Welke banden voor mijn 110?
-
Oscar
Welke banden voor mijn 110?
All,
Ik ben op zoek naar andere banden voor mijn 110.
Wat willen we met de 110 gaan doen?:
- Regelmatig offroad (Mammut / Sclayn / Furstenau / greenlanen en NL events)
- Lange reizen maken: IJsland, Scandinavie, Spanje, Marokko ( on- / offroad )
- Op de weg mee kunnen rijden zonder helemaal gek te worden van het geluid.
Ik zoek dus een goede allround band die in diverse soorten terrein heel goed mee kan komen.
Op mijn vorige 110 zaten Michelin XZL banden waar ik zeer tevreden over was.
Nu zit ik ook weer naar XZL te kijken in 255/85-16, maar zijn er ook andere banden die ik moet meenemen in de keuze???
Ik ben btw geen fan van diepe modder (ondanks dat ik me in Sclayn prima vermaakt heb ) dus echte modderbanden hoef ik niet.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/06/2010 22:09 door Oscar.
Ik ben op zoek naar andere banden voor mijn 110.
Wat willen we met de 110 gaan doen?:
- Regelmatig offroad (Mammut / Sclayn / Furstenau / greenlanen en NL events)
- Lange reizen maken: IJsland, Scandinavie, Spanje, Marokko ( on- / offroad )
- Op de weg mee kunnen rijden zonder helemaal gek te worden van het geluid.
Ik zoek dus een goede allround band die in diverse soorten terrein heel goed mee kan komen.
Op mijn vorige 110 zaten Michelin XZL banden waar ik zeer tevreden over was.
Nu zit ik ook weer naar XZL te kijken in 255/85-16, maar zijn er ook andere banden die ik moet meenemen in de keuze???
Ik ben btw geen fan van diepe modder (ondanks dat ik me in Sclayn prima vermaakt heb ) dus echte modderbanden hoef ik niet.
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/06/2010 22:09 door Oscar.
-
ToyRoverlander
Re: Welke banden voor mijn 110?
Heb heel binnenkort wel een setje XZL's te koop, zijn wel 7.50's...... MAAR ze hebben wel nog heel veel profiel (ongeveer 8000km gereden).
Ik zou de Bfg mud km2 ook meenemen als ik jou was. Die heb ik net besteld, de 255/85. Ik ben benieuwd hoe die gaan bevallen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Ik zou de Bfg mud km2 ook meenemen als ik jou was. Die heb ik net besteld, de 255/85. Ik ben benieuwd hoe die gaan bevallen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
Oscar
Bowy,
Dan moet er eerst een 5" liftkit onder zeker..
Daar is m'n vriendin geen fan van..
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Dan moet er eerst een 5" liftkit onder zeker..
Daar is m'n vriendin geen fan van..
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
Oscar
Mail me t.z.t. even wat je er voor vraagt, die passen mooi onder de SIII.
Ik ga de Bfg's ook 'ns bekijken.
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Ik ga de Bfg's ook 'ns bekijken.
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
bowy
Met 2,5 inch passen ze ook al hoor! Maarre daarvoor had ik BF goodrich 285x75x16 AT en ben ik heel veel mee op reis geweest naar oa Marokko en erg goed bevallen. Andere optie BF's Mud 255x85x16. Wat mij betreft zijn BF's met name qua slijtvastheid en lawaai ongeevenaard!
Het is dat ik dit setjes schappelijk op de kop kon tikken anders had ik weer BF's genomen.
Gr Bowy
Het is dat ik dit setjes schappelijk op de kop kon tikken anders had ik weer BF's genomen.
Gr Bowy
-
Oscar
Bowy,
Hoe presteert een Mud band in zand en losse grond?
Ben een beetje bang dat je met een Mud juist in die ondergrond beduidend slechter vooruit komt..
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Hoe presteert een Mud band in zand en losse grond?
Ben een beetje bang dat je met een Mud juist in die ondergrond beduidend slechter vooruit komt..
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
bowy
Mud doet het in bijvoorbeeld woestijnzand uitstekend, maar moet je dan wel aflaten tot rond of onder de 1 bar. Maar dat moest met mijn AT's ook.
