Even een vraag.
Een aantal jaren geleden heb ik mijn RRC voorzien van een edelbrock manifold en een Weber carburateur. Ik heb toen de gewoon de inlaat aan de voorkant gebruikt en de achterste water outlet dichtgemaakt. Een vriend attendeerde mij erop dat deze wel aangesloten moet zijn. Hij wist echter niet waaraan. Zijn er prikkers die deze outlet wel gebruikt hebben en is dit echt nodig (kan ik hier problemen mee krijgen). Waaraan is deze dan aangesloten dan. Mogelijk dat iemand een foto heeft om het te verduidelijken.
Bedankt vast.
Groetjes Richard
edelbrock manifold water outlet
-
Aad Koene
Re: edelbrock manifold water outlet
Deze zit aan je kachel aangesloten.
Aad Koene
Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"
Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen
Aad Koene
Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"
Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen
-
Geert Oude Luttighuis
Yep, aan je kachel. Je hebt één kortgesloten leiding van je waterpomp naar de kachel (of zo je wilt andersom), en één leiding van je kachel via je spruitstuk naar je waterpomp (of zo je wilt andersom)...
-
G-men (Gargamel)
Normaal gesproken zit idd de kachel op de achterste aansluiting. De andere slang van de kachel gaat dan naar een zuigkant van de waterpomp.
Idee hiervan is, om ook met gesloten thermostaat een stroming door het blok te hebben. Als de thermostaat gesloten is, is het circuit via de radiateur immers nog dicht.
Je hebt als hij koud is dan alleen nog stroming via het kleine slangetje van het manifold naar de waterpomp aan de voorzijde. Niet echt geweldig omdat er dan weinig storming is aan de achterzijde van het blok als de thermostaat dicht is.
Overigens zwordt bij sommige weber500/edelbrock kits het korte slangetje naar de waterpomp weggelaten. als dat nu het geval is, heb je dus helemaal geen stroming als de thermostaat nog dicht is !
Gerrit
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/06/2010 12:42 door G-men (Gargamel).
Idee hiervan is, om ook met gesloten thermostaat een stroming door het blok te hebben. Als de thermostaat gesloten is, is het circuit via de radiateur immers nog dicht.
Je hebt als hij koud is dan alleen nog stroming via het kleine slangetje van het manifold naar de waterpomp aan de voorzijde. Niet echt geweldig omdat er dan weinig storming is aan de achterzijde van het blok als de thermostaat dicht is.
Overigens zwordt bij sommige weber500/edelbrock kits het korte slangetje naar de waterpomp weggelaten. als dat nu het geval is, heb je dus helemaal geen stroming als de thermostaat nog dicht is !
Gerrit
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/06/2010 12:42 door G-men (Gargamel).
-
richard rrc
Oke bedankt
ga het van de week dan even vervangen.
Richard.
ga het van de week dan even vervangen.
Richard.