balanceren carburateurs (V8)

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Martin B.

balanceren carburateurs (V8)

Bericht door Martin B. »

Hallo,

Het balanceren van carburateurs vind ik lastig op het oor. Mijn zoektocht naar alternatieven brachten me bij YouTube op twee leuke filmpjes tegen over het balanceren van carburateurs (in dit geval van een motor).

Constructie:



Test:



Is een dergelijke constructie ook mogelijk met Zenith carbs op een V8? Waar moet ik dan de uiteinden van de slangen zetten? Ik heb het idee dat het niet werkt, omdat op slechts 1 van de Zeniths een vacuumaansluiting zit (degene die naar de vacuumvervroeger van de distributeur loopt).


Martin
Dennis101

Re: balanceren carburateurs (V8)

Bericht door Dennis101 »

De Zenith Stromberg carburateurs zijn van het constant vacuüm type, dus dit gaat niet werken.
Bovendien is er een balans boring in het spruitstuk aangebracht tussen beide inlaatdelen.
Bij dit type carburateurs ben je dus aangewezen op debietmetingen.

Dennis B
Wim Janssen

Re: balanceren carburateurs (V8)

Bericht door Wim Janssen »

Precies Dennis en met debietmeters gaat het dan ook perfect.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]
Plaats reactie