elektrische rembekrachtigings vacuumpomp
-
Cep "leonardo"
elektrische rembekrachtigings vacuumpomp
beste prikkers
sinds kort heb ik "leonardo" 109 sIII ex mil 2.25 D 24v 1981 dual line met servo voorzien van een set schijfremmen voor en nieuwe trommels/schoenen/cilinders/veren achter, ook heb ik het rem vacuum hersteld door de niet meer luchtdichte olievuldop te vervangen en de (militaire) vlinderklep bediening opnieuw af te stellen, de auto remt nu beter dan ooit en altijd recht uit, de keurmeester van het keuringsstation en de rdw keurmeester (steekproef) waren in iedergeval tevreden. hiermee lijkt alles opgelost echter ik heb gemerkt dat de motor veel beter loopt als ik de vlinderklep open zet (als of hij verwijderd is) geen witte rook bij het starten en geen blauwe rook bij een koude motor (als de motor warm is is alles normaal dus er is geen timing of pompafstellingsprobleem) je bent dat naar ademhappende susklep geluid stationair dan ook kwijt maar ook het geringe vacuum!
een verder verbetering ten koste van originaliteit zou dus kunnen zijn het vervangen van de vlinder klep en het beroerde vacuum van (gemeten) 0,35 bar na optimaal afstellen door een vacuumpomp, mijn keuze is gevallen op elektrisch in plaats van mechanisch zodat ik ook stilstaand in het terrein op een schuine helling wegzakkend nog bekrachtigde remkracht heb
mijn vragen zijn dan ook wat moet/mag het remvacuum zijn min en max, mag ik tot 2 bar gaan of is dat echt te veel voor de servo
waar vind ik in Nederland een nieuwe of gebruikte 24v dc vacuumpomp (mijn speurtocht heeft alleen chinese makelij opgeleverd waarbij ik geen reactie krijg van de chineese contact persoon)
kan iemand zijn ervaring delen m.b.t. de 12v volvo s40 elektrische vacuumpomp oplossing (met name het lawaai dat dit pompje maakt) deze oplossing vraagt dan wel om een omvormer 24v/12v waar ik geen fan van ben
bijvoorbaat dank voor het meedenken
Cep
sinds kort heb ik "leonardo" 109 sIII ex mil 2.25 D 24v 1981 dual line met servo voorzien van een set schijfremmen voor en nieuwe trommels/schoenen/cilinders/veren achter, ook heb ik het rem vacuum hersteld door de niet meer luchtdichte olievuldop te vervangen en de (militaire) vlinderklep bediening opnieuw af te stellen, de auto remt nu beter dan ooit en altijd recht uit, de keurmeester van het keuringsstation en de rdw keurmeester (steekproef) waren in iedergeval tevreden. hiermee lijkt alles opgelost echter ik heb gemerkt dat de motor veel beter loopt als ik de vlinderklep open zet (als of hij verwijderd is) geen witte rook bij het starten en geen blauwe rook bij een koude motor (als de motor warm is is alles normaal dus er is geen timing of pompafstellingsprobleem) je bent dat naar ademhappende susklep geluid stationair dan ook kwijt maar ook het geringe vacuum!
een verder verbetering ten koste van originaliteit zou dus kunnen zijn het vervangen van de vlinder klep en het beroerde vacuum van (gemeten) 0,35 bar na optimaal afstellen door een vacuumpomp, mijn keuze is gevallen op elektrisch in plaats van mechanisch zodat ik ook stilstaand in het terrein op een schuine helling wegzakkend nog bekrachtigde remkracht heb
mijn vragen zijn dan ook wat moet/mag het remvacuum zijn min en max, mag ik tot 2 bar gaan of is dat echt te veel voor de servo
waar vind ik in Nederland een nieuwe of gebruikte 24v dc vacuumpomp (mijn speurtocht heeft alleen chinese makelij opgeleverd waarbij ik geen reactie krijg van de chineese contact persoon)
kan iemand zijn ervaring delen m.b.t. de 12v volvo s40 elektrische vacuumpomp oplossing (met name het lawaai dat dit pompje maakt) deze oplossing vraagt dan wel om een omvormer 24v/12v waar ik geen fan van ben
bijvoorbaat dank voor het meedenken
Cep
-
ToyRoverlander
Re: elektrische rembekrachtigings vacuumpomp
Waarom geen mechanische (peugeot bijvoorbeeld) vaccuumpomp met een vaccuumtank? Bij mij zit de vaccuumpomp op de dynamo, heb geen vac.tank, schijfremmen voor en achter en het remt perfect. Ook in het terrein. Als je bekrachtiging 'wegzakt' als je de rem vasthoudt op een helling zou ik eerst een naar de booster kijken, of ie niet lekt.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
Exfietser
Hella heeft ook vacuumpompen en ook van 24 volt. Ik kan het hier niet terug zoeken maar in het verleden zijn er postings over geweest. Voor een vacuumpomp heb je inderdaad een hele stevige omvormer nodig. Beter is een kleine 12 volt accu en niet al te grote omvormer lader. Dan heb je ook meteen 12 volt voor andere dingen. Of gewoon 24 volt van Hella natuurlijk.
Arnold.
Arnold.
-
laro
Hallo, je kunt niet meer onderdruk vacuum pompen van 1 bar !
