elektrische rembekrachtigings vacuumpomp
Geplaatst: vr 21 mei 2010, 00:03
beste prikkers
sinds kort heb ik "leonardo" 109 sIII ex mil 2.25 D 24v 1981 dual line met servo voorzien van een set schijfremmen voor en nieuwe trommels/schoenen/cilinders/veren achter, ook heb ik het rem vacuum hersteld door de niet meer luchtdichte olievuldop te vervangen en de (militaire) vlinderklep bediening opnieuw af te stellen, de auto remt nu beter dan ooit en altijd recht uit, de keurmeester van het keuringsstation en de rdw keurmeester (steekproef) waren in iedergeval tevreden. hiermee lijkt alles opgelost echter ik heb gemerkt dat de motor veel beter loopt als ik de vlinderklep open zet (als of hij verwijderd is) geen witte rook bij het starten en geen blauwe rook bij een koude motor (als de motor warm is is alles normaal dus er is geen timing of pompafstellingsprobleem) je bent dat naar ademhappende susklep geluid stationair dan ook kwijt maar ook het geringe vacuum!
een verder verbetering ten koste van originaliteit zou dus kunnen zijn het vervangen van de vlinder klep en het beroerde vacuum van (gemeten) 0,35 bar na optimaal afstellen door een vacuumpomp, mijn keuze is gevallen op elektrisch in plaats van mechanisch zodat ik ook stilstaand in het terrein op een schuine helling wegzakkend nog bekrachtigde remkracht heb
mijn vragen zijn dan ook wat moet/mag het remvacuum zijn min en max, mag ik tot 2 bar gaan of is dat echt te veel voor de servo
waar vind ik in Nederland een nieuwe of gebruikte 24v dc vacuumpomp (mijn speurtocht heeft alleen chinese makelij opgeleverd waarbij ik geen reactie krijg van de chineese contact persoon)
kan iemand zijn ervaring delen m.b.t. de 12v volvo s40 elektrische vacuumpomp oplossing (met name het lawaai dat dit pompje maakt) deze oplossing vraagt dan wel om een omvormer 24v/12v waar ik geen fan van ben
bijvoorbaat dank voor het meedenken
Cep
sinds kort heb ik "leonardo" 109 sIII ex mil 2.25 D 24v 1981 dual line met servo voorzien van een set schijfremmen voor en nieuwe trommels/schoenen/cilinders/veren achter, ook heb ik het rem vacuum hersteld door de niet meer luchtdichte olievuldop te vervangen en de (militaire) vlinderklep bediening opnieuw af te stellen, de auto remt nu beter dan ooit en altijd recht uit, de keurmeester van het keuringsstation en de rdw keurmeester (steekproef) waren in iedergeval tevreden. hiermee lijkt alles opgelost echter ik heb gemerkt dat de motor veel beter loopt als ik de vlinderklep open zet (als of hij verwijderd is) geen witte rook bij het starten en geen blauwe rook bij een koude motor (als de motor warm is is alles normaal dus er is geen timing of pompafstellingsprobleem) je bent dat naar ademhappende susklep geluid stationair dan ook kwijt maar ook het geringe vacuum!
een verder verbetering ten koste van originaliteit zou dus kunnen zijn het vervangen van de vlinder klep en het beroerde vacuum van (gemeten) 0,35 bar na optimaal afstellen door een vacuumpomp, mijn keuze is gevallen op elektrisch in plaats van mechanisch zodat ik ook stilstaand in het terrein op een schuine helling wegzakkend nog bekrachtigde remkracht heb
mijn vragen zijn dan ook wat moet/mag het remvacuum zijn min en max, mag ik tot 2 bar gaan of is dat echt te veel voor de servo
waar vind ik in Nederland een nieuwe of gebruikte 24v dc vacuumpomp (mijn speurtocht heeft alleen chinese makelij opgeleverd waarbij ik geen reactie krijg van de chineese contact persoon)
kan iemand zijn ervaring delen m.b.t. de 12v volvo s40 elektrische vacuumpomp oplossing (met name het lawaai dat dit pompje maakt) deze oplossing vraagt dan wel om een omvormer 24v/12v waar ik geen fan van ben
bijvoorbaat dank voor het meedenken
Cep