achterbank 130
-
theo bouwman
achterbank 130
Wat is jullie ervaring, verandering mbt het wel kunnen zitten achter in een 130?
Ik heb gister mogen plaats nemen in een redelijk nieuwe Defender 130, 2010 model, met een in 2 delen bestaande achterbank (zit wel vast gemonteert, en is dus volgens mij niet neer klap baar voor kleine spullen er achter te leggen).
Ik kan hier dus niet achter in zitten als de voorstoelen op een normale plaats staan voor de bestuurder. Nu zat ik mij af te vragen, heeft iemand hier een andere oplossing voor, bijvoorbeeld een andere achter bank met een minder dikke rug leuning, die ook niet zo erg recht op staat? Rug leuning is ongeveer 20 cm dik (in iedere gewone auto ongeveer de helft) en staat tevens nog een paar cm van het achter schot af ook.
Het is en blijft een droom, z'n defender te rijden, maar dan moet er wel redelijk "normaal" achter in gezeten kunnen worden door een gemiddeld persoon.
Graag lees ik jullie ervaringen, reacties.
Mvg, Theo
1986 110 Td5 SW
Ik heb gister mogen plaats nemen in een redelijk nieuwe Defender 130, 2010 model, met een in 2 delen bestaande achterbank (zit wel vast gemonteert, en is dus volgens mij niet neer klap baar voor kleine spullen er achter te leggen).
Ik kan hier dus niet achter in zitten als de voorstoelen op een normale plaats staan voor de bestuurder. Nu zat ik mij af te vragen, heeft iemand hier een andere oplossing voor, bijvoorbeeld een andere achter bank met een minder dikke rug leuning, die ook niet zo erg recht op staat? Rug leuning is ongeveer 20 cm dik (in iedere gewone auto ongeveer de helft) en staat tevens nog een paar cm van het achter schot af ook.
Het is en blijft een droom, z'n defender te rijden, maar dan moet er wel redelijk "normaal" achter in gezeten kunnen worden door een gemiddeld persoon.
Graag lees ik jullie ervaringen, reacties.
Mvg, Theo
1986 110 Td5 SW
-
ToyRoverlander
Re: achterbank 130
Achterbank van een Td5 130 erin. Ik ben 1.96 en ik kan NIET achterin een 130 zitten zonder met mijn knieen helemaal opzij te zitten. Instappen en eruit is echt een Houdini truck. Op het werk wel eens met 3 man achterin gezeten, dan kunnen de deuren niet eens meer dicht, moet je ze open houden.... Voor zo'n grote auto is de hoeveelheid ruimte achterin echt schandalig weinig.
Achterbank van een Td5 heeft een minder dikke, en minder hoge dacht ik ook, rugleuning. Zit het nog voor geen meter, maar iig al ietsje meer beenruimte, maar nog steeds bij lange na niet genoeg als je wat langer bent. Je zit nog steeds scheef.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Achterbank van een Td5 heeft een minder dikke, en minder hoge dacht ik ook, rugleuning. Zit het nog voor geen meter, maar iig al ietsje meer beenruimte, maar nog steeds bij lange na niet genoeg als je wat langer bent. Je zit nog steeds scheef.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
-
theo bouwman
Okee, dus de Td5 versie is dunner en lager? wellicht is de 300Tdi en ouder misschien nog "beter" van formaat? zal eens gaan zoeken op internet of ik er meer over kan vinden.
Voor een nieuwe auto vindt ik het helemaal nergens op lijken, hoeveel ruimte je hebt. Kinderen kunnen er net in als ze niet ouder zijn dan 10 jaar misschien. Maar half volwassen, en volwassenen kunnen er mijns inziens niet zitten op een iets langere rit.
Voor een nieuwe auto vindt ik het helemaal nergens op lijken, hoeveel ruimte je hebt. Kinderen kunnen er net in als ze niet ouder zijn dan 10 jaar misschien. Maar half volwassen, en volwassenen kunnen er mijns inziens niet zitten op een iets langere rit.
-
ToyRoverlander
Ik gok dat de Tdi's en de Td5's dezelfde achterbank hebben. Volgens mij is dat pas van MY'07 veranderd naar dit achterlijke ruimte-innemende ding. Hij is iig dunner, en heeft geen hoofdsteunen. Als ik het me goed herinner iig.
