ISO Connector autoradio vanaf omvormer
-
theironnurse
ISO Connector autoradio vanaf omvormer
Vraag?
Heb een autoradio met ISO Connector A (B kom ik wel uit, speakers)
Deze heeft 4 pins (A4,A5,A7 en A8). Nu komt het. Vanaf de omvormer (24V) heb ik alleen maar uitgang zwart 12V en bruin minus.
Hoe kan ik alles het beste aansluiten (op de A8 massa na, dat spreekt voor zich)
A4 = permanente 12V in
A5 = geschakelde 12V uitgang
A7 = geschakelde 12 V in
A8 = zwart (bruin), massa
Ben al wat aan het prutsen geweest, niets doet het behalve het rode ledlampje wat knippert.
Graag suggesties,
Groet,
Gilbert
Heb een autoradio met ISO Connector A (B kom ik wel uit, speakers)
Deze heeft 4 pins (A4,A5,A7 en A8). Nu komt het. Vanaf de omvormer (24V) heb ik alleen maar uitgang zwart 12V en bruin minus.
Hoe kan ik alles het beste aansluiten (op de A8 massa na, dat spreekt voor zich)
A4 = permanente 12V in
A5 = geschakelde 12V uitgang
A7 = geschakelde 12 V in
Ben al wat aan het prutsen geweest, niets doet het behalve het rode ledlampje wat knippert.
Graag suggesties,
Groet,
Gilbert
-
AadG
Re: ISO Connector autoradio vanaf omvormer
A-BLOK
A1 = telefoon mute/toerental pulse
A2 = afstandsbediening/massa
A3 = afstandsbediening
A4 = oranje (geel), permanente 12V in
A5 = blauw, geschakelde 12V uitgang
A6 = geel/zwart, verlichting aan/uit-toets
A7 = rood, geschakelde 12 V in
Heb je hier wat aan ?
A1 = telefoon mute/toerental pulse
A2 = afstandsbediening/massa
A3 = afstandsbediening
A4 = oranje (geel), permanente 12V in
A5 = blauw, geschakelde 12V uitgang
A6 = geel/zwart, verlichting aan/uit-toets
A7 = rood, geschakelde 12 V in
Heb je hier wat aan ?
-
theironnurse
Aad,
Daar was ik al achter die schema op het internet.
Maar ik zit met dat geschakelde e.d.
Blijkbaar moet de radio een constante voeding hebben voor zijn memory en die andere zal wel voor het contact zijn. Maar dat heb ik niet. Alles zit op een radioplank gemonteerd incl de 27MC.
Hoogtwaarschijnlijk moet ie dus 2x gevoed worden (constant en contact) maar ik wil alles op één aansluitpunt hebben aangezien de massasleutel regelmatig wordt gebruikt. Dus geen stroom... geen memory... heb ik ook niet nodig. Zet gewoon mijn Ipod er op...
Leuk dat nieuwe spul maar op het oude systeem werkt het voor geen meter...
Groet,
Gilbert
Daar was ik al achter die schema op het internet.
Maar ik zit met dat geschakelde e.d.
Blijkbaar moet de radio een constante voeding hebben voor zijn memory en die andere zal wel voor het contact zijn. Maar dat heb ik niet. Alles zit op een radioplank gemonteerd incl de 27MC.
Hoogtwaarschijnlijk moet ie dus 2x gevoed worden (constant en contact) maar ik wil alles op één aansluitpunt hebben aangezien de massasleutel regelmatig wordt gebruikt. Dus geen stroom... geen memory... heb ik ook niet nodig. Zet gewoon mijn Ipod er op...
Leuk dat nieuwe spul maar op het oude systeem werkt het voor geen meter...
Groet,
Gilbert
-
Nick
Als je op de A4 en A7 allebei 12v zet en je hangt A8 aan de massa dan zou hij het gewoon moeten doen. Je kunt ook nog proberen de behuizing aan de massa te hangen, ik heb hier ook een radio die weigert iets te doen als je A8 aan de massa hangt, maar als je de hele behuizing aan de massa hangt doet ie het wel.
