Waarde Prikkers,
Eén van de ZS 175 carburateurs van mijn 3,5 V8 verliest in hoog tempo de demperolie. Iedere 50km aanvullen, na 100 km leeg. De andere blijft op goed pijl. De carburateurs zijn helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt en pakkingen, naald, zitting, membraan, etc. vervangen.
Wisselen van demper maakt geen verschil.
Ik kan verder geen verschil ontdekken tussen links of rechts.
Ook geen voelbare speling tussen zuigen en cilinder van de lekkende carburateur.
De beweging van de cilinder is oké. De afstelling is prima, de motor loopt goed.
Wie heeft een suggestie.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2010 08:38 door Paul Rasch.
Carburateur ZS 175CD verliest demperolie, opgelost, zie link!
-
Dennis101
Re: Carburateur ZS 175CD verliest demperolie
De olie verdwijnt tussen de verstelschroef van de naald en de demperbuis, waarschijnlijk is de O-ring die de demperbuis zou moeten afdichten lek.
Als deze lekt wordt de olie in korte tijd de luchtinlaat in gezogen.
De verstelschroef wordt door een kleine veerring tegengehouden om uit de demperbuis te kunnen vallen als hij helemaal teruggedraaid is.
Als je de verstelschroef wil verwijderen zal je dus de verstelschroef geheel terug moeten draaien en met de veerring en al uit de zuiger moeten drijven.
Na vervangen van de O-ring kun je alles weer terugplaatsen.
Dennis B
Als deze lekt wordt de olie in korte tijd de luchtinlaat in gezogen.
De verstelschroef wordt door een kleine veerring tegengehouden om uit de demperbuis te kunnen vallen als hij helemaal teruggedraaid is.
Als je de verstelschroef wil verwijderen zal je dus de verstelschroef geheel terug moeten draaien en met de veerring en al uit de zuiger moeten drijven.
Na vervangen van de O-ring kun je alles weer terugplaatsen.
Dennis B
-
Paul Rasch
Re: Carburateur ZS 175CD verliest demperolie
Beste Dennis,
Dank voor je uitleg. Ga ik zo doen.
Via het Volvo 240 forum wordt me deze link aangereikt: via Volvo 240 club, foto serie
De site laad langzaam, maar hij komt er er wel, even geduld.
Illustratieve foto's met uitgebreide beschrijving van hoe de carburateur te reviseren. De werking van de temperatuurcompensatie wordt uitgelegd.
Op de vroege Volvo 240 zit de zelfde ZS 175CD als op onze V8.
Wat is dit toch geweldig. Binnen een dag een goed antwoord.
Groeten Paul Rasch
Dank voor je uitleg. Ga ik zo doen.
Via het Volvo 240 forum wordt me deze link aangereikt: via Volvo 240 club, foto serie
De site laad langzaam, maar hij komt er er wel, even geduld.
Illustratieve foto's met uitgebreide beschrijving van hoe de carburateur te reviseren. De werking van de temperatuurcompensatie wordt uitgelegd.
Op de vroege Volvo 240 zit de zelfde ZS 175CD als op onze V8.
Wat is dit toch geweldig. Binnen een dag een goed antwoord.
Groeten Paul Rasch