Hallo Prikkers,
Ik was bezig met mijn carburateur, de choke heb ik nog niet vast gemaakt. Tijdens dit gepruts viel mij op dat de stand van de klep invloed had op de hoeveelheid olie die er bij mijn uitlaat uitkwam. Is dit verbeelding ???
Als ik de choke klep sluit (dus minder lucht doorlaat) heb ik veel rook ontwikkeling.
De motor was dus wel koud.
Dit in mijn zoek tocht naar mijn hoge olie verbruik (1 : 100 km)
Hoor graag jullie suggesties.
Groet WillemNoord
olie verbruik carburateur
-
paulus-109
Re: olie verbruik carburateur
was het wel olie?
als je de choke aan zet gaat hij rijker draaien, met meer rook als het te rijk is......
edit: als je zoveel olie verbruikt is het blok gewoon op....................
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2010 12:52 door paulus-109.
als je de choke aan zet gaat hij rijker draaien, met meer rook als het te rijk is......
edit: als je zoveel olie verbruikt is het blok gewoon op....................
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2010 12:52 door paulus-109.
-
WillemNoord
Re: olie verbruik carburateur
Klopt. ben er bang voor. Aan de andere kant de rook ontwikkeling valt best mee en de motor loop als een zonnetje.
Maar zal denk ik toch een revisie moeten uitvoeren zuigerveren ed. Ga nog wel eerst de compressie meten.
Als je de zuigerveren gaat vervangen moet dan het hele blok er uit?
Maar zal denk ik toch een revisie moeten uitvoeren zuigerveren ed. Ga nog wel eerst de compressie meten.
Als je de zuigerveren gaat vervangen moet dan het hele blok er uit?
-
Rickske
Re: olie verbruik carburateur
Doe eerst die compressie-meting!
Mocht je dan nog de zuigerveren verdenken kan je beter een complete revisie doen. Meet in iedergeval dan de boring na. Als die teveel afwijkt kan je beter op(laten) boren en honen en dan natuurlijk overmaats zuigers monteren. Dit kan wel met blok er in. Maar is zooo veel makkelijker met blok er uit. Je zult je kop moeten lossen en de carterpan moet er af. Laat dan direct je kop afpersen en kijk of nieuwe klepjes en inslijpen noodzakelijk zijn. Ook kan je dan de klepseals makkelijk verversen.
Blijft jou vliegwielhuis wel droog met jou olieverbruik? De voorste en achterste krukas-keerringen kunnen wel eens lekken en zo kan je veel olie verliezen. Door de werking van de koelfan kan het zijn dat de olie overal is behalve bij het lek zelf!
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('837afdc75adf36bacc46ffc75721f377', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 12343502, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Mocht je dan nog de zuigerveren verdenken kan je beter een complete revisie doen. Meet in iedergeval dan de boring na. Als die teveel afwijkt kan je beter op(laten) boren en honen en dan natuurlijk overmaats zuigers monteren. Dit kan wel met blok er in. Maar is zooo veel makkelijker met blok er uit. Je zult je kop moeten lossen en de carterpan moet er af. Laat dan direct je kop afpersen en kijk of nieuwe klepjes en inslijpen noodzakelijk zijn. Ook kan je dan de klepseals makkelijk verversen.
Blijft jou vliegwielhuis wel droog met jou olieverbruik? De voorste en achterste krukas-keerringen kunnen wel eens lekken en zo kan je veel olie verliezen. Door de werking van de koelfan kan het zijn dat de olie overal is behalve bij het lek zelf!
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('837afdc75adf36bacc46ffc75721f377', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 12343502, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
-
WillemNoord
Re: olie verbruik carburateur
Hoi Rickske,
Kop is vorig jaar gebeurd, en is niet het probleem. Vlieghuis is droog, heb er voor de zekerheid dit weekend een plug in gedaan zodat ik dit nog eens dubbel check. Voorste keerring heb ik niet vervangen omdat het daar droog was maar zal dit zeker eens uitgebreider checken, want de fan blaast het inderdaad weg.
Kop is vorig jaar gebeurd, en is niet het probleem. Vlieghuis is droog, heb er voor de zekerheid dit weekend een plug in gedaan zodat ik dit nog eens dubbel check. Voorste keerring heb ik niet vervangen omdat het daar droog was maar zal dit zeker eens uitgebreider checken, want de fan blaast het inderdaad weg.