prikker, na de conclusie dat mijn klepsteelrubbers op zijn, aangezien ik last had van de bekende symptomen deze vervangen. Hoe? Oude gloeiplug aangepast zodat er perslucht om kon. Was nodig. MAAAAR, toen viel het mij al op, dat hij de hele tijd lucht lekte, en de compressor af en toe aanschoot, oftewel; druk verlies.
Ook viel mij op dat als ik de klep met een tang wat roteerde dat hij wat meer of minder ging lekker.
Mijn verklaring; de olie, die via de lekke klepsteelrubbers werd aangezogen, heeft een mooi koolrandje gevormd, en daardoor sluiten ze niet meer goed.
En dat veranderende lekken door roteren is te verklaren, omdat de piekjes van de koolrand op de klep dan niet meer in de altijd wel passende dalletjes vallen op de kop (of zelfs piekjes op piekjes).
- Kunnen jullie hier in komen??
Dus ik denk zelf een kop revisie; reinigen / vlakken / kleppen (in-)slijpen.rubbers en veren zijn zgan.
nu wil ik heel graag weten;
wat zou het reinigen kosten? (is dit chemisch of ultrasoon)
wat zou het vlakken kosten?
Woon zelf in Leek / GR, dus adresjes in de provincie zijn uiteraard welkom
reviseren cilinderkop 2.25
-
Exfietser
Re: reviseren cilinderkop 2.25
Ik denk dat je dat gewoon bij een revisie bedrijf moet vragen. Gewoon even bellen, dan weet je het.
Arnold.
Arnold.
-
Dennis101
Re: reviseren cilinderkop 2.25
Het meer of minder lekken bij het draaien van de kleppen is niet te verklaren door een eventueel opgebouwd koolrandje, want bij een draaiende motor roteren de kleppen ook langzaam.
Een klep beweegt dus niet alleen op en neer, maar draait ook telkens een klein stukje.
Mogelijke oorzaak van het meer of minder lekken bij het draaien zou teveel ruimte kunnen zijn in de klepgeleiders, wat meestal ook de werkelijke oorzaak is van verhoogd olieverbruik via de klepstelen.
Dat de compressor af en toe aanslaat zal voornamelijk komen door lekkage via de zuigerveren en is niet iets vreemds en zeker niet bij een koude motor.
Zoals ik eerder al schreef is vlakken alleen nodig als de kop niet vlak is.
Dennis B
Een klep beweegt dus niet alleen op en neer, maar draait ook telkens een klein stukje.
Mogelijke oorzaak van het meer of minder lekken bij het draaien zou teveel ruimte kunnen zijn in de klepgeleiders, wat meestal ook de werkelijke oorzaak is van verhoogd olieverbruik via de klepstelen.
Dat de compressor af en toe aanslaat zal voornamelijk komen door lekkage via de zuigerveren en is niet iets vreemds en zeker niet bij een koude motor.
Zoals ik eerder al schreef is vlakken alleen nodig als de kop niet vlak is.
Dennis B
-
wschutte
Re: reviseren cilinderkop 2.25
Dag Roderiquez, helemaal met Dennis eens, alleen repareren wat echt stuk is. Maar als het nodig is om je kop te laten vlakken zit je vlak bij ouderwets en betaalbaar vakmanschap: Max Ebbinge in Peizermade. Groet, Wiecher.