Maar dit geld zelfs voor Simex, die worden ook pas ECHT goed in de mud onder de 1 bar.
Meeste winst zit hem dus in de bandendruk zoals voor elke band geld..
Gr Bowy
Maar dit geld zelfs voor Simex, die worden ook pas ECHT goed in de mud onder de 1 bar.
Meeste winst zit hem dus in de bandendruk zoals voor elke band geld..
Gr Bowy
-
Jurriaan
Als je het bij 1 setje banden wil houden zou ik het bij BFG Mud KM2 houden. Hoor daar veel goede verhalen over, zelf alleen tijden met het 'oude' profiel gereden.
Ook de Goodyear MT/R vind ik een fijne band, niks mis mee.
Jurriaan.
Ook de Goodyear MT/R vind ik een fijne band, niks mis mee.
Jurriaan.
-
Paul Kampeerrover
Denk bij je bandenkeuze ook aan de remweg.
Ik had een soort mud van bf, maar ben na slechte remervaring op nat wegdek overgestapt op de a/t's .
Dat scheelt aanzienlijk!! Zeker als je, zoals ik, vaak met kleine kinderen aan boord rijdt.
Bovendien hebben de bf-at's het bekende bergje met sneeuwvlok pictogram. in de winter dus geen gezeur in Duitsland, Oostenrijk, Zwitzerland etc.
Groet, Paul
Ik had een soort mud van bf, maar ben na slechte remervaring op nat wegdek overgestapt op de a/t's .
Dat scheelt aanzienlijk!! Zeker als je, zoals ik, vaak met kleine kinderen aan boord rijdt.
Bovendien hebben de bf-at's het bekende bergje met sneeuwvlok pictogram. in de winter dus geen gezeur in Duitsland, Oostenrijk, Zwitzerland etc.
Groet, Paul
-
Marc-my-Words
Paul Kampeerrover Schreef:
-------------------------------------------------------
> Denk bij je bandenkeuze ook aan de remweg.
>
> Ik had een soort mud van bf, maar ben na slechte
> remervaring op nat wegdek overgestapt op de a/t's
> .
> Dat scheelt aanzienlijk!! Zeker als je, zoals ik,
> vaak met kleine kinderen aan boord rijdt.
>
> Bovendien hebben de bf-at's het bekende bergje met
> sneeuwvlok pictogram. in de winter dus geen gezeur
> in Duitsland, Oostenrijk, Zwitzerland etc.
>
> Groet, Paul
Ook zonder kleintjes scheelt het in de remweg (die kleintjes leggen niet zoveel gewicht in de schaal dat die ertoe doen mbt de remweg). En het scheelt ook in de grip op de natte weg, om van sneeuw maar te zwijgen -- ik weet het, in dikkere ongerepte sneeuw willen modderbanden soms wel weer beter uitpakken.
Groet Marc
> Denk bij je bandenkeuze ook aan de remweg.
>
> Ik had een soort mud van bf, maar ben na slechte
> remervaring op nat wegdek overgestapt op de a/t's
> .
> Dat scheelt aanzienlijk!! Zeker als je, zoals ik,
> vaak met kleine kinderen aan boord rijdt.
>
> Bovendien hebben de bf-at's het bekende bergje met
> sneeuwvlok pictogram. in de winter dus geen gezeur
> in Duitsland, Oostenrijk, Zwitzerland etc.
>
> Groet, Paul
Ook zonder kleintjes scheelt het in de remweg (die kleintjes leggen niet zoveel gewicht in de schaal dat die ertoe doen mbt de remweg). En het scheelt ook in de grip op de natte weg, om van sneeuw maar te zwijgen -- ik weet het, in dikkere ongerepte sneeuw willen modderbanden soms wel weer beter uitpakken.
Groet Marc
-
Paul Kampeerrover
uiteraard hebben het gewicht van mijn kinderen geen invloed op de remweg, wel leggen ze fors gewicht in mijn verantwoordelijkheidsschaal....................