A4 zit normaal gesproken op de accu
A7 komt normaal gesproken van het contactslot zodat de radio uit gaat als je de auto uitzet.
A5 is om een electische antenne o.i.d. aan te drijven zodat deze omhoog gaat als je de radio aan zet.
edit: je MOET spanning op de geschakelde 12v in zetten (A7 dus) anders zal de radio nooit iets doen
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/06/2010 00:25 door Nick Smeets.
A4 zit normaal gesproken op de accu
A7 komt normaal gesproken van het contactslot zodat de radio uit gaat als je de auto uitzet.
A5 is om een electische antenne o.i.d. aan te drijven zodat deze omhoog gaat als je de radio aan zet.
edit: je MOET spanning op de geschakelde 12v in zetten (A7 dus) anders zal de radio nooit iets doen
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/06/2010 00:25 door Nick Smeets.
-
theironnurse
A4 heb ik aangesloten op de 12V. Alleen dat rode ledlampje achter het frontpaneeltje knippert.
A5 aangesloten op de 12V. Constant, maar zo dood als een pier
De bruine draad van de omvormer steeds op de A8.
Oja, de antenne wel steeds ingeplugd gehad.
Misschien toch iets in de mass?
Groet,
Gilbert
A5 aangesloten op de 12V. Constant, maar zo dood als een pier
De bruine draad van de omvormer steeds op de A8.
Oja, de antenne wel steeds ingeplugd gehad.
Misschien toch iets in de mass?
Groet,
Gilbert
-
De Waldpiek
bij mij is het rood en geel samen schakelen op de 12v draad.
dat zou in jouw geval a4 en a7 zijn volgens je mail .
anders doet een nieuwe radio het niet.
het blijft inderdaad moeilijk dat nieuwe spul met zo'n oud systeempje.
succes Nimrod.
dat zou in jouw geval a4 en a7 zijn volgens je mail .
anders doet een nieuwe radio het niet.
het blijft inderdaad moeilijk dat nieuwe spul met zo'n oud systeempje.
succes Nimrod.
-
theironnurse
Nick,
Volgens mij had ik deze oplossing vanavond ook al geprobeerd... maar neem jou reaktie morgenochtend mee naar het hok. Eerst vaderdag vieren geloof ik, maar heb wel wat anders aan mijn kop... muziek uit die ambu... anders wordt die rit naar Engeland volgende maand wel heel erg saai...
Groet,
Gilbert
Volgens mij had ik deze oplossing vanavond ook al geprobeerd... maar neem jou reaktie morgenochtend mee naar het hok. Eerst vaderdag vieren geloof ik, maar heb wel wat anders aan mijn kop... muziek uit die ambu... anders wordt die rit naar Engeland volgende maand wel heel erg saai...
Groet,
Gilbert
-
theironnurse
Nimrod,
We proberen het gewoon morgen weer... en anders zet ik het de radio op Marktplaats en zet er gewoon weer een oude voor terug. De vorige is helaas vorige week overleden na ruim 10 jaar trouwe dienst met 2 draadjes en wat draadjes voor de speakers...
Grûtnis,
Gilbert út Berltsum
We proberen het gewoon morgen weer... en anders zet ik het de radio op Marktplaats en zet er gewoon weer een oude voor terug. De vorige is helaas vorige week overleden na ruim 10 jaar trouwe dienst met 2 draadjes en wat draadjes voor de speakers...
Grûtnis,
Gilbert út Berltsum
-
Exfietser
Als jij een massa schakelaar aan boord hebt sluit de min van de omvormer dan niet direct aan op de min pool van de accu. Maar sluit die ergens op een goed massapunt van het chassis aan. Als je probeert te starten terwijl de massapik uitstaat zal anders je omvormer, radio en de hele handel verbranden.
Arnold.
Arnold.
-
Dennis101
De meeste autoradio's hebben op het apparaat zelf een merk-eigen stekkerblok en wordt dan geleverd met een verloopsnoer met aan de ene kant een merk-eigen connector en aan de andere kant de twee ISO connectoren.
