Afstellen stuurhuis + vraag beplating
Geplaatst: ma 14 jun 2010, 21:20
Op aanraden van een andere Prikker begonnen met de speling in mijn stuurinrichting te verhelpen door het aandraaien van de stelbout:
steering_box.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bc7298f431fb2d93ac2874577bbef745', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.landroverclub.net%2FClub%2Fsiii%2Fsteering_box.jpg', 'http://www.landroverclub.net/Club/siii/steering_box.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.landroverclub.net%2FClub%2Fsiii%2Fsteering_box.jpg', '', 12300100, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Op de site waar dit plaatje vanaf komt staat:
Draai dan de grote opsluitmoer (24 mm) los en terwijl je de opsluitmoer vasthoudt, draai je de afstelmoer (11mm) een paar slagen vast. Draai opnieuw aan het stuur en voel of de speling is afgenomen. Herhaal deze procedure tot alle speling eruit is. Als het zover is, heb je de afstelmoer te ver gedraaid en moet je 'm weer wat terugstellen, anders kan je stuur vastslaan in de eerste de beste scherpe bocht.
Dit is mijn ogen nogal een subjectieve methode
Ik heb hem bijna 1,5 slag ingedraaid en nu voelt het goed aan, maar zou misschien nog beter kunnen. Is er een meer wetenschappelijke benchmark?
Daarnaast is de afdekplaat nogal rot. Omdat ik toch mijn wing wil wisselen vroeg ik me af of deze bij een complete wing zit of dat deze los geleverd kan worden?
Alvast maar weer bedankt.
(Met dank aan http://www.landroverclub.net)
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
steering_box.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bc7298f431fb2d93ac2874577bbef745', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.landroverclub.net%2FClub%2Fsiii%2Fsteering_box.jpg', 'http://www.landroverclub.net/Club/siii/steering_box.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.landroverclub.net%2FClub%2Fsiii%2Fsteering_box.jpg', '', 12300100, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Op de site waar dit plaatje vanaf komt staat:
Draai dan de grote opsluitmoer (24 mm) los en terwijl je de opsluitmoer vasthoudt, draai je de afstelmoer (11mm) een paar slagen vast. Draai opnieuw aan het stuur en voel of de speling is afgenomen. Herhaal deze procedure tot alle speling eruit is. Als het zover is, heb je de afstelmoer te ver gedraaid en moet je 'm weer wat terugstellen, anders kan je stuur vastslaan in de eerste de beste scherpe bocht.
Dit is mijn ogen nogal een subjectieve methode
Ik heb hem bijna 1,5 slag ingedraaid en nu voelt het goed aan, maar zou misschien nog beter kunnen. Is er een meer wetenschappelijke benchmark?
Daarnaast is de afdekplaat nogal rot. Omdat ik toch mijn wing wil wisselen vroeg ik me af of deze bij een complete wing zit of dat deze los geleverd kan worden?
Alvast maar weer bedankt.
(Met dank aan http://www.landroverclub.net)
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.