Groet, Paul
Groet, Paul
-
lstheida
heb Coopers STT wel een mud maar minder dan de bf mud. doen ook veel km. maar zijn veel beter opde weg, vooral bij nat en sneeuw. mudjes van bf was altijd oppassen met natte wegen vooral in de zomer na een paar mooie dagen. nu met de coopers veel minder last en reageren ook beter op de abs. heb wel 315/75 met voor 3"en achter 2"verhoging maar normaal gezien moet 255/85 of 285/75 op een normale LR velgen gaan passen onder ene 110.
rij vaak met een kenissen met bf mud. en opvallend hoe de verschillende banden de bf mud de coopers verschillend gedragen. de muds graven meer in het zand, de coopers lossen minder in zachte modder. etc.
Gr Lennard
rij vaak met een kenissen met bf mud. en opvallend hoe de verschillende banden de bf mud de coopers verschillend gedragen. de muds graven meer in het zand, de coopers lossen minder in zachte modder. etc.
Gr Lennard
-
Jurriaan
Ik twijfel ook een beetje richting Coopers. Wil een 255/85/16 gaan rijden, maar meer richting AT dan een BFG KM2... Cooper zou dan een mooie keuze zijn. Bevallen ze op de weg beter dan een BFG Mud? En in het terrein beter dan een AT?
Jurriaan.
Jurriaan.
-
Pamela
Ik heb niet perse nieuwe banden nodig maar vind het wel fijn/leuk de originele die nu op mijn 110 liggen, om te leggen naar mijn 88er, dat scheelt geluid op mijn 88er (is nu net een tank als je hem aan hoort rollen, overstemd het geluid van de motor bijna) en wil dan op mijn 110 iets leggen dat er EN stoerder uitziet (bande nu, lijken beetje ielig onder de auto) en wat presteerd in de modder, bij glad wegdek en gewoon voor de kilometers die ik op de openbare/snelweg rijd.
ik schrik me alleen een ongeluk van de prijzen, waar kopen jullie die dingen en aan wat voor prijzen moet ik dan gemiddeld denken voor 4 of 5 stuks?
Kom nu telkens rond de 500/600 euro uit voor iets goedkoops, voor leukere banden ga je al over de 1000
Ben ff benieuwd
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
ik schrik me alleen een ongeluk van de prijzen, waar kopen jullie die dingen en aan wat voor prijzen moet ik dan gemiddeld denken voor 4 of 5 stuks?
Kom nu telkens rond de 500/600 euro uit voor iets goedkoops, voor leukere banden ga je al over de 1000
Ben ff benieuwd
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
-
Marc-my-Words
lstheida Schreef:
> heb Coopers STT wel een mud maar minder dan de bf
> mud. doen ook veel km. maar zijn veel beter opde
> weg, vooral bij nat en sneeuw. mudjes van bf was
> altijd oppassen met natte wegen vooral in de zomer
> na een paar mooie dagen. nu met de coopers veel
> minder last en reageren ook beter op de abs. heb
> wel 315/75 met voor 3"en achter 2"verhoging maar
> normaal gezien moet 255/85 of 285/75 op een
> normale LR velgen gaan passen onder ene 110.
>
> rij vaak met een kenissen met bf mud. en opvallend
> hoe de verschillende banden de bf mud de coopers
> verschillend gedragen. de muds graven meer in het
> zand, de coopers lossen minder in zachte modder.
> etc.
>
> Gr Lennard
Iets minder Mud, maar duidelijk beter op de weg en in sneeuw schijnt de Cooper S/T te zijn.
Naar ik begreep wordt deze band in de noordelijke landen goed aangeschreven (hear-say dus).
Marc
> heb Coopers STT wel een mud maar minder dan de bf
> mud. doen ook veel km. maar zijn veel beter opde
> weg, vooral bij nat en sneeuw. mudjes van bf was
> altijd oppassen met natte wegen vooral in de zomer
> na een paar mooie dagen. nu met de coopers veel
> minder last en reageren ook beter op de abs. heb
> wel 315/75 met voor 3"en achter 2"verhoging maar
> normaal gezien moet 255/85 of 285/75 op een
> normale LR velgen gaan passen onder ene 110.
>
> rij vaak met een kenissen met bf mud. en opvallend
> hoe de verschillende banden de bf mud de coopers
> verschillend gedragen. de muds graven meer in het
> zand, de coopers lossen minder in zachte modder.
> etc.
>
> Gr Lennard
Iets minder Mud, maar duidelijk beter op de weg en in sneeuw schijnt de Cooper S/T te zijn.
