitten bij de civile en de militaire landrovers de leidingen omgewisseld.
Bij de 101 FC is het zo dat het bij de ambu uitvoering precies andersom zit als bij de normale GS uitvoering.

Heeft iets te maken met de gewichtsverdeling van de auto.

Frans, die iets heeft gehoor van klok en klepel :-)

fb
paulus-109

net een berichtje gehad dat vanaf de bekrachtiger gezien, je eerst de voorremmen hebt en dan de achterste.
uitleg was dat eerst de voorremmen geactiveerd worden en kort daarna de achterste.

paul
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Klopt niet, want bij de tandem remcilinder wordt de druk in beide delen van het systeem tegelijk opgebouwd.
Enige tijd terug heb ik dit nog 2x beschreven, maar veel zin heeft het blijkbaar niet gehad.

Dennis B
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De fabel over de verwisselde leidingen bij de militaire wagens is hier inderdaad ooit verschenen en door diverse mensen ook als zodanig aangenomen, maar als je de diverse 109"s naast elkaar zet zie je dat het ook echt een fabel is.

Wat betreft de 101 staat het inderdaad anders in het boek als in de werkelijkheid, maar bij de 101 club bleek ook dit bij alle 101's het geval te zijn die het bij hun eigen 101 hebben bekeken. Blijkbaar staat het dus alleen in het boek verkeerd, of het is bij de prototypes ooit zo bedoelt maar bij de productiemodellen niet zo uitgevoerd.

Dennis B
paulus-109

dan mag jij me nu een zoekterm geven waarbij ik dit onderwerp kan vinden in het archief.
ik heb gezocht op hoofdremcylinder , hoofdrem cylinder, brake failure valve, tandemcylinder.

waarschijnlijk ben ik dom of achterlijk, maar voor mij werkt het archief NIET zoals het op andere fora doet.

paul

edit: zelfs al schrijf ik tandemcilinder zoals jij het schrijft: geen resultaten gevonden!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2010 11:22 door paulus-109.
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Misschien cylinder vs cilinder, Nederlandse vs Engelse spelling?

Jurriaan, die ook wel eens ruzie heeft met de zoekfunctie.
Bram109

Bericht door Bram109 »

Tik eens in bij "Doorzoek berichten" : hoofdremcilinder
En bij "Doorzoek auteurs" : Dennis101

Zo moeilijk werkt de zoekfunctie toch niet?

Edit: dubbele punt met daarachter Dennis werd ennis. Even een spatie ertussen gezet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2010 12:03 door Bram109.
paulus-109

ja op hoofdremcilinder krijg ik een en ander, alle berichten doorgelezen, een uurtje verder: geen antwoord
zoeken op auteur net gedaan, leuk uitleg over de gelijke druk maar.....geen antwoord gevonden op mijn vraag.

wellicht was mijn reactie overdreven, maar een vraag stellen staat voor dennis volgens mij gelijk aan niet in het archief kijken.

daar de nippels verschillend zijn MOET er verschil in de aansluiting zitten volgens mij, en ik vind sleutelen erg leuk
maar doe het liever in eens goed. aan de oude leiding zat een label, maar omdat ik het te goed wil doen met nieuwe leidingen is m,n label verlorn gegaan helaas.

paul, die alleen een vraag stelt als hij het antwoord niet vinden kan...............
Bram109

Bericht door Bram109 »

Kijk in dat geval even op bladzijde 288 (70-4) van deze PDF.

[www.solidebolide.nl]
paulus-109

dank je bram,

dan zit het dus zoals ik dacht, dicht bij de servo is dus achter.

paul
bas88pickup

Bericht door bas88pickup »

Je hebt het al gevonden zie ik, had net even gekeken; bovenop 2 ingaande, aan de voorkant een uitgaande naar de vooras, aan de onderkant de voorste naar de vooras, en aan de onderkant de achterste naar de achteras.

Beetje flauw dat er niet een rechtstreeks antwoord gegeven kan/wil word(en), maar altijd naar de zoekfunctie gewezen word, reageer dan niet...

Bas.
paulus-109

tsja, op zich nit erg als je echt lui bent................
moet wel zeggen dat ikzelf in het wplhb over de nummers van de leidingen heen heb gekeken.
nogmaals dank voor je hulp, ik ga zo ontluchten

paul
bas88pickup

Bericht door bas88pickup »

Klopt ja, maar je bent een regelmatige prikker, en vragen staat voor een ieder vrij, en als mensen dan geen antwoord willen geven of zich ergeren, dan moeten ze niet reageren toch? Anyway het is opgelost, suc6 met ontluchten.
(zag je vraag vanmorgen al staan maarja, op het werk wel internet, maar geen LR om even onder te kijken)

Bas
paulus-109

wat een hondenbaan zeg.......................
...........bij mij staat de laro in de beklederij, is ook een handicap hoor om dan toch maar aan de auto,s van klanten verder te gaan.
dat ding staat heel de dag te roepen naar me........zeker nu de vakantie voor de deur staat.

paul
Plaats reactie