Excuses
-
Chris Marbus
Excuses
Excuses aan iedereen op de A2 vanochtend tussen Utrecht en Amsterdam en nu achter hun bureau zitten en ruiken alsof ze op de brommer zijn.
Mijn lightweight bouwt overdruk op in de motor waardoor hij een flinke mooie rookpluim achterlaat overal waar ik rijd. Dus ook op de A2 deze ochtend.
Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen?
Mijn lightweight bouwt overdruk op in de motor waardoor hij een flinke mooie rookpluim achterlaat overal waar ik rijd. Dus ook op de A2 deze ochtend.
Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen?
-
westfries
Re: Excuses
Chris Marbus Schreef:
-------------------------------------------------------.
>
> Mijn lightweight bouwt overdruk op in de motor
> waardoor hij een flinke mooie rookpluim achterlaat
Carterdruk is vaak een teken van versleten zuigerveren
Kan soms ook komen door versleten klepgelijders
de vette lucht vord niet voledig verbrand door je motor, en dan krijg je rook ja
Dit kan je eenvoudig controleern door de slang van de carterondluchting eraf te halen en tijdelijk in een fles of jerrycan te laten uitkomen
als je motor dan antie rook word en de fles opvult word het tijd voor revisie
Blijven de klachten dan is het wijs om verder te vragen
-------------------------------------------------------.
>
> Mijn lightweight bouwt overdruk op in de motor
> waardoor hij een flinke mooie rookpluim achterlaat
Carterdruk is vaak een teken van versleten zuigerveren
Kan soms ook komen door versleten klepgelijders
de vette lucht vord niet voledig verbrand door je motor, en dan krijg je rook ja
Dit kan je eenvoudig controleern door de slang van de carterondluchting eraf te halen en tijdelijk in een fles of jerrycan te laten uitkomen
als je motor dan antie rook word en de fles opvult word het tijd voor revisie
Blijven de klachten dan is het wijs om verder te vragen
-
WillemNoord
Kun je dit ook merken aan je olie verbruik? Mijn LW doet ongeveer 1 liter op de 150 km en de aanhangwagen die er achter hangt is behoorlijk zwart. Zelf heb ik nog geen last van rookontwikkeling.
-
Chris Marbus
Ja ik rijd zonder dak in de LW en sta flink in de file. Ik denk dat het daar wel mee te maken heeft ook.
Vanmiddag even peilen en kijken wat de olie doet.
Een beetje liefde in dit ouwe beestje stoppen is sowieso wel nodig. Veel punten aanwezig waardoor die weer een topper kan worden.
Vanmiddag even peilen en kijken wat de olie doet.
Een beetje liefde in dit ouwe beestje stoppen is sowieso wel nodig. Veel punten aanwezig waardoor die weer een topper kan worden.
-
Harry & de 'RUS'
Olieverbruik 1 liter op 150 km? Dat klinkt wel dramatisch. Mijn 1972 2,25 l benzineblokje gebruikt 1 liter motorolie op 800 km. en dat vind ik al veel.... Compressie is rond de 8,5 a 9,2 Bar (moet nieuw ongeveer 11 bAR zijn).
Maar ja, deze waarden worden elke 2 jr. gemeten (en zijn dan net weer iets slechter), dus voorlopig rij ik nog maar even verder. Maar 1 op 150 km: Brrr....
Mvg
Harry & de 'RUS'
Maar ja, deze waarden worden elke 2 jr. gemeten (en zijn dan net weer iets slechter), dus voorlopig rij ik nog maar even verder. Maar 1 op 150 km: Brrr....
Mvg
Harry & de 'RUS'
-
Geert 88 SIIID
Mijn series 3 diesel gebruikt 1 op 300, en dat merk ik alleen aan de witte pluim bij het starten, loopt 110 zonder zwarte rook.
Zolang het zo blijft, doe ik er niks aan.
Gr.Geert 88 SIIID
Zolang het zo blijft, doe ik er niks aan.
Gr.Geert 88 SIIID
-
Davy
Met een 2,25D? Vind ik toch knap met een versleten blok. Of is dit alleen bergaf met wind mee.
Mijn blokje (ook 2,25D) is ook de beste niet meer, en laatst op de afsluitdijk met lekker windje in de rug 105km gehaald, met nog wel ietsje over maar niet veel meer. Ik vindt een kruissneltheid van 85 - 95 afhankelijk van de wind het prettigst rijden.
Davy
Oh, ik zie nu dat je een 88 rijdt, zijn misschien toch ietsje rapper dan een 109?
Mijn blokje (ook 2,25D) is ook de beste niet meer, en laatst op de afsluitdijk met lekker windje in de rug 105km gehaald, met nog wel ietsje over maar niet veel meer. Ik vindt een kruissneltheid van 85 - 95 afhankelijk van de wind het prettigst rijden.
Davy
Oh, ik zie nu dat je een 88 rijdt, zijn misschien toch ietsje rapper dan een 109?