Luchtpijp/slang waar haal je dat (als particulier)

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Lucas van Lierop

Luchtpijp/slang waar haal je dat (als particulier)

Bericht door Lucas van Lierop »

Zit er over te denken om mijn lucht inlaat te verplaatsen en misschien zelf een snorkel te maken. Belangrijkste voor nu is vooral dat luchtinlaat het enige onderdeel is wat een 2e accu nog in de weg zit. Later dit jaar gaan we naar Marokko en ik dacht misschien is met al dat stof daar een snorkel met cycloon filter ook wel leuk.

Vraag is nu zijn er zaken die tegen een redelijke prijs stalen pijp en flexibele rubber/silicone/oid slang verkopen aan particulieren?

Alvast bedankt voor de tips.

Groet
Lucas

P.S. Uiteraard kan ik ook gewoon voor 300 euro een Mantec kopen maar als het voor minder kan zou ook mooi zijn, het is niet echt om te waden etc.
ToyRoverlander

Re: Luchtpijp/slang waar haal je dat (als particulier)

Bericht door ToyRoverlander »

Wat zou kunnen..
Van paddocks een (aanzuig)luchtslang voor een Series 3 bijvoorbeeld, 2.25 diesel pakken. Stalen buis kun je als uitlaatbuis bij de Brezan krijgen in verschillende lengtes, diameters en met verschillende bochten erin. Er zijn er zat die gewoon pvc pijp pakken.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
plaetje

Bericht door plaetje »

ja, maar beter is de PVC buis die ze voor zwembaden gebruiken.
Die is dikwandig.
Maar het beste is gewoon het oliebad te gebruiken.

plaetje
een leven, leef het
Rickske

Bericht door Rickske »

Lucas rijd een disco met 300 tdi, en toen waren ze geloof ik al van de oliebadfilters afgestapt.

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a219a7816029a196d0783c1e32f22b99', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 12343392, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Puffino

Bericht door Puffino »

Als je zelf dingen wilt kunnen pas maken zonder standaard spul te gebruiken, ben ik erg gelukkig met

[www.iq-parts-shop.nl]

Super vriendelijk, behulpzaam, en dergelijke. Heb er nog steeds geen aandelen, trouwens. En is niet te beroerd ook aardig te zijn tegen een klant die voor twee moertjes komt. Verkoopt echt veel.

Stalen pijp is ook te koop bij de automaterialenzaak, als "uitlaatpijp". Zelf op maat zagen, kost een paar euro per meter, afhankelijk van de diameter natuurlijk.

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Zou de uitlaatpijp pakken, een luchtslang van een Series en een cycloon-topje. Die laatste haal je bij een landbouwmechanisatiebedrijf, van een tractor. Luchtfilter van een 200Tdi Disco schijnt makkelijker te zijn om een snorkel op aan te sluiten, 300Tdi wat lastiger. Zorg dat je het gelijk ook waterdicht maakt, dan kan je behalve de sahara ook eens het water in.

Als je siliconeslang wil kun je dat bijvoorbeeld bij Biesheuvel halen:

[www.biesheuvel-autosport.nl]

Jurriaan.
Lucas van Lierop

Hej bedankt voor de tips allen, hier zit zeker wel iets tussen waar ik wat mee kan! Ik vond ook een hoop dure bedrijven die alleen in grote hoeveelheden leverden etc.

Groet
Lucas

Ik vermeld normaal altijd wel wat voor motor ik heb maar had dit keer niet, Rick bedankt voor het alsnog melden ;-)
WillemNoord

Bericht door WillemNoord »

Ik ben hier ook mee bezig en heb zo juist een cycloon lucht inlaat besteld bij een tractor bedrijf. Dit soort bedrijven doen veel voor boeren en ze hadden daar ook pijpen liggen. De luchtfilter had ik al van de sloop gehaald. Daar hebben ze dus ook de wereld aan slangen.
Lucas van Lierop

Sloop is natuurlijk ook nog een idee ;-), eens kijken die hier ergens zit.
@Willem: heb jij die cycloon filter toevallig van onderdelenbalie? ik vond daar deze pagina iig:

[www.onderdelenbalie.nl]

Groet
Lucas
Plaats reactie