-
paulus-109
ik had op mijn vorige auto de 12v versie van volvo, waar overigens gewoon een hella sticker op stond.
werkt heel goed maar geluid maakt het wel hoor! zelfs opgehangen in silent blocks.
paul
werkt heel goed maar geluid maakt het wel hoor! zelfs opgehangen in silent blocks.
paul
-
Bram109
De buitenluchtdruk schommelt rond de 1 bar, ofwel tussen de 940 (0,94) en 1070 (1,07) hPa (bar).
Met een vacuumpomp kan je dus wel degelijk onder de 1 bar komen, anders heb je geen vacuum.
Bram.
Edit: ter aanvulling maar niet ter zake doende ivm de vacuumpomp hier de huidige luchtdruk: [www.meteo24.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2010 10:23 door Bram109.
Met een vacuumpomp kan je dus wel degelijk onder de 1 bar komen, anders heb je geen vacuum.
Bram.
Edit: ter aanvulling maar niet ter zake doende ivm de vacuumpomp hier de huidige luchtdruk: [www.meteo24.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2010 10:23 door Bram109.
-
Marc-my-Words
laro Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hallo, je kunt niet meer onderdruk vacuum pompen
> van 1 bar !
Bram109 Schreef:
> De buitenluchtdruk schommelt rond de 1 bar, ofwel
> tussen de 940 (0,94) en 1070 (1,07) hPa (bar).
>
> Met een vacuumpomp kan je dus wel degelijk onder
> de 1 bar komen, anders heb je geen vacuum.
>
> Bram.
>
> Edit: ter aanvulling maar niet ter zake doende ivm
> de vacuumpomp hier de huidige luchtdruk:
> [www.meteo24.nl]
Ha,Ha, allebei een beetje gelijk.
En ... als je je ergens bevindt waar je een verhoogde omgevingsdruk hebt dan zou je best met een vacuumpomp een "onderdruk" van 2 bar kunnen creeren, en maar zo zou die "onderdruk" nog altijd absuluut meer dan 1 bar kunnen zijn.
Maar voor het alledaags (spraak)gebruik is 2 bar onderdruk niet echt een zinvolle waarde.
Marc
> Hallo, je kunt niet meer onderdruk vacuum pompen
> van 1 bar !
Bram109 Schreef:
> De buitenluchtdruk schommelt rond de 1 bar, ofwel
> tussen de 940 (0,94) en 1070 (1,07) hPa (bar).
>
> Met een vacuumpomp kan je dus wel degelijk onder
> de 1 bar komen, anders heb je geen vacuum.
>
> Bram.
>
> Edit: ter aanvulling maar niet ter zake doende ivm
> de vacuumpomp hier de huidige luchtdruk:
> [www.meteo24.nl]
Ha,Ha, allebei een beetje gelijk.
En ... als je je ergens bevindt waar je een verhoogde omgevingsdruk hebt dan zou je best met een vacuumpomp een "onderdruk" van 2 bar kunnen creeren, en maar zo zou die "onderdruk" nog altijd absuluut meer dan 1 bar kunnen zijn.
Maar voor het alledaags (spraak)gebruik is 2 bar onderdruk niet echt een zinvolle waarde.
Marc
-
Ruud Lemmens
Hoi,
Range Rover P38 heeft zo'n systeem, zelfs nog met een dukvat (accumulator)
Systeem komt origineel van Wabco is helaas wel alleen 12V
Groeten, Ruud
Range Rover P38 heeft zo'n systeem, zelfs nog met een dukvat (accumulator)
Systeem komt origineel van Wabco is helaas wel alleen 12V
Groeten, Ruud
-
Exfietser
Kijk hier eens.
En hier.
En dit mischien.
Hella
Het is niet zo moeilijk hoor. Even een zoekopdracht.
009428081-pri.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6067e4d936a3287bc91e48028688e113', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fcat.hella.com%2Fhella232%2Fupload%2FUSAData%2Fphoto%2F%2Fweb%2F009428081-pri.jpg', 'http://cat.hella.com/hella232/upload/USAData/photo//web/009428081-pri.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fcat.hella.com%2Fhella232%2Fupload%2FUSAData%2Fphoto%2F%2Fweb%2F009428081-pri.jpg', '', 12159112, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Je moet alleen even informeren of ze de 24 volt versie ook (nog) hebben.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2010 15:33 door Exfietser.
En hier.
En dit mischien.
Hella
Het is niet zo moeilijk hoor. Even een zoekopdracht.
009428081-pri.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6067e4d936a3287bc91e48028688e113', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fcat.hella.com%2Fhella232%2Fupload%2FUSAData%2Fphoto%2F%2Fweb%2F009428081-pri.jpg', 'http://cat.hella.com/hella232/upload/USAData/photo//web/009428081-pri.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fcat.hella.com%2Fhella232%2Fupload%2FUSAData%2Fphoto%2F%2Fweb%2F009428081-pri.jpg', '', 12159112, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Je moet alleen even informeren of ze de 24 volt versie ook (nog) hebben.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2010 15:33 door Exfietser.
-
Robert
En 12V van 1 accu aftakken kan natuurlijk ook...
-
Cep "leonardo"
heren bedankt,
ik ga even achter de 24v hella optie aan, die silent blocks is m.i. een goed idee
Cep
ik ga even achter de 24v hella optie aan, die silent blocks is m.i. een goed idee
Cep
-
Rene
Beste Cep
is het je gelukt om een 24volts vacuumpomp te kopen, zo ja
waar ben je geslaagd ik ben ook op zoek
m.vr.gr
René
is het je gelukt om een 24volts vacuumpomp te kopen, zo ja
waar ben je geslaagd ik ben ook op zoek
m.vr.gr