Naar ik begreep wordt deze band in de noordelijke landen goed aangeschreven (hear-say dus).
Marc
-
Marc-my-Words
Jurriaan Schreef:
> En ook met bergen en sneeuwvlokken Marc?
>
> Jurriaan.
Geen idee !! In Zweden houden ze er andere opvattingen op na wat betreft sneeuw.
Wel "spikeable" las ik hier [www.offroadcentre.nl] .
Marc
> En ook met bergen en sneeuwvlokken Marc?
>
> Jurriaan.
Geen idee !! In Zweden houden ze er andere opvattingen op na wat betreft sneeuw.
Wel "spikeable" las ik hier [www.offroadcentre.nl] .
Marc
-
Oscar
Lennard,
Wanneer je hier naar kijkt is het een middelmatige band, behalve het offroad gebeuren dan..
Misschien moet ik toch alle AT's 'ns op een rijtje zetten en wat meer kabel op m'n lier (die moet ik er ook nog op schroeven) kopen.
In de praktijk is helaas het asfalt en de gravel beter vertegenwoordigd dan serieuze bagger etc. vooral als ik aan de vakanties denk.
En met de Crossiere blanche in de planning is een sneeuwvlokje ook geen overbodige luxe.
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Wanneer je hier naar kijkt is het een middelmatige band, behalve het offroad gebeuren dan..
Misschien moet ik toch alle AT's 'ns op een rijtje zetten en wat meer kabel op m'n lier (die moet ik er ook nog op schroeven) kopen.
In de praktijk is helaas het asfalt en de gravel beter vertegenwoordigd dan serieuze bagger etc. vooral als ik aan de vakanties denk.
En met de Crossiere blanche in de planning is een sneeuwvlokje ook geen overbodige luxe.
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
Jurriaan
Ja, toch maar eens op zoek naar 5 net ingereden Cooper S/T 's in 255/85/16....
Zocht jij nou nog XPC's in 7.50R16, Marc? Heb hier nog een reservewiel op velg.
Jurriaan.
Zocht jij nou nog XPC's in 7.50R16, Marc? Heb hier nog een reservewiel op velg.
Jurriaan.
-
ton
Ik heb net 2 BF goodrich AT gekocht op bandenanders.nl
Worden verstuurd door Nederland.
prijs valt mij nog mee.
Gr. Ton
Worden verstuurd door Nederland.
prijs valt mij nog mee.
Gr. Ton
-
BEN110
[www.banden-pneus-online.nl]
zeer betaalbaar
groeten Ben
zeer betaalbaar
groeten Ben
-
lstheida
dag juriaan,
in het terrein net iets minder dan muds van km. zoals ik al zei ze lijken iets minder te lossen, ik denk door stuggere wangen en iets meer profiel. maar kan er erg flot mee rijden en zijn op de weg in mijn ogen veel beter dan de muds. ook op droog. moet wel zeggen mijn km muds waren 265/75. de coopers veel groter. maar kan nu veel harder over een rotonde. (harder dan ik eigenlijk zou moeten maar wil weten waar de grens ligt.
maar goed beter dan at weet het niet geen ervaring, maar kom verder dan de meeste landrovers tijdens het spelen. (maar heb ook lockers en traction-control. (kan kiezen). zeker in steviger zand (heerde ed.) zijn ze erg goed. in mamoeth was ik in eerste instantie een beetje teleurgesteld. het was erg nat en ze leken niet goed te lossen. maar teveel spanning was daar debet aan.
slijtage lijkt ook mee te vallen. maar goed slechts 40dkm mee gereden. mudjes hebben 110 onder mijn 90 gezeten daarna 10 onder de 110. en eigenlijk voor de weg nog goed voor een 40dkm.
kijk eens op www.offroadreifen.com.
gr Lennard
ps erg goed in de sneeuw. zo goed dat spelen lastig was. je ging erg snel zo hard dat het niet meer leuk was. wel M+S maar geen vlokjes. bij ijzel veel beterde de bf. maar wel blijven oppassen.
