6bak
-
Jurriaan
Re: 6bak
Heb het nog niet eerder voorbij zien komen, maar je zou Ashcroft eens kunnen bellen. Daar hebben ze al zoveel Land Rover versnellingsbakken in hun handen gehad, die kunnen je ongetwijfeld wel vertellen of het enigszins haalbaar is of niet.
[www.ascroft-transmissions.co.uk]
Lijkt mij eigenlijk ook wel wat, zo'n zesbak...
Jurriaan.
'84 110 CSW TGV
[www.ascroft-transmissions.co.uk]
Lijkt mij eigenlijk ook wel wat, zo'n zesbak...
Jurriaan.
'84 110 CSW TGV
-
Bart van Dessel
Als je de auto echt gebruikt waar ie voor gemaakt is dan heeft het veel nut. Ik trek met m'n Disco 300 tdi bijna wekelijks een aanhanger met een totale massa van 3000 kg en dan zou een 6 bak geweldig zijn. De DAF XF waar ik beroepsmatig mee rij heeft 16 versnellingen en die heb ik ook nodig met 40 ton
Als je de auto gewoon recreatief gebruikt dan is een 5 bak voldoende.
Gr, Bart
Als je de auto gewoon recreatief gebruikt dan is een 5 bak voldoende.
Gr, Bart
-
ToyRoverlander
Wat je nodig hebt is een blok die moeiteloos vanaf lage toeren trekt, dan heb je dat soort 6bakken helemaal niet nodig.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2010 20:21 door ToyRoverlander.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2010 20:21 door ToyRoverlander.
-
lstheida
een hybryde turbo (VGT) op je td5 plakken, turbodruk iets omhoog en praten met een tuners. (bv. td5alive, of hugo)
dan zou je alle pk's hebben die nodig zijn ook onderin. in eerste instantie van het ontwikkel proces van de td5 was een vgt turbo bedacht maar later door bezuinigingen geschrapt.
Wil je minder toeren neem een 1.2 tussenbak.
gr
Lennard
dan zou je alle pk's hebben die nodig zijn ook onderin. in eerste instantie van het ontwikkel proces van de td5 was een vgt turbo bedacht maar later door bezuinigingen geschrapt.
Wil je minder toeren neem een 1.2 tussenbak.
gr
Lennard
-
ToyRoverlander
[www.axtturbo.com.au]
-
Mark HJ
Hoi,
Het idee leek me goed omdat de 1 van een 6bak heel kort is,wat bij zwaar trekken handig kan zijn.En de 6 is langer dus al met al voegt een en ander toch wat toe.Maar de bak schijnt van ford transit te zijn dus of dat wat is tov de 380?
Nu gaat het ook prima,heb lange overbrenging en tuning dus de motor trekt ook onderin goed.Zal Ashcroft mailen ben wel benieuwd.
Groeten ,
Mark
Het idee leek me goed omdat de 1 van een 6bak heel kort is,wat bij zwaar trekken handig kan zijn.En de 6 is langer dus al met al voegt een en ander toch wat toe.Maar de bak schijnt van ford transit te zijn dus of dat wat is tov de 380?
Nu gaat het ook prima,heb lange overbrenging en tuning dus de motor trekt ook onderin goed.Zal Ashcroft mailen ben wel benieuwd.
Groeten ,
Mark
-
Andrew Colville
toen de puma defender uitkwam, heb ik die vraag gesteld bij ashcroft, het antwoord was tenzij je de bak zo goed als helemaal opnieuw wilt gaan fabriceren is dit geen passende combinatie. voor langere versnellingen heb je er ook niets aan want de 6 is maar een tikkie hoger dan de 5 van de R380.
de "transit bak" is met name gekomen voor de trek kracht onderin, en niet voor extreme snelheden.
Maar voor +- 3500 pond kun je wel een sinquenciele 6 bak krijgen van quaif" zeg maar DTCC achtig voor een prikkie meer kun je de overbrengingen naar wens laten aanpassen.
wellicht is een Re-map en een setje tandwielen voor je tussen bak goed koper en wat betrouwbaarder.
Groetjes Andrew
de "transit bak" is met name gekomen voor de trek kracht onderin, en niet voor extreme snelheden.
Maar voor +- 3500 pond kun je wel een sinquenciele 6 bak krijgen van quaif" zeg maar DTCC achtig voor een prikkie meer kun je de overbrengingen naar wens laten aanpassen.
wellicht is een Re-map en een setje tandwielen voor je tussen bak goed koper en wat betrouwbaarder.
Groetjes Andrew