range rover voque met aparte storing, wie heeft raad?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
ronnie09

range rover voque met aparte storing, wie heeft raad?

Bericht door ronnie09 »

Hallo landrover rijders,
Ik heb een probleem met een range rover voque die hier staat (van een vriend van mij) en hopelijk kennen jullie het probleem en weten jullie een oplossing.
Het gaat om een Range rover uit 2004 met een 3 liter diesel motor.
Tijdens het rijden geeft hij een storing aan: fuel injection.
Dan is hij direct ook vermogen kwijt en kan hij eigenlijk niet harder dan circa 110 km/u
Als de auto dan word uitgezet is hij de storing weer kwijt en is er geen probleem met de auto, maar een klein tijdje later komt de storing weer en is het weer het zelfde verhaal.

Is dit een bekend probleem of weet iemand wat er aan te doen is??
Het uitlezen word uiteraard nog gedaan, maar hopelijk weet ik waar er naar gezocht moet worden voor ik bij de garage kom te staan.

Alvast bedankt.
luuk

Re: range rover voque met aparte storing, wie heeft raad?

Bericht door luuk »

Al een nieuw brandstof filter gemonteerd? Is bij moderene diesels nog als belangerijk, ik heb het vaker meegemaakt bij andere auto's, geen vermogen en soms zelf compleet stil vallen. Na stop even geen probleem meer en dan begint het weer. Brandstof druk daalt dan teveel. PSA blok?
Bart van Dessel

Re: range rover voque met aparte storing, wie heeft raad?

Bericht door Bart van Dessel »

Laat je brandstof systeem eens reinigen met een goede flush, is ook goed voor je injectoren. Forté is prima spul. Ik tank overigens altijd V-power bij de Shell en nooit problemen, motor is zuiniger en sterker.

groetjes, bart
Plaats reactie