6bak

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Mark HJ

6bak

Bericht door Mark HJ »

Zijn er mensen die een 6bak uit de td4 defender in een td5 hebben gelepeld of is dit niet haalbaar?

Mark
Jurriaan

Re: 6bak

Bericht door Jurriaan »

Heb het nog niet eerder voorbij zien komen, maar je zou Ashcroft eens kunnen bellen. Daar hebben ze al zoveel Land Rover versnellingsbakken in hun handen gehad, die kunnen je ongetwijfeld wel vertellen of het enigszins haalbaar is of niet.

[www.ascroft-transmissions.co.uk]

Lijkt mij eigenlijk ook wel wat, zo'n zesbak...

Jurriaan.
'84 110 CSW TGV
lstheida

Bericht door lstheida »

mocht het al passen het levert niks op,

de 1ste versnelling is veel korter 4-5-6e versnelling bijna gelijk aan de 3-4-5 in de td5. langere overbrenging alleen door een 1.2 tussen-bak.

gr Lennard
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Als je de auto echt gebruikt waar ie voor gemaakt is dan heeft het veel nut. Ik trek met m'n Disco 300 tdi bijna wekelijks een aanhanger met een totale massa van 3000 kg en dan zou een 6 bak geweldig zijn. De DAF XF waar ik beroepsmatig mee rij heeft 16 versnellingen en die heb ik ook nodig met 40 ton
Als je de auto gewoon recreatief gebruikt dan is een 5 bak voldoende.

Gr, Bart
ToyRoverlander

Bericht door ToyRoverlander »

Wat je nodig hebt is een blok die moeiteloos vanaf lage toeren trekt, dan heb je dat soort 6bakken helemaal niet nodig.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2010 20:21 door ToyRoverlander.
lstheida

Bericht door lstheida »

een hybryde turbo (VGT) op je td5 plakken, turbodruk iets omhoog en praten met een tuners. (bv. td5alive, of hugo)

dan zou je alle pk's hebben die nodig zijn ook onderin. in eerste instantie van het ontwikkel proces van de td5 was een vgt turbo bedacht maar later door bezuinigingen geschrapt.

Wil je minder toeren neem een 1.2 tussenbak.

gr

Lennard
ToyRoverlander

Bericht door ToyRoverlander »

[www.axtturbo.com.au]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Ian van IRB Developments in de UK kan 'm leveren als ik me goed herinner.

Jurriaan.
'84 110 CSW VGT

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2010 22:41 door Jurriaan.
Mark HJ

Bericht door Mark HJ »

Hoi,

Het idee leek me goed omdat de 1 van een 6bak heel kort is,wat bij zwaar trekken handig kan zijn.En de 6 is langer dus al met al voegt een en ander toch wat toe.Maar de bak schijnt van ford transit te zijn dus of dat wat is tov de 380?
Nu gaat het ook prima,heb lange overbrenging en tuning dus de motor trekt ook onderin goed.Zal Ashcroft mailen ben wel benieuwd.

Groeten ,
Mark
bouwallrounder

Bericht door bouwallrounder »

je kan ook een automaat nemen...

btw, hij is klaar
morgen haal ik hm op. Ik kom wel even buurten.
Ze hebben er wel erg veel kaas van gegeten.

Grt Erik
Mark HJ

Bericht door Mark HJ »

Ik had het al gehoord,ben wel benieuwd hoor!Kom maar even showen!
Automaat is voor mietjes ik wil juist meer schakelen!

Greetz Mark

Mark
luc.b

Bericht door luc.b »

Om terug te komen op de vraag, zou het passen ?? Ik zie mezelf ook wel zo'n ding aan mijn 200tdi plakken :0

Vriendelijke groet

Luc

def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b

[www.finaldrive.nl]
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Mark,

Ian of Dave al gesproken van Ashcroft? Wat zeiden ze?

Jurriaan.
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

toen de puma defender uitkwam, heb ik die vraag gesteld bij ashcroft, het antwoord was tenzij je de bak zo goed als helemaal opnieuw wilt gaan fabriceren is dit geen passende combinatie. voor langere versnellingen heb je er ook niets aan want de 6 is maar een tikkie hoger dan de 5 van de R380.

de "transit bak" is met name gekomen voor de trek kracht onderin, en niet voor extreme snelheden.

Maar voor +- 3500 pond kun je wel een sinquenciele 6 bak krijgen van quaif" zeg maar DTCC achtig voor een prikkie meer kun je de overbrengingen naar wens laten aanpassen.

wellicht is een Re-map en een setje tandwielen voor je tussen bak goed koper en wat betrouwbaarder.

Groetjes Andrew
Plaats reactie