2,5 na vraagje nieuwe uitdaging
-
paulus-109
2,5 na vraagje nieuwe uitdaging
de 2,5 na ligt inmiddels in de 109, zonder problemen eigenlijk.
nu wil ik een olie service doen en heb ontdekt dat er op de bekende site,s alleen schroeffilters staan.
mijn blok heeft echter een 2,25 type olie filter met los patroon.
is dat bij meer na,s zo of hoort er echt een schroef type op te staan?
en zijn er problemen te verwachten als ik de situatie zoals nu handhaaf?
paul
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2010 16:48 door paulus-109.
nu wil ik een olie service doen en heb ontdekt dat er op de bekende site,s alleen schroeffilters staan.
mijn blok heeft echter een 2,25 type olie filter met los patroon.
is dat bij meer na,s zo of hoort er echt een schroef type op te staan?
en zijn er problemen te verwachten als ik de situatie zoals nu handhaaf?
paul
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2010 16:48 door paulus-109.
-
Roy B
Re: 2,5 na vraagje
Daar zeg je me wat. Heb net een schroefversie besteld voor mijn 2.5N/A. Zal dadelijk is kijken voor je.
Toevallig ooit een onderblok van een 2,25 gebruikt door een vorige eigenaar die een ander onderblok zocht?
Toevallig ooit een onderblok van een 2,25 gebruikt door een vorige eigenaar die een ander onderblok zocht?
-
Dennis101
Re: 2,5 na vraagje
De 2.5 hoort altijd als oliefilter het inschroef type te hebben, zelfs de 2.25 uit de 90/110 hadden zo'n filter.
Het kan echter geen kwaad om een cartridge oliefilter te gebruiken, want de constructie van de motoren is vrijwel gelijk.
Het enige verschil is de iets hoger afgestelde oliedruk, maar dat was ook bij de oudere blokken al gebruikelijk als een oliekoeler werd gemonteerd.
Dennis B
Het kan echter geen kwaad om een cartridge oliefilter te gebruiken, want de constructie van de motoren is vrijwel gelijk.
Het enige verschil is de iets hoger afgestelde oliedruk, maar dat was ook bij de oudere blokken al gebruikelijk als een oliekoeler werd gemonteerd.
Dennis B
-
paulus-109
Re: 2,5 na vraagje
dank je wel dennis,
ik dachet al wel dat het geen probleem zou zijn.
vind het cartridge principe eigenlijk fijner.
paul
ik dachet al wel dat het geen probleem zou zijn.
vind het cartridge principe eigenlijk fijner.
paul
-
paulus-109
Re: 2,5 na vraagje
ik hoop niet dat het een 2,25 onderblok is want dan heb ik een 2,25 na met 2,5na pomp en distributie........
maar denk dat alleen het filter ooit gewisseld is.
blok komt uit een vroege one-ten pick-up
paul
maar denk dat alleen het filter ooit gewisseld is.
blok komt uit een vroege one-ten pick-up
paul
-
Exfietser
Re: 2,5 na vraagje
Volgens mij kan dat niet. De blokken zijn redelijk hetzelfde. Maar de pompen zijn totaal verschillend. De 2.25 pomp zit ook niet op het distributiehuis.
Arnold.
Arnold.
-
paulus-109
Re: 2,5 na vraagje
dat bedoel ik arnold.
lijkt me sterk dat ze zoveel moeite doen om een 2,25 blok om te bouwen naar 2,5 na.
dat de pomp anders staat is me wel duidelijk na het verplaatsen van de motorsteun rv.
snap alleen dat filter niet.
paul
lijkt me sterk dat ze zoveel moeite doen om een 2,25 blok om te bouwen naar 2,5 na.
dat de pomp anders staat is me wel duidelijk na het verplaatsen van de motorsteun rv.
snap alleen dat filter niet.
paul
-
Exfietser
Re: 2,5 na vraagje
Het orginele filter kan gesneuveld zijn of om andere redenen vervangen zijn door het cartidge filter. Dat soort dingen weet je toch nooit bij landrover. Je kunt wel stellen dat er geen standaard uitvoering bestaat, denk ik. Gewoon niet druk over maken.
Edit: Oops schrijf fout.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2010 16:20 door Exfietser.
Edit: Oops schrijf fout.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2010 16:20 door Exfietser.
-
Dennis101
Re: 2,5 na vraagje
Zeker als dat al in de vroege jaren is gebeurt, want toen was het een stuk gemakkelijker om aan een (gebruikt) cartridge filterhuis te komen.
Dennis B
Dennis B
-
paulus-109
Re: 2,5 na vraagje nieuw probleem
met het monteren van de waterpomp loop ik tegen het volgende probleem aan.
de boutgaten voor de v snaar poulie passen niet en de poulie zou ook een halve centimeter te ver naar voren staan.
nu was er keuze uit de volgende soorten:
-pomp zonder visco
pomp met visco welke ik heb voorzien van schroefdraad voor de visco.
heeft iemand een idee? heb ik wellicht een pomp voor een aircoauto?
de visco hoeft er niet op, er gaat een zelfdenkende kenlowe in, maar de poulie wel natuurlijk.
ik heb geen onderdelen boek van de 90/110.
paul
de boutgaten voor de v snaar poulie passen niet en de poulie zou ook een halve centimeter te ver naar voren staan.
nu was er keuze uit de volgende soorten:
-pomp zonder visco
pomp met visco welke ik heb voorzien van schroefdraad voor de visco.
heeft iemand een idee? heb ik wellicht een pomp voor een aircoauto?
de visco hoeft er niet op, er gaat een zelfdenkende kenlowe in, maar de poulie wel natuurlijk.
ik heb geen onderdelen boek van de 90/110.
paul