Voor een nieuwe auto is de ruimte voorin ook belachelijk. Ik krijg niet eens de sleutel in het contact als ik erin zit met de deur dicht. Ik moet voor het instappen de sleutel erin doen. Weleens een kerel gehad die een stuk ging rijden en het ging voor geen meter. Hij was nogal, uh, fors zeg maar en kon niet eens makkelijk bij de rem komen. Hij kon zijn been niet optillen omdat ie klem zat onder het stuur..
Ik kan bij eerdere modellen met zwengelraampjes amper de zwengel draaien, kom er niet bij, zit achter mijn been en die kan niet opzij door het stuur....
Belachelijke dingen.
Voor een nieuwe auto is de ruimte voorin ook belachelijk. Ik krijg niet eens de sleutel in het contact als ik erin zit met de deur dicht. Ik moet voor het instappen de sleutel erin doen. Weleens een kerel gehad die een stuk ging rijden en het ging voor geen meter. Hij was nogal, uh, fors zeg maar en kon niet eens makkelijk bij de rem komen. Hij kon zijn been niet optillen omdat ie klem zat onder het stuur..
Ik kan bij eerdere modellen met zwengelraampjes amper de zwengel draaien, kom er niet bij, zit achter mijn been en die kan niet opzij door het stuur....
Belachelijke dingen.
-
Bart74
Misschien een series/vroege 110 achterbank? Dat heb ik ook in mijn 130 zitten... wil redelijk.. maar ik ben geen 196 cm...
Bart
Bart
-
Jurriaan
Inderdaad, in een 130 Td5 heb je meer ruimte. Achterbank van een Puma zit veel fijner, maar dat lever je aan beenruimte dubbeldik in.
Jurriaan.
Jurriaan.
-
theo bouwman
Door jullie nog eens goed aan het zoeken geweest op internet, en gezien dat de "oude" versie inderdaad een achterbank hebben die een lagere rug leuning heeft en die ook veel dunner is (volgens de foto's die ik heb gezien) en dus meer ruimte bied bij zelfde maten van de cabine.
Zal eens informeren wat de mogelijkheden zijn voor een andere achterbank.
Hartelijk dank voor jullie input
Zal eens informeren wat de mogelijkheden zijn voor een andere achterbank.
Hartelijk dank voor jullie input
-
Madcap
Daarom zijn de ramen voor nu elektriek gemaakt Ik ga na de zomer de cabine verbouwen, mijn oudste zoon is nu 13 en past er nog net in maar dat zal volgend jaar niet meer lukken. Volwassenen neem ik al niet eens meer mee, dat kan echt niet. Als de kindern het huis uit zijn haal ik de achterbank eruit, kan de hond daar lekker liggen....
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2010 22:19 door Madcap.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2010 22:19 door Madcap.
-
lola-130
Ik heb de achterbank van LoLa ook verbouwd. Ik heb juist de originele bank eruit haald, behalve het smalle gedeelte. Ik vind deze bank veel te laag en gevaarlijk als er mensen achterin zitten. Ik heb de originele voorstoelen achterin geplaatst, met de rails en de hoofdsteunen. Je kunt kiezen voor minder beenruimte en de leuning wat meer achterover of meer beenruimte en de leuning stijler. De hoofdsteunen vind ik erg belangrijk maar ze beperken wel de verstelmogelijkheid omdat deze de achterwand snel raken. Mijn kinderen zijn 12 en 14 jaar en kunnen nog redelijk achterin zitten. Echt comfortabel wordt het nooit, maar dan moet je ook geen 130 gaan rijden denk ik. Wij stoppen elke 2 uur om de benen te strekken.
Ik ben erg tevreden over de zit plaatsen nu, je kunt de verbouwing en het eindresultaat zien op [lolaro.fotopic.net]
=======
LoLa (Defender 130TD5)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/06/2010 15:31 door lola-130.
Ik ben erg tevreden over de zit plaatsen nu, je kunt de verbouwing en het eindresultaat zien op [lolaro.fotopic.net]
=======
LoLa (Defender 130TD5)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/06/2010 15:31 door lola-130.
-
ToyRoverlander
Er is wel een verschil tussen niet comfortabel kunnen zitten en gewoon NIET kunnen zitten omdat de rugleuning zo dik is. De rugleuning staat al vrij recht. Om de 2 uur stoppen is leuk, doe ik ook vaak, maar als ik achterin een 130 moet dan wil ik er na 2 minuten al uit. Of je moet in het midden zitten, dan kun je je knieen wel kwijt.