bedankt voor de reacties maa ik vemoed echt dat hij op is zal vertellen waarom
1: hij blijft roken echt zwarte rook
2: mindere bericht) als ik de carter ontluchting los haal komt er net zo veel zwarte rook uit het blok dan uit de uitlaat
maar hij rijd nog wel goed is niet de snelste maar wat wil je ook. hij kan nog wel goed meekomen.
maar vemoed dus dat de zuigerveren op zijn of de kleppen die niet goed sluiten ?
laat eerst even compressie meten zodat ik zeker weet welke cilinder en welke niet goed is en dan sta ik dus voor de gote vraag wat te doen ,
ik zal ook nog wat vertellen over de rover het is een 109 serie 3 stw uit italie bouwjaar 1977 ben er al een goed jaar mee bezig geweest om hem weer nieuw leven in te blazen door onder andere alle rubbers remslangen uitlaat chassis en voetenbakken uit stukken/vevangen raamgeleiders deuren en ga zo maar door.
en ik woon zelf in hattem net onder zwolle mijn vader heeft ook 2 laro,s 1 van 61 en 1 van 66 maar helaas geen verstand van diesel motoren.
er zit hier wel een garage die veel met laro doet namelijk van de wetering in heerde dus ga daar eerst maar eens langs om compressie te meten en kijken wat daar uit komt en hou jullie zeker op de hoogte
alvast bedankt