Vaak zie je ook dat dit verloopsnoer al is voorzien van een mogelijkheid om de radio aan te sluiten op slechts 1 (constante) voeding.
De A4 en A7 aansluiting kun je dan naar keuze kruizen, kleur op kleur aansluiten of aan elkaar knopen.
In jouw geval moet de A4 en A7 aan elkaar geknoopt worden om de radio met slechts 1 voeding te kunnen laten werken.
Meestal is de radio zelf ook van een eigen zekering voorzien, kijk ook even na of die nog wel goed is.
Dennis B
Vaak zie je ook dat dit verloopsnoer al is voorzien van een mogelijkheid om de radio aan te sluiten op slechts 1 (constante) voeding.
De A4 en A7 aansluiting kun je dan naar keuze kruizen, kleur op kleur aansluiten of aan elkaar knopen.
In jouw geval moet de A4 en A7 aan elkaar geknoopt worden om de radio met slechts 1 voeding te kunnen laten werken.
Meestal is de radio zelf ook van een eigen zekering voorzien, kijk ook even na of die nog wel goed is.
Dennis B
-
theironnurse
Arnold,
Nee, dat weet ik... De 24 V komt van de extra zekeringskast die de ambu's hebben aan de rechterwing. Hierop zit de interieurverlichting e.d. Dus ook nog extra verzekerd.
Maar bedankt voor het meedenken, misschien zijn er nu wel prikkers onder ons die nu even getipt zijn...
Groet,
Gilbert
DieVanEenVerwendagGeniet, MaarEigenlijkHetLiefstInHetHokIs
Nee, dat weet ik... De 24 V komt van de extra zekeringskast die de ambu's hebben aan de rechterwing. Hierop zit de interieurverlichting e.d. Dus ook nog extra verzekerd.
Maar bedankt voor het meedenken, misschien zijn er nu wel prikkers onder ons die nu even getipt zijn...
Groet,
Gilbert
DieVanEenVerwendagGeniet, MaarEigenlijkHetLiefstInHetHokIs
-
theironnurse
Ha die Dennis,
Zekering is nog intact (10Amp), maar het luliige is juist dat deze stekker(s) niet bij de radio inzatten. En het liep al tegen vijfen gistermiddag om nog iets te halen, dus met wat McGyver oplossingen de boel aan de praat zien te krijgen.
Ik heb hoogstwaarschijnlijk gisteravond te weinig massa er op gehad.
Ik pruts later op de dag nog wel even door. Ga eerst met de kids en vrouw naar Esonstad om daar even een huisje te boeken voor weekendje Sinterklaas. Jaa... Sinterklaas, en ik vraag een nieuwe oude autorrad...
Groet,
Gilbert
Zekering is nog intact (10Amp), maar het luliige is juist dat deze stekker(s) niet bij de radio inzatten. En het liep al tegen vijfen gistermiddag om nog iets te halen, dus met wat McGyver oplossingen de boel aan de praat zien te krijgen.
Ik heb hoogstwaarschijnlijk gisteravond te weinig massa er op gehad.
Ik pruts later op de dag nog wel even door. Ga eerst met de kids en vrouw naar Esonstad om daar even een huisje te boeken voor weekendje Sinterklaas. Jaa... Sinterklaas, en ik vraag een nieuwe oude autorrad...
Groet,
Gilbert
-
Exfietser
Ik geef deze tip altijd even mee. Ik heb afgelopen jaren nu al diverse prikkers meegemaakt die deze wel begrijpelijke fout hadden gemaakt. En het is zo zonde want de hele bende is verbrand en de prikker in kwestie vaak de wanhoop nabij omdat ze het niet begrijpen. En dat terwijl de oplossing zo simpel is.
Ik heb weer heel veel gehad aan allerlei mechanische tips enzo. En zo help je elkaar.
Arnold.
Ik heb weer heel veel gehad aan allerlei mechanische tips enzo. En zo help je elkaar.
Arnold.