carbrateur afstellen
Geplaatst: vr 04 jun 2010, 11:40
De laro van mij had al een aantal jaar niet meer op benzine gelopen, maar alleen op LPG, dit is afgelopen week opgelost en de auto is ook terug gereden van de garage naar huis (daar is de complete LPG installatie gecontroleerd en het benzine gebeuren nagekeken). Thuis aangekomen zag ik wel al een klein beetje benzine. Toen ik van de week probeerde de LARO te starten bleef de brandstofpomp lopen en begon ik na een tijdje benzine te ruiken. Motorkap open en het bleek dat de carbrateur door zo'n beetje elke pakking die kon lekken aan het lekken was.
De carbrateur is nu vervangen voor een Weber, lukt opzich aardig, alleen gaat de carbrateur andersom open (naar beneden in plaats van naar boven), moet dus nog even een nieuwe hevel zien te maken (of iemand moet deze nog hebben liggen).
Echter ben ik gister wel aan het proberen geweest de carbrateur af te stellen, zonder de slurf van het luchtfilter loopt alles mooi, komt echter deze erop, dan is het horten en stoten, choke hoef ik helemaal niet aan te zitten, dan gaat het alleen nog maar slechter. Ook als ik een behoorlijke hoeveelheid gas geeft komt er ontzettend veel roet uit de uitlaat.
Nu is het probleem een beetje dat ik totaal geen idee heb waar ik nu eigenlijk mee bezig ben Elke klus die ik onderneem is weer een nieuw leer avontuur, dus ook dit. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik nu het beste het afstellen aan kan pakken? Ben nu gewoon op de gok een beetje aan het draaien geweest aan de schroefjes voor het mengsel en de stationair toerental regeling.
Ook zaten er bij de weber 2 ?verstuivernaalden? met de enigste mededeling dat de andere naald bij sommige motoren beter werkt, kan iemand me vertellen bij welke enzo ? 't is overigens een Weber 34ICH.
De carbrateur is nu vervangen voor een Weber, lukt opzich aardig, alleen gaat de carbrateur andersom open (naar beneden in plaats van naar boven), moet dus nog even een nieuwe hevel zien te maken (of iemand moet deze nog hebben liggen).
Echter ben ik gister wel aan het proberen geweest de carbrateur af te stellen, zonder de slurf van het luchtfilter loopt alles mooi, komt echter deze erop, dan is het horten en stoten, choke hoef ik helemaal niet aan te zitten, dan gaat het alleen nog maar slechter. Ook als ik een behoorlijke hoeveelheid gas geeft komt er ontzettend veel roet uit de uitlaat.
Nu is het probleem een beetje dat ik totaal geen idee heb waar ik nu eigenlijk mee bezig ben Elke klus die ik onderneem is weer een nieuw leer avontuur, dus ook dit. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik nu het beste het afstellen aan kan pakken? Ben nu gewoon op de gok een beetje aan het draaien geweest aan de schroefjes voor het mengsel en de stationair toerental regeling.
Ook zaten er bij de weber 2 ?verstuivernaalden? met de enigste mededeling dat de andere naald bij sommige motoren beter werkt, kan iemand me vertellen bij welke enzo ? 't is overigens een Weber 34ICH.