in het terrein net iets minder dan muds van km. zoals ik al zei ze lijken iets minder te lossen, ik denk door stuggere wangen en iets meer profiel. maar kan er erg flot mee rijden en zijn op de weg in mijn ogen veel beter dan de muds. ook op droog. moet wel zeggen mijn km muds waren 265/75. de coopers veel groter. maar kan nu veel harder over een rotonde. (harder dan ik eigenlijk zou moeten maar wil weten waar de grens ligt.
maar goed beter dan at weet het niet geen ervaring, maar kom verder dan de meeste landrovers tijdens het spelen. (maar heb ook lockers en traction-control. (kan kiezen). zeker in steviger zand (heerde ed.) zijn ze erg goed. in mamoeth was ik in eerste instantie een beetje teleurgesteld. het was erg nat en ze leken niet goed te lossen. maar teveel spanning was daar debet aan.
slijtage lijkt ook mee te vallen. maar goed slechts 40dkm mee gereden. mudjes hebben 110 onder mijn 90 gezeten daarna 10 onder de 110. en eigenlijk voor de weg nog goed voor een 40dkm.
kijk eens op www.offroadreifen.com.
gr Lennard
ps erg goed in de sneeuw. zo goed dat spelen lastig was. je ging erg snel zo hard dat het niet meer leuk was. wel M+S maar geen vlokjes. bij ijzel veel beterde de bf. maar wel blijven oppassen.
-
Jurriaan
Dank voor de uitgebreide uitleg Lennard!
Ik denk dat ik na al die jaren BFG maar eens ga avonturen op Cooper. 285/75/16 is me weer net te breed voor het mooie, en BFGoodrich levert geen AT in 255/85/16. Dan is de Cooper S/T een mooi alternatief denk ik. Tenzij ik tegen een setje spotgoedkope KM2's aanloop, maar voorlopig ligt de focus op Cooper
Jurriaan.
Ik denk dat ik na al die jaren BFG maar eens ga avonturen op Cooper. 285/75/16 is me weer net te breed voor het mooie, en BFGoodrich levert geen AT in 255/85/16. Dan is de Cooper S/T een mooi alternatief denk ik. Tenzij ik tegen een setje spotgoedkope KM2's aanloop, maar voorlopig ligt de focus op Cooper
Jurriaan.
-
lstheida
waarom geen STT? de ST is niet echt een terrein band.
285 kan best "gewoon" lijken en niet te breed, moet je een st. alu lr velg van 6.5"nemen. ( of een vergelijkbare stalen.)
Gr Lennard.
(ik rij STT)
285 kan best "gewoon" lijken en niet te breed, moet je een st. alu lr velg van 6.5"nemen. ( of een vergelijkbare stalen.)
Gr Lennard.
(ik rij STT)
-
Oscar
Lennard,
Bedankt voor de praktijk ervaring. Ze komen over als goede banden.
Deze review bevestigd e.e.a. nog een keer.
Jurriaan,
Ik ga ook op zoek naar deze banden in 255/85-16
In tegenstelling tot de km2's een veel betere / veiligere band voor de weg.
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Bedankt voor de praktijk ervaring. Ze komen over als goede banden.
Deze review bevestigd e.e.a. nog een keer.
Jurriaan,
Ik ga ook op zoek naar deze banden in 255/85-16
In tegenstelling tot de km2's een veel betere / veiligere band voor de weg.
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
Oscar
Vandaag de knoop doorgehakt, toch voor BFG mud km2 gegaan...
De Coopers vallen niet meer onder de huidige regelgeving voor Europa en zijn dus niet te bestellen hier.
Zaterdag komen ze er onder.
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
De Coopers vallen niet meer onder de huidige regelgeving voor Europa en zijn dus niet te bestellen hier.
Zaterdag komen ze er onder.
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
Jurriaan
255/85/16? Op welke velgen?
Goede keus Oscar
Jammer dat de Coopers niet meer verkrijgbaar zijn, maar ach... was toch al van plan een gebruikt setje met weinig kilometers te scoren gezien de nieuwprijs.
Jurriaan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2010 01:25 door Jurriaan.
Goede keus Oscar
Jammer dat de Coopers niet meer verkrijgbaar zijn, maar ach... was toch al van plan een gebruikt setje met weinig kilometers te scoren gezien de nieuwprijs.
Jurriaan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2010 01:25 door